28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

TIGER onmiddelijk kopen, of ff afwachten

Hoi allemaal,

Ik kijk ook enorm uit naar de komt van OsX 10.4, maar is het niet verstandiger van een paar weekjes na de release te wachten.

Je hoort het misschien al, maar ik ben nog maar een jaar geswitcht, en windows draait nog ver in mijn achterhoofd, en daarbij zaten de eerste relaeses toch ook altijd vol bugs en shit!

Of maakt het bij Tiger niet uit? De updates staan toch online hé en krijg je auto. binnen hé?

Bijdrager
    maceddy

Sja..

Ik zou em meteen kopen, maar als je op ‘safe’ wil spelen zou ik inderdaad de reacties van gebruikers even afwachten.

Hoewel ze na 428 build het aardig goed voor elkaar moeten hebben.
    Ter vergelijking… Panther had 185 builds (als ik het goed heb) tot aan de release (7B85).

Bijdrager
    PureLogic

Waarop wil je wachten dan? Het systeem zelf wordt echt niet anders na paar maanden. En alle updates die Apple later op de Install DVD zet zijn ook gewoon via Software Update binnen te halen: Zelfde effect.

Zo blijf je wachten want iedere keer als er een nieuwe 10.4.x versie uitkomt wordt die op de nieuwe DVD’s gezet.

Bijdrager
    Hobbes

Direct kopen ik kan toch niet wachten op de reacties:lol:

Bijdrager
    error

Koop het direct… en mocht je voor je werk afhankelijk zijn van een werkende Mac, installeer Tiger dan eerst op een externe HD, interne partitie of secundaire Mac.

Ik ga eerst een week of twee met Tiger spelen op mijn iBook pas daarna moet de G5 er aan geloven.

Het systeem zal wel werken… maar of al je software er direct mee kan werken is natuurlijk de vraag.

Bijdrager
    DEform

Ok, direct kopen en installeren dus :D

En als ik de dvd erin steek, en voor ‘nieuwe installatie’ kies, dan laat ie al mijn muziek, film en zo staan, en gooit ie er volledig panther vanaf, en tiger erop?

Bijdrager
    PureLogic
    ”iMac

Ok, direct kopen en installeren dus :D

En als ik de dvd erin steek, en voor ‘nieuwe installatie’ kies, dan laat ie al mijn muziek, film en zo staan, en gooit ie er volledig panther vanaf, en tiger erop?

Hangt er vanaf, je kunt updaten van Panther naar Tiger. Maar bij nieuwe installatie wordt of je hele HD gewist of wordt je oude Panther installatie in map gezet en onbruikbaar gemaakt om vanaf op te starten.

Ik zou gewoon je bestanden back-uppen en je HD laten wissen. Weet je zeker dat er geen oude troep van Panther achterblijft die ruzie kan gaan krijgen met de nieuwe Tiger systeem bestanden.;)

Bijdrager
    CalmCruiser

Direct kopen!!! Wachten heeft geen zin. Het kost hetzelfde en updates komen er toch achteraan. Bovendien heeft het OS allemaal testen doorstaan, zodat de eindgebruiker direct aan het werk kan!

Bijdrager
    DoppieDoppie

juistem, en zodra zich problemen voordoen, dan komt Apple z.s.m. met een update.
    Help is on the way!

Bijdrager
    bieker

Direct kopen, we zitten er al zolang naar ui te kijken. Updates verhelpen de problemen )als die er zijn wel. Het is geen nieuwe Windows die direct na het uitbrengen al verschillende fouten in zich heeft. Zelf koop ik hem in ieder geval direct. Wil de nieuwe dingen wel eens uitproberen.

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”Dennis

juistem, en zodra zich problemen voordoen, dan komt Apple z.s.m. met een update.

Nou, ik (en ik niet bepaald alleen) wacht al tot St. Juttemis totdat ze de problemen met iDVD 4 hebben opgelost. Lettertypencatalogus heeft ook nog nooit echt lekker gewerkt. “Z.s.m.” daar zou ik toch niet blind op varen…

Bijdrager
    DoppieDoppie

Mee eens, maar even afgezien van de paketten die draaien, welke allemaal door verschillende teams in elkaar worden geflanst, werkt het OS daarnaast wel prima. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Bijdrager
    PureLogic
    ”bieker”

Direct kopen, we zitten er al zolang naar ui te kijken. Updates verhelpen de problemen )als die er zijn wel. Het is geen nieuwe Windows die direct na het uitbrengen al verschillende fouten in zich heeft. Zelf koop ik hem in ieder geval direct. Wil de nieuwe dingen wel eens uitproberen.

