21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

Tiger reeds geinstalleerd

Tiger is net geinstalleerd (optie 1: Upgrade) en geconfigureerd.
    Alles ziet er hetzelfde uit, immers, het is een upgrade.
    Toch had ik een vraagje, het icoontje van Safari staat gewoon in het Dock, waar ‘ie net als voorheen ook stond.
    Nou vroeg ik mij af, misschien een domme vraag, zijn alle programma’s (waar mogelijk) ook ge-upgrade?
    Gebruik ik nu bijvoorbeeld, direct Safari RSS?

Bijdrager
    MacAdder

Ja, ik heb net ook via de upgrade geinstalleerd en als je bijvoorbeeld naar apple.com surft dan zie je rechts van het webadres een RSS icoontje verschijnen. Kortom: de RSS functie van de nieuwe Safari :)

Bijdrager
    vriesela

Ik zie het, bedankt!:D

Overigens, ik krijg Mail maar niet afgesloten.
    En, ik vind mijn G5 ietsjes langzamer gaan, en zoeken in Spotlight duurt ook een eeuwigheid…
    Ben ik iets vergeten te doen?

Bijdrager
    Brimme

spotlight moet eerst indexeren, als dat klaar is gaat het zoeken super snel, teminste op mijn ibook is dat het geval

Bijdrager
    windowsinthewindow

Dat heb je enkele dagen als je upgrade, als je “erease and install” zou genomen hebben, zou ie al veel sneller gaan

in elk geval, dit is maar tijdelijk

Bijdrager
    vriesela

Ja, ik weet het, anders kan je ook helemaal niet zoeken :wink:

Hmm, terwijl ik dit bericht typ, kijk ik nog eventjes naar Spotlight, en het gaat hier nu ook snel:D

Gelukkig, ik werd al ongerust…:P

Nu heb ik nog 1 vraagje: Ik kan Mail niet stoppen?!
    Ik denk: Nou ja, dan maar niet, dan herstart ik de computer wel eventjes. Maar dan krijg ik de melding dat ik eerst Mail moet stoppen voordat ik kan herstarten…

Iemand raad?

Bijdrager
    Nikita

En met Force Quit?

Bijdrager
    Nicks

Allemaal legale versies van Tiger?

Bijdrager
    error

Is Mail 2 iets aan het doen? Zo neen, doe dan een force-quit (muis ingedrukt houden op mail-icoon in de dock) en herstart.

Dit soort problemen heb ik niet… maar ik heb ook eerst zitten wissen voor Tiger. Dat upgrade-verhaal vertrouw ik niet echt…

Bijdrager
    vriesela

Dat is dus het vreemde, forceer stop staat nergens meer, de toetsencombinatie werkt ook niet meer…
    Ach, ik hou de aan/uit knop wel eventjes ingedrukt…:P

Ik had wel erase-install kunnen doen, maar dan ben ik wel alles kwijt…
    Bestanden kan ik wel op een ander medium zetten, maar bijvoorbeeld mijn Safari instellingen, evenals de Mail instellingen ben ik dan kwijt, toch?

Vanochtend, de legale versie van Tiger gekregen…;)

Bijdrager
    TLM
    ”Nicks”

Allemaal legale versies van Tiger?

Ga jij op toer? Vandaag is Tiger leverbaar … dus kan je dat domweg niet meer controleren.

TLM

Bijdrager
    iAgree

Is dat indexeren voor spotlight ook als commando te geven dat je dus je mac ff een tijdje lekker laat rekenen en dat alles in ene geindexeerd is en je dus niet dat vertragende verhaal hebt wat anders ontstaat doordat dat indexeren nog niet gedaan is

Bijdrager
    vriesela

Ik kan geen email verzenden en ontvangen met Mail. Wie heeft daar nog meer last van? Accounts heb ik negelopen, maar zijn als vanouds.

Bijdrager
    nuclear waste

Doe eens force quit via het apple menu.
    :apple: > force quit > mail

Bijdrager
    vriesela

Probleem opgelost: kijk hier maar:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44014

Bijdrager
    UsurPia

vandaag binnen gehad en geinstalleerd .. was wel ietsjes trager in het begin, maar dat is verholpen .. ik bemerkte wel dat de timeserver van apple het verschil tussen winter en zomertijd nog niet kent :S

spotlight draait als een trein, dashboard vind ik helemaal fantastisch:D

Bijdrager
    silvercircle
    ”windowsinthewindow”

Dat heb je enkele dagen als je upgrade, als je “erease and install” zou genomen hebben, zou ie al veel sneller gaan

in elk geval, dit is maar tijdelijk

En hoe is dit te verklaren? Ik heb ook een upgrade gedaan en Tiger loopt ongeveer even snel als 10.3.9, misschien een ietsje sneller.

Bijdrager
    AppleMies

Vandaag mijn OSX Tiger Family Pack ontvangen. Ge├»nstalleerd op mij 12″ Powerbook 1,33 EN op mijn iMac G4 20″ en…………………………………………………….het ging feilloos. Geen enkele applicatie doet vreemd en beide machine draaien feilloos.

Mail vind ik toch wel overzichtelijker. Diavoorstelling in mail is SUPPERR. Elke nerd snapt dat!
    Finder / Spotlight werkt inderdaad zo snel als Steve demonstreerde
    Dashboard vind ik ook wel een leuke app maar ik zou zonder kunnen

Automator nog niets mee gedaan.
    Adresbook mist nog steeds essentiele functies zoals MERGE……….Djeez, was dat nu zo veel gevraagd?
    iCal heeft nog steed (weer) geen weeknummers (of wel?)

Verder nog een hoop te ontdekken. Wordt een leuk weekend.

gr.

AppleMies

Bijdrager
    monsterke

Ook net Tiger ge├»nstalleerd … geen noemenswaardige problemen … ik heb gekozen voor een volledig WIS + HERINSTALLATIE … leek mij het beste…

Bijdrager
    Ducboy59

Stuffit Expander wordt niet meer meegeleverd in de map Hulpprogramma’s (Utilities).
    Zien jullie dat ook ?
    Ik heb hier een schone installatie gedaan.

Bijdrager
    monsterke

Yep ook gemerkt …

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.