13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

tiger of panther voor muziekproducers

Hallo!

Ik vraag me af of het wel verstandig is voor mij als muziekproducer om tiger op mijn powerbook G4 1,5Gig, 1Gigmem te hebben staan. Ik begrijp dat het hip is en fijn als je de nieuwste OS erop hebt staan met al die nieuwe leuke gadgets maar ik wil een OS dat zo min mogelijk memory gebruikt en dat gewoon een stabiele snelle omgeving is voor Reason, Logic, Ableton Live.. want daar heb ik al veel memory voor nodig, wil niet veel memory kwijt zijn aan al die leuke nieuwe Tiger dingetjes die ik toch niet gebruik.

Iemand een goed advies?

Bijdrager
    Nietzman

Tiger is op mijn Powerbook in ieder geval het snellere OS. Dus ja, ik zou gewoon voor Tiger gaan.

Bijdrager
    benj1989

zolang je dashboard niet opent zullen je widgets niet openen en zal je dus (bijna) geen geheugen verlies doen + tiger is echt wel sneller dan panther, zo voelt het toch aan…

Bijdrager
    iPod Jimmy

Plus: De nieuwee programma’s draaien erop en de oudere. Nieuwere soms niet op Panther.

Bijdrager
    TijhofGraphics
    ”jaimiefanatic”

…maar ik wil een OS dat zo min mogelijk memory gebruikt en dat gewoon een stabiele snelle omgeving is… …nieuwe Tiger dingetjes die ik toch niet gebruik. ..

Dus het gaat niet om sneller lijkt mij, want als je Tiger hebt, heb je meestal ook meer geheugen erin zitten.
    dus…
    Hoeveel RAM neemt Panther standaart in beslag?
    Hoeveel RAM neemt Tiger standaart in beslag?
    Welke minder? DIE wi hij hebben/houden…

Ik ga ff zoeken…

Bijdrager
    Macs

Hou via het programmaatje activiteitenweergave in het oog welke programma’s veel mem gebruiken. Als je die niet nodig hebt, sluit je ze gewoon. Ik zou ook voor Tiger gaan. Het systeem is veel sneller. Ik draaide het enkele maanden geleden zelfs op een 256 Mb intern geheugen en dat ging goed!

Bijdrager
    jan klomp

Je kan ook je dashboard helemaal uitschakelen dat is wel zo handig.
    Je kan daarvoor een preference panel downloaden het heet dashonoff.

Ik heb nu (voor m’n werk) op heel wat machines tiger draaien met applicaties als pro-tools, logic, ableton, reason etc. en dat bevalt prima.

Bijdrager
    Jaimie

super, waar kan ik die tool downloaden?

Bijdrager
    jan klomp

Hmm geen idee waar ik dat ooit vandaan heb gehaald. (kan het niet weer vinden)
    Download het maar ff van mij dan. http://www.mac-net.nl/downloads/dash_on_off.html

Bijdrager
    Jaimie

super joh! dank!

Bijdrager
    vogel

Tiger voelt hier iig sneller aan, maar Panther zal zeker nog wel ff voldoen. Als je maar 10.3.9 draait, want veel programma’s eisen dat tegenwoordig al als minimum. Apple is nooit sterk geweest in backwards compatability.

Bijdrager
    jan klomp

10.3.9 is echter ook niet alles.
    Apple heeft daar een beetje een rare tussenstap naar tiger van gemaakt.
    Ik ken programma’s die op 10.3 en 10.4 werken maar niet op 10.3.9

Bijdrager
    gigafooly

Tiger, gewoon met de tijd mee gaan.. snelheids verschil is minimaal denk ik zo

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.