Mac OS X 10.3.0 had aardig wat probleempjes toen die uitkwam, en dat blijkt nog steeds omdat binnenkort 10.3.9 uitkomt. Mac OS X 10.4.0 zal ook wel een aantal fouten bevatten. Die updates brengen ze niet niet voor de lol uit.:wink:

Bijdrager
    fvdveen

OSX 10.3.9 zal voornamelijk tegemoet komen aan wijzigingen in het .mac netwerk, die voor Tiger aangepast dient te worden.

Bijdrager
    PureLogic
    ”fvdveen”

OSX 10.3.9 zal voornamelijk tegemoet komen aan wijzigingen in het .mac netwerk, die voor Tiger aangepast dient te worden.

Lijstje met fixes enzo:

New in this seed:
    – Active Directory Binding fixed
    – Power Mac G5 fan activity performance fix
    – Incomplete packets on Power Mac G5 FireWire bus fix
    – S topping / starting slave processor repeatedly fix
    – You can now change password if authenticated via LDAP to Novell eDirectory LDAP server

From previous seed:
    – Improved boot up time for machines with lots of fonts
    – SUID scripts now handles race condition better
    – FireWire Audio performance fixes
    – USB Audio when playing through high speed USB hub (2.0) performancefixes
    – XML Parsing can break with long internal DTDs
    – Type1 font’s ‘-‘ no longer vanishes at small point size
    – Webcore redering fix when viewing some RSS feeds
    – RadarWeb can now send enclosures
    – NSURLConnection now sends HTTP body for PUT method (nor for PROPFIND, etc.)
    – searchfs() integer overflow fix
    – multiple headers parsing in CFNetwork improvement fixes
    – Audio drives and third party MIDI devices compatibility fixes
    – FireWire batch video capture performance improvements
    – fsck_hfs and Extended Attributes fixes
    – wake from sleep fixes
    – USB EHCI High Speed Isochronous code optimization
    – Safari, Mail WebCore fixes
    – Improved Directory Services performance
    – AFP enumeration performance optimized
    – Various video driver fixes
    – Automounter volume mounting and re-mounting fixes
    – Changes in OBEX.h macros (Object Exchange over Bluetooth)
    – semop() system call kernel fix
    – /usr/libexec/makewhatis now handles space-separated paths
    – Opened Component limit increased to 65000 (from 16000)
    – Fax and modem driver fixes
    – POSIX async IO FireWire performance fix
    – FireWire OHCI software fix
    – Java garbage collection optimization
    – Kernel version updated to 7.9.0- gethostbyaddr() and DNS resolve fixes
    – “Space” in Hiragino font now prints correctly.
    – Copying data to a FAT-formatted drive data corruption fix
    – NavDialogSetSaveFileExtensionHidden crash fix
    – setkey command line tool fix
    – SmartcardServices compatibility fix
    – Password server slapd fix
    – Modem and airfones compatibility improved
    – USB printer class driver no longer expose extraneous interfaces
    – CUPS driver with raster printers attached to an airport base stationnow displays correct URI
    – Host now issues a Synchronize Cache command during I/O or Copy tests
    – IOKit now exposing multiple fibre channel paths to LUNs
    – libstdc++.dylib now deployed for gcc 4.0.
    – More root certificates added
    – Wake from sleep performance improvements
    – USB FHCI fixes
    – USB 2.0 hard drive mounting compatibility fix

Van een andere build (7W82):

