30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 219)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger problemen

Problemen met Tiger hier graag. Andere Topics worden gesloten. Voor problemen met de Tiger programma’s kan je hier terecht.

Bijdrager
    soulrebel

De sneltoets voor Dashboard (standaard f12) wil het niet doen bij mij. Moet telkens een nieuwe sneltoets aangeven (bijv alt f10) voordat Dashboard tevoorschiijn komt.

En het viel me op dat de dahboard wiggets je ram geheugen opvreten

Bijdrager
    thijsvanzwam

Apple Remote desktop werkt niet meer.
    na herinstallatie start hij op tot het gebruikersscherm en sluit dan meteen weer af.
    iemand enig idee?

Bijdrager
    thijsvanzwam

oh, en de postbanksite doet het ook niet meer in safari 2.0
    na het inloggen krijg ik telkens opnieuw het veld waar ik m’n gebruikersnaam en ww moet opgeven.
    iemand dit zelfde probleem?

Bijdrager
    TonE

Dit zijn dus 3 postings op de verkeerde plek?

Bijdrager
    iAntalya
    ”soulrebel”

De sneltoets voor Dashboard (standaard f12) wil het niet doen bij mij. Moet telkens een nieuwe sneltoets aangeven (bijv alt f10) voordat Dashboard tevoorschiijn komt.

En het viel me op dat de dahboard wiggets je ram geheugen opvreten

je kan het gewoon instellen hoor! bij systeemvoorkeuren>dashboard en widgets..
    ik heb zelf een iBook, dus ik heb em op f8 ingesteld, omdat f12 voor de CD lade is..

Bijdrager
    Brimme
    ”thijsvanzwam”

oh, en de postbanksite doet het ook niet meer in safari 2.0
    na het inloggen krijg ik telkens opnieuw het veld waar ik m’n gebruikersnaam en ww moet opgeven.
    iemand dit zelfde probleem?

zelfde probleem hier,

baal er wel een beetje van want nu kan ik niet meer checken of me stufi binnen is:D

Bijdrager
    ido

Ik zoek ook nog naar een tiger compatible startupsound.prefpanel die de chime kan muten. De Panter prefpanel geeft een foutmelding…

Ido.

Bijdrager
    soulrebel

Bij mij lijkt het alsof tiger trager draait dan panther. |Heb een pb G4 800 mhz en het lijkt gewoon trager te werken.

Heb een cleaqn install gedaan btw.

Bijdrager
    duder

Ik weet het niet hoor, maar mijnpostbank.nl doet het bij mij prima met Camino + plugin

Check het artikel hierover op MacOSX.nl, het is oud, maar nu toch weer actueel!!

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1514

Bijdrager
    iAntalya

iTunes Music Extractor, iTMS werkt niet in Tiger…
    Ik krijg de melding, Please make sure to completely load the video…
    Terwijl de video helemaal geladen is, en heb nog nooit eerder problemen ondervonden…
    Misschien moet er een update komen voor iTMS..

Bijdrager
    JeePee

Misschien heeft dit te maken met het feit dat Tiger officieel nog niet uit is en doet hij het vrijdag wel.:?

Bijdrager
    iAntalya

als ik een mp3 afspeel in Quicktime en ik minimaliseer de speler naar de dock en klik dan op de dock om het terug te maximaliseren, dan blijft de player in de dock hangen..

Bijdrager
    jeroen1

hoe komen jullie nu al aan tiger?
    Hij komt toch pas Vrijdag uit??????????

Bijdrager
    Nietzman
    ”jeroen1″

hoe komen jullie nu al aan tiger?
    Hij komt toch pas Vrijdag uit??????????

Die hebben we van onze ooms gekregen. En nou hush.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de Quicktime player die niet uit de dock wil komen. Als ik dan op het applicatie-icoon klik, komt ‘ie wel weer omhoog.

Verder doet Quicktime moeilijk in Safari, hij laadt filmpjes voor geen meter. In FireFox doet ‘ie het wel goed.

En 26mb voor een iTunes-widget is inderdaad wel heel erg veel. :X. Toch vreemd dat het systeem wel sneller aan blijft voelen als met Konfabulator.

Bijdrager
    TonE

Ik kwam deze opsomming bij “de buren” tegen, tis nogal wat:(

BitTorrent client 4.0.1 – Will not open torrents correctly
    (Try Azureus or Bits on Wheels)

Safari + iGetter – Renders Safari unlaunchable
    (Remove iGetter contextual menu support from Safari)

Transmit – SFTP Connections Fail
    (Try Cyberduck)

Little Snitch – Fails to run
    (Try latest beta)

Stuffit – Fails to launch
    (Reinstall to fix)

iSynCal – Will not detect iCal Calendars
    (Export calendars and place them in /~/Library/Calendars)

Carbon Copy Cloner – Renders errors
    (Try NEW version of SuperDuper!)

