10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger Server

Vragen en problemen met Tiger server kan je hier plaatsen. Andere topics worden gesloten.

Bijdrager
    fistkikker

Ben ik de enige die server besteld heeft? Geen vragen of opmerkingen? Ik heb ze nog niet want het is nog niet de 29e. Maar ik ben wel benieuwd…

Bijdrager
    Sintangel

Ik ben er wel over aan het denken om het te bestellen om wat webhosting op te gaan draaien maar weet niet of er netzoals voor linux veel controlpanels zijn om andere mensen email ftp ect aan te laten maken.

Bijdrager
    livePulse

In MacOS Server is natuurlijk alles mogelijk, je kunt er groepen aanmaken met privileges, je kunt enkele bgebruikers privileges geven, mail, ftp, quicktime streams… whatever, you name it, they’ve got it…

Bijdrager
    Deskman

Maar Tiger zal, net als de eerdere versies geen webbased onderhoudssysteem hebben waarmee je de gebruikers zelf emailadressen kan laten toevoegen als je dat bedoelt…

Bijdrager
    Joopmicroop

ik heb een vraagje ivm server en weet er eigenlijk niet zoveel vanaf.
    Kan ik mijn panther (niet server versie) updaten naar een tiger server versie?
    En heb ik een mac server hardware nodig of kan ik gewoon mijn imac als server gebruiken?

toch al bedankt

Bijdrager
    iMac-Boy

Nee je ka niet zomaar updaten. Dit is hetzelfde als gewone pante naar tiger, je zult hem moeten kopen. Bij ons draait osx server 10.3 op een g4 350 mhz, Er zijn 3 gebruikers op aangesloten en 2 x een externe harde schijf op de server. Dat draait prima en is snel genoeg.

Bijdrager
    livePulse

De vraag die je jezelf moet stellen is: heb ik een server nodig? Wil je een mailserver draaien, heb je een x-aantal gebruikers (met eventuele rechten), wil je een webserver draaien…
    Het is leuk om OSX Server te hebben draaien, het is stabiel en je kunt er perfect een netwerk mee draaien en beheren maar in een thuissituatie zul je er, naar mijn mening niet veel aan hebben tenzij je een behoorlijke mailserver of webserver van wilt maken…

maar aan de andere kant, het is wel erg gaaf om te hebben… :lol:

Bijdrager
    Joopmicroop

mooi mooi dat ziet er allemaal wel goed uit maar nu ging ik nog ff kijken daarjuist op de alom bekende apple site en nu blijkt dat bij mijn nieuwe powerbook 15″ inch die ik over twee weken schik te kopen geen tiger bijzit… Ik vind dit persoon een ergerlijke zaak! Dus zal ik dan toch maar beginnen sparen voor tiger ook… Het studenten leven als apple liefhebber kan hard zijn! Dan doe ik liever van eerste keer door voor de server dan voor de user versie… Toch had het overwegen een stuk makkelijker geweest moest tiger bij de powerbook gezeten hebben.. :cry: jongens dit is triest… word nog eens 7 maand sparen alleen voor tiger server… mss meer want ik MOET het komende schooljaar op kot… best wel grappig dat mijn ouders zo van me houden:) Maar niet zoveel als ik dat van het :apple:tje doe!

BTW je kan me altijd contacteren als je me wilt steunen in de goede daad om apple nog meer plezier te doen! En natuurlijk de mensen die ervan houden… Uw offer word aanvaard! :P

Bijdrager
    Deskman

Je hebt toch helemaal geen server nodig… De meeste modules om data te serven zitten ook in OSX en je kunt er nog zonder al te veel moeite andere bijzetten. Ook kun je de gratis WebMin software gebruiken om van alles te beheren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.