15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    fromwalking

Tiger is Gestorven

Nadat ik vastgesteld had dat de problemen van het spontaan uitvallen van het apparaat te danken zijn aan Apple-problemen die ze kostenloos zouden vervangen door gratis een nieuw moederboord te plaatsen,.. (zie posing “Tiger sterft Ongewenst”)

Ben ik ergo eerst mijn computer gaan beveiligen voor ik hem weg zou brengen naar het servicepunt, door FileVault in te stellen onder andere.
    Ik gebruik al heel mijn leven één wachtwoord, maar heb nog twee varianten vanuit het verleden.

Vanmiddag probeer ik de tijger weer op te starten maar geen van mijn wachtwoorden werken! Geen enkele variant (caps-lock, …) maakt verschil.

Heb ik vervolgens opgestart met de “c” knop ingeduwt terwijl de Tiger-CD-rom erin zit, om maar opnieuw te installeren ofzo, … zie maar!

Nou maak ik het mee: elk expres verkeerd wachtwoord bibbert het wachtwoord venster, maar als ik het wachtwoord ingeef waarvan ik van de eerste keer overtuigd was dat ik gebruikte en al heel mijn leven gebruik, … wat denk je: een typisch Apple Blue background, dus het lijkt alsof hij het wachtwoord accepteert, maar een uur later staat ie nog zo op dat scherm. Zonder niks. Gewoon blanc (apple blue).

Is ie nou dood?

Inactief
    Anoniem

Allereerst… wil je a.u.b. nu eens ophouden met je iMac “Tiger” te noemen. Je computer is een iMac G5… het OS heet Tiger.:wink:

Voor de rest geen zinnige info, heb nog nooit Firevault gebruikt. :innocent:

Bijdrager
    fromwalking

wat is dat voor een onzinnig antwoord, Zakske? Whatever is in a name, it’s a G5 en via voorgaande postings duidelijk om wat voor comp het gaat, en kortweg heet ie gewoon Tiger.
    Niet?

En wat mijn probleem betreft, ik geloof dat je echt meer diepgang moet hebben in de rotzooi dus niet gaan mierenneuken over naamvallen want daar is niemand mee geholpen.

Bijdrager
    Yaris

Ik dacht eerst al dat hij het over zijn kat had. :P

Bijdrager
    DarkRaverNL

Probeer eerst eens even je wachtwoord opnieuw in te stellen, die van je filevault kan je nooit meer veranderen, als je die niet meer weet dan ben je de sjaak.

Bijdrager
    fromwalking

DarkRaver;
    me wachtwoord opnieuw instellen …
    ik kom niet eens meer in me computer! en dat ik die filevault niet meer kan veranderen dat snap ik, daar is ie Vault voor. Maar ik schijn er niet eens meer in te komen…

Is er een truukje om er toch gewoon in te komen? Zoals bij Windows “veilige modus”…

Inactief
    Anoniem
    ”Yaris”

Hey… niet negatief bedoelt, maar als ik zo’n post lees moet ik ook altijd aan iets dergelijks denken.:wink:

Voor de rest was het niet echt verstandig om FireVault in te schakelen als je weet dat je Mac het ieder moment kan begeven. Beter was al je belangrijke info op een externe schijf te mikken en desnoods dan je Mac te formatteren.

En zoals DarkRaverNL als schreef… als je het password van FireVault niet meer weet (of het werkt niet meer) ben je de lul!:roll:

Bijdrager
    ya_nn
    ”fromwalking”

DarkRaver;
    me wachtwoord opnieuw instellen …
    ik kom niet eens meer in me computer! en dat ik die filevault niet meer kan veranderen dat snap ik, daar is ie Vault voor. Maar ik schijn er niet eens meer in te komen…

Is er een truukje om er toch gewoon in te komen? Zoals bij Windows “veilige modus”…

Als je opstart van je installatie-cd heb je de mogelijkheid om je password te veranderen, al geld dit vast niet voor filevault (geen ervaring mee).

Bijdrager
    fromwalking

Ja lekker. Maar de ellende is dat ik het wachtwoord wel móet weten want hