18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    buxx

Tiger op iMac 233 installeren

Ik wil graag Tiger op een ‘oude’ iMac’ (233) installeren, maar dat wijgert ie gewoon.
    De mac zegt dat ie het niet op dit systeem kan installeren. Zal best, maar het moet toch wel lukken met een omweg.
    Ik heb Tiger beschikbaar op cd’s, geen DVD want daar snapt ie niers van.

Ik meen dat er wel een truck voor is, maar wat was dat ook al weer.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

je moet eerst een firmware update doen en dat doe je via os9. Dat moet je eerst doen. Er zijn al posts over en aangezien de zoek funtie weer goed werkt is dat makkelijk te vinden hoe je dat moet doen. Maar je hebt wel meer geheugen nodig dan er normaal in zit!

hint

Oh, trouwens… als je OSX erin stopt;
    Als je firmware te oud is, zou het kunnen dat je eerst OS9 moet installeren.
    Je moet dan namelijk met OS9 iets downloaden, waarmee je de firmware
    update.

Daarna kun je de HD opnieuw wissen, en dan pas OSX installeren. Oudere macs
    hebben namelijk een firmware waar OSX niet op geïnstalleerd kan worden.

Bijdrager
    tony montana

hier en ook hier (onderaan) staat je antwoord..
    Suc6!
    ;)

Bijdrager
    leovst

Volgens mij kan Tiger niet op een iMac 233, wij hebben hier een iMac 335 staan en die kan juist nog Panther (10.3) aan.
    Maar je kan altijd proberen en meld het als het lukt.

Bijdrager
    ralphclaes1

ik heb ook nog een 233 mhz g3 staan met 94 mb ram geheugen en phanter kon er op draaien maar wel niet zo vlot

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gaat je wat kosten aan RAM! Onze 450mHz iMac Is supertraag met panhter, en alle sloten zijn al vol… Ik denk dat je plan niet zal gaan lukken!

Bijdrager
    A

Als je Tiger wilt instaleren heb je een DVD-ROM drive en een FireWire poort nodig. Je kan Tiger waarschijnlijk wel op je iMacje instaleren alleen moet je er dan wel zo veel mogelijk geheugen in doen. Je kan er geloof ik 256 MB in kwijt.

Bijdrager
    Hanton

Klinkt misschien cru maar verdoe je geld en je tijd niet hieraan. Als het je zou lukken zal je je blauw ergeren aan de snelheid (of het gebrek daaraan :? ).

Bijdrager
    foobar
    ”Ashwin”

Als je Tiger wilt instaleren heb je een DVD-ROM drive en een FireWire poort nodig. Je kan Tiger waarschijnlijk wel op je iMacje instaleren alleen moet je er dan wel zo veel mogelijk geheugen in doen. Je kan er geloof ik 256 MB in kwijt.

256+128, maar goed
    ik heb een 233 met 256mb en panther draait ontzettend traag alle overgangen zien er beroerd uit en veel meer dan msn en safari kan ie niet aan

Bijdrager
    buxx

Klinkt dus niet echt als een goed plan, momenteel draait 10.0 erop, maar dat is ook niets, dan bijna liever nog 9.2.2

Bijdrager
    foobar

sja, het is een machine waar je niet zo heel veel meer mee kunt: hij is inmiddels ook al 6 jaar oud!
    je kunt er een beetje mee internetten en msnen en eventueel wat tekstverwerken in teksteditor (Word for mac is te traag en over pages zullen we het maar niet hebben)

de mac werkt het snelst als je er een systeem op zet, wat uit zijn eigen tijd komt: mac os 9 is dus het snelste,
    met OS X krijgt ie het moeilijker…

Bijdrager
    a la Mac
    ”martijngrootens”

sja, het is een machine waar je niet zo heel veel meer mee kunt: hij is inmiddels ook al 6 jaar oud!

Fout, die iMac komt uit 1998 en is dus 8 (!) jaar oud.

Bijdrager
    buxx

Ik ga dan eerst maar eens voor classic.
    Echter hoe downgrade ik het systeem, er draait nu 10.0 op en opstraten met de classic cd met de C ingedrukt werkt niet, X boot nog gewoon op.

Bijdrager
    foobar

osx starten cd erin naar de cd gaan en dan installeerbestand klikken??

Bijdrager
    buxx

Dan moet classic opstarten, maar dat gaat niet goed. Krijg ik een foutmelding voor kiezen, damn.

Bijdrager
    vogel

Classic is het oude systeem dat onder OS X draait. Wat jij wilt, is OS 9 draaien op een schijf zonder OS X.
    Toch zou ik op deze Mac nog Panther proberen. Met maximaal geheugen zou je er lichte dingen mee kunnen draaien. Tiger gaat niet werken, omdat deze Mac geen ingebouwde FireWire heeft. OS 9 zal sneller draaien, maar ik blijf het een uit de klauwen gelopen systeem vinden. X is stukken stabieler.

Bijdrager
    trabant

Met grote poezen erop is de originele harde schijf van 4 Gb zo vol, en het geheugen uibreiden kost naar verhouding een godsvermogen, want SO-DIMM. Als er al 256 MB aan RAM inzit kun je het proberen, maar de 4MB grafkaart zal expose etc slecht aankunnen.
    en loop eens het hardware of OS forum af, daar staat al tig keer uitgelegd hoe je een panther in een Bondi Blue douwt.

Bijdrager
    buxx
    ”vogel”

Classic is het oude systeem dat onder OS X draait. Wat jij wilt, is OS 9 draaien op een schijf zonder OS X.
    Toch zou ik op deze Mac nog Panther proberen. Met maximaal geheugen zou je er lichte dingen mee kunnen draaien. Tiger gaat niet werken, omdat deze Mac geen ingebouwde FireWire heeft. OS 9 zal sneller draaien, maar ik blijf het een uit de klauwen gelopen systeem vinden. X is stukken stabieler.

Zou ik wel willen proberen, maar ik heb alleen Tiger hier.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.