Virtual PC – Unknown Issues
    (Reinstall to fix)

Traktor DJ Studio – Unknown Issues
    (Update slated to be available some time this month)

DiskWarrior – Haults during rebuild
    (Wait for update)

Onyx, Cocktail, MainMenu, ect. – Not all items function properly
    (Wait for an updates)

iPod.iTunes – Unknown Issues
    (Wait for update)

iAlarm – Unknown Issues
    (Wait for update)

Freeway Pro – Unknown Issues
    (Upgrade to newest version)

Brickhouse – Unknown Issues
    (Possibly upgrade to newest version)

Font Conficts – Error to reading some fonts
    (Open Font Book, select troublesome fonts, ones with dots to the right of them, then click edit->resolve duplicates. Remove any remaining duplicate fonts by hand)

DAVE does not seem to work, something to do with KEXT

Maxtor onetouch drive needs update that was released last year. Drive worked under 10.3 but causes kernel panic in 10.4

Mail is apparently incompatible with PGP- so if you have mail problems try removing pgp.bundle- use spotlight to find it…

Solution for Transmit:
    Use Fetch 4.03. It works fine in Tiger.

Saft doesn’t work. Safari won’t launch.

DVD Cache doesn’t work. The app turns on but doesn’t do anything just shows the main window with all the buttons and drop down menus as not accessible. I also had to reinstall NetBarrier and Stuffit.
    And now Toast won’t let me do a disc to disc copy or make a disk image of a DVD. It said some error message stating that the disc can’t be unmounted. Maybe Roxio will have to update.

Bijdrager
    JeePee

Het lijkt erop dat de meeste programmeurs geen Tiger hebben ‘gekregen’ via de WDC en/of geen Bittorrent gebruiken.:D Even geduld lijkt mij.:roll:

Bijdrager
    Brimme

Tomato torrent werkt hier prima onder Tiger

Bijdrager
    DJP

Veel programma’s uit het bovenstaande lijstje draaien bij mij nog wel omdat ik ze onder panther geinstalleerd heb en daarna geupgrade heb naar tiger. Deze problemen met de programma’s kom je dus pas tegen wanneer je een schone tiger installatie uitvoert. Dus vooralsnog is gewoon upgraden een betere manier.
    Het programma iscroll doet het bijvoorbeeld ook wel bij een upgrade maar wil niet installeren op een schone tiger installatie. Zelfde geld voor littlesnitch

Bijdrager
    JeePee

Wat ik heb begrepen is dat de beveiliging omhoog is gegaan, mogelijk is het installeren van progjes daardoor veranderd.:?

Bijdrager
    WildCard

In de GM zit geen stuffIt meer:| en text bestanden opent ie met safari of qt :?

Bijdrager
    dignus

Ik heb de DVD liggen, doe hem in de drive: “Click the button below to restart your computer and begin the installation process.” Afijn.. doen we dus .. mag ik weer inloggen .. that’s it .. geen upgrade .. niks :/

Nu ben ik pas 2 maanden geleden geswitched, maar ben ik zo stom dat ik de upgrade niet doe ??

Iets te snel op submit geklikt… op c drukken tijdens opstarten heeft geen zin (krijg wel het andere icoontje te zien), ook startup disk aanpassen werkt niet (krijg ook icoontje).

Bijdrager
    black_eye

VLC herkent geen dualscreen meer. Fullscreen op het 2de sscherm kan niet.

Transparentdock laadt niet meer. Is nog geen upgrade voor.

Voor de rest geen problemen, op safari en de PB na. Ook camino met plugins werkt niet.

Bijdrager
    Hobbes
    ”WildCard”

In de GM zit geen stuffIt meer:| en text bestanden opent ie met safari of qt :?

Stuffit kan je downloaden en duw maar eens op een text bestand met :apple: i ga en selecteer dan opstarten met… en dan voor alle bastanden:)

Bijdrager
    black_eye

Virtual PC werkt trouwens perfect. Draait lekker snel met windows 98. Kan nu wel op de PBsite komen…

Bijdrager
    black_eye

Tis misschien makkelijk om de build er bij te zetten, aangezien niet iedereen de officiele versie al heeft.
    Anders maak je mensen bang voor de overstap, terwijl je zelf nog een oude versie hebt.

Bijdrager
    Pim

Gisteren Tiger op een partitie gezet. Zo te zien werk alles. Mail start traag op terwijl Safari sneller is. Ik heb wel een probleem met de externe LaCie schijf die eraan hangt. Wanneer ik die uit zet en weer aan verschijnt hij op het bureaublad om na een tijdje weer te verdwijnen met de waarschuwing dat je de schijf niet zo moet verwijderen. Zal wel een driverprobleem zijn.

Pim

Bijdrager
    Gijs
    ”dignus”

Ik heb de DVD liggen, doe hem in de drive: “Click the button below to restart your computer and begin the installation process.” Afijn.. doen we dus .. mag ik weer inloggen .. that’s it .. geen upgrade .. niks :/

Kan nooit legaal zijn, dus ik denk dat daar je antwoord is. Je dvd is waarschijnlijk niet bootable.

Bijdrager
    Vin

Als mijn iBook uit is geweest en ik start m weer op dan zitten er bepaalde files in de prullenmand. Deze zitten in de map recovered files, die op z’n beurt weer in de prullenmand zit. Weet iemand wat dat is en waarom dat elke keer zo is?

Bijdrager
    JeePee

Heb je een programma als TechTool Pro 4, DiskWarrior of Data Rescue X ofzo in het verleden gebruikt of geïnstalleerd?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 219)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.