Improvements are said to include:
    – network volumes are now available in the Finder sidebar and Desktop for convenient access
    – file sharing and directory services reliability for Mac (AFP), UNIX (NFS), PC (SMB/CIFS), PPTP, and wireless networks
    – support for NTFS formatted volumes
    – reliability of user logins, mounting of home directories in a networked environment, and launch of network applications
    – updated PostScript and USB printing
    – updated font management
    – reliable disc burning and recording functionality
    – Bluetooth compatibility for Apple Wireless Keyboard and Mouse and Bluetooth phones.
    – iPods connected via USB 2.0 are now recognized by iTunes and iSync
    – updated Open GL technology and ATI and NVIDIA graphics drivers
    – updated Address Book, Calculator, Disk Utility, DVD Player, Image Capture, Mail, Preview, Safari, Stickies, and QuickTime applications
    – compatibility for third party applications and devices
    – additional support for FireWire and USB devices
    – FileVault, FireWire 800 and WebDAV improvements from Update 10.3.1
    – previous standalone security updates and Bluetooth Update 1.5.1

Bron: http://www.macrumors.com/

Inactief
    Anoniem
    ”PureLogic”

Zo blijf je wachten want iedere keer als er een nieuwe 10.4.x versie uitkomt wordt die op de nieuwe DVD’s gezet.

DVD? IK hoop toch wel dat Tiger ook via CDs beschikbaar is :?

– Koen.

Bijdrager
    PureLogic
    ”koen”
    ”PureLogic”

DVD? IK hoop toch wel dat Tiger ook via CDs beschikbaar is :?

– Koen.

Geen idee, de huidige betas worden alleen op DVD’s geleverd en bij alle nieuwe Mac’s staat Mac OS X 10.3.x ook alweer een tijdje op DVD.

Bijdrager
    DoppieDoppie

Nou Koen, ik hoop het voor je, maar ik ben er een beetje huiverig voor. Zit er dik in dat ze alleen nog maar op DVD stampen.

Bijdrager
    PureLogic
    ”Dennis

Nou Koen, ik hoop het voor je, maar ik ben er een beetje huiverig voor. Zit er dik in dat ze alleen nog maar op DVD stampen.

Denk het ook.

Nou is een DVD-station of -brander anno 2005 geen overbodige luxe meer.:P

Bijdrager
    Erik Joling

Als de ongeduldigen nu gelijk Tiger kopen, installeren en gebruiken, dan horen de voorzichtigen hier wel hoe dat bevalt. Zijn we allemaal tevreden.

Bijdrager
    PureLogic
    ”Erik

Als de ongeduldigen nu gelijk Tiger kopen, installeren en gebruiken, dan horen de voorzichtigen hier wel hoe dat bevalt. Zijn we allemaal tevreden.

Doen we!;)

Bijdrager
    NoiA

of je doet als ik; ik koop in de zomer vakantie een nieuwe powerbook en ga mijn ibook inruilen. Dan hebbik ilife 05 en tiger ook… scheelt weer. Tot die tijd: Start een torrentje :evil:

Moderator
    unSOUND

Gelijk kopen.

Waarom ? Het maakt toch niet uit. OS X wordt echt niet na een half jaar goedkoper, dat is nog nooit eerder gebeurt. En waarom wachten op updates ? Ze zijn toch gratis.

Ik ga Tiger gelijk kopen, maar ik maak een clean install op een andere partitie, en installeer alles opnieuw. Mocht er soft- of hardware niet werken met Tiger, kan ik een bug-rapport versturen, en verder werken met Panther tot het probleem verholpen is.

Bijdrager
    Kremers

Ik wacht zelf nog even, ik zeker wil zijn dat al mijn programma’s en drivers gaan werken, nieuwe OS’en zijn leuk, maar soms werkt bep. software er niet onder.

Bijdrager
    macluc

Interessante discussie maar, ik heb dit al eerder op een draadje gezet, kun je als je Tiger koopt dit op meerder Mac’s installeren?

Bijdrager
    Kremers

Uiteraard, maar dit is dan wel illegaal, dan moet je het Family Pack kopen, wat zo’n €229 gaat kosten (max 5 comps)

Bijdrager
    WildCard

kopen en gelijk installeren die hap:P

Bijdrager
    DEform

Ok, stel nu, ik maak een kopier mijn Thuis-map (ruben in mijn geval) naar mijn externe HD, is dan alles ok!

Kan ik dan gewoon nadag Tiger heel mijn hd heeft gewist, gewoon die map terug van extern na intern kopieren, en al mijn fotos en video’s zijn terug?

Want ik maak nu elke week automatisch een backup van mijn mappen documenten, films, muziek, afbeeldingen en webpagina’s?

Dat geeft toch hetzelfde resultaat hé?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.