13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Solom

Tiger -> Leopard

Ik heb een macbook met leopard en een mac mini met tiger. Is het mogelijk om de mac mini up te daten naar leopard met de installatie cd’s van de macbook, of moet ik daarvoor leopard in de winkel kopen?

Bijdrager
    iJohan

Als het geen family licentie is dan moet je een nieuwe kopen!

Moderator
    unSOUND

Kan het ? Ja.

Mag het ? Nee.

Mogen we je dus vertellen hoe je dat toch doet ? Sorry, nee.

Bijdrager
    AppleNANdO

Even Googlen :wink:

Bijdrager
    Solom

oke bedankt!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”unSOUND”

Kan het ? Ja.

Mag het ? Nee.

Mogen we je dus vertellen hoe je dat toch doet ? Sorry, nee.

Het lijkt er op dat je beter niets had kunnen zeggen:(

Bijdrager
    MouseMighty

Want? unSOUND geeft precies het juiste antwoord op de vraag van de TS. Volgens mij voegt jouw antwoord niets toe. Enige verdere uitleg: de installatie cd’s van je MacBook kunnen niet direct gebruikt worden op je Mac mini. Dat zijn nl machine specifieke schijven. Er is wel een andere manier om de installatie op je mini te doen met die schijven maar dat…is nou net het geheim van de smid dat we niet mogen verklappen omdat het niet togestaan is.

Bijdrager
    Pieterr
    ”MouseMighty”

Enige verdere uitleg: de installatie cd’s van je MacBook kunnen niet direct gebruikt worden op je Mac mini. Dat zijn nl machine specifieke schijven.

”MouseMighty”

Er is wel een andere manier om de installatie op je mini te doen met die schijven.

@MouseMighty
    : Had je overigens gezien dat je jezelf hier tegenspreekt? ;-)

Bijdrager
    MouseMighty

Nee hoor, dat lijkt zo maar dat is het niet. Je kan niet de installatie schijven in je Mac mini stoppen maar je kan ze wel gebruiken. Rararara?!? Maar zoals ik al zei is dat nou net het hele eiereneten :wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@MouseMighty:
    Even wat uitleg, want je begrijpt mijn reactie totaal verkeerd.

unSOUND zegt dat het kan (ondanks dat de installer dus zegt: “dit systeem kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd”)

Vervolgens zegt AppleNANdO “ff googlen”

en de TS zegt: “bedankt”

m.a.w: unSOUND heeft onbedoeld de TS een aanwijzing gegeven dat hij dus niet pers├ę het systeem hoeft te kopen, maar dat het ook via een “hack” kan.

Dat bedoelde ik dus.

Bijdrager
    sven-

En wat is er mis mee dat unSOUND die informatie heeft gegeven? Vertellen dat het kan is niet strafbaar / illegaal.

Moderator
    unSOUND

Ik had kunnen zeggen dat het niet mogelijk was, maar dat had ik gelogen. Kunnen en mogen zijn immers nog steeds 2 verschillende dingen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”unSOUND”

Ik had kunnen zeggen dat het niet mogelijk was, maar dat had ik gelogen. Kunnen en mogen zijn immers nog steeds 2 verschillende dingen.

Ik neem je ook niets kwalijk hoor, het ging mij alleen maar om de richting die aan het draadje werd gegeven na jou reactie.
    Dat vond ik gewoon opvallend en best wel leuk. Aangezien we allemaal toch proberen om zoveel mogelijk illegale handelingen te vermijden.
    Dat is iets waar de doorsnee Apple gebruiker zich in onderscheidt t.o.v. de meeste Windows gebruikers (althans dat is de gangbare opinie)

[size=9:ad3ee9e927]Ik hoop niet dat er veel Windows gebruikers deze site bezoeken[/size:ad3ee9e927]:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.