14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Tiger kost veel geheugen

Hallo vraagje.

Als ik mijn mac niets laat inladen en alleen de os opstart ben ik al zo’n 650 mb aan RAM geheugen. Is dit normaal?
    Zo ja, dan betekend dit dus dat als je 1 gig hebt aan RAM je eigenlijk niet veel hebt dus?!

Stef

Bijdrager
    DK master

Neej, dat is zeker niet normaal want bij mij gebruikt ie zo’n 150 MB als tiger net is opgestart.
    en ik heb 1.5 GB geheugen….

Misschien zitten er heel veel programma’s bij de opstart programma’s? (Systeemvoorkeuren –> accounts–> inloggen) ??

Bijdrager
    Aaargh
    ”stefsegers”

Hallo vraagje.

Als ik mijn mac niets laat inladen en alleen de os opstart ben ik al zo’n 650 mb aan RAM geheugen. Is dit normaal?

Plaats ff welke getallen je precies ziet staan bij geheugengebruik.

Bijdrager
    CMD-Z

Hoe kun je eigenlijk zien in tiger hoeveel procent verschillende programmas van je ram in nemen?

Bijdrager
    michielk

is denk wel normaal……… des te meer geheugen je erin stopt, des te meer OSX zal gebruiken, kan OSX meer en meer cachen en zodoende heb je sneller toegang tot ‘data’……. daarvoor is RAM ook bedoeld…..

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    stefsegers

ik keek eerlijkgezegd bij de widget iStatPro en zag dat daar zoveel geheugen werd ingenomen vandaar

Inactief
    Anoniem

Hoeveel widgets heb je in Dashboard? Want sommige widgets gebruiken erg veel geheugen.

Bijdrager
    stefsegers

totaal 13…

IMDB
    VERTAAL
    VLIEGINFO
    2X WEER
    NL RADIO
    KLOK
    CALENDAR
    WIKI
    SODUKO
    ISTAT PRO

Bijdrager
    JvR90

een widget is ongeveer 50mb.. 50×13 = 650mb

Het beste kan je helemaal geen widgets gebruiken of alleen die je echt nodig hebt laden..

Bijdrager
    CMD-Z

ja inderdaad, het is wel geinig, maar wat heb je er nou echt aan?

Opzich wel relaxed dat hij ze niet automatisch laadt als je tiger opstart,
    pas als je dashboard aanzet.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik Dashboard niet meer, heb het helemaal uitgezet, DAT scheelt pas een hoop geheugen.:P

Bijdrager
    mvdenberg
    ”GordonNL”

een widget is ongeveer 50mb.. 50×13 = 650mb
    Het beste kan je helemaal geen widgets gebruiken of alleen die je echt nodig hebt laden..

Nee joh! Widgets zijn veeeel kleiner! Kijk maar eens in activiteitweergave: zo’n 5…6 Mb per stuk. Dat is nog vrij veel: de meeste widgets hebben een download grootte van 1 Mb.
    Door weinig widgets te gebruiken spaar je je RAM geheugen. Overigen worden de widgets alleen geladen wanneer je op de F12 hebt gedrukt: dus je systeem net opgestart en nog geen F12 gebruikt? dan zijn je widgets niet actief.

Bijdrager
    DK master

De grootste widget bij mij neemt 20 mb in.. en de kleinste zo’n 6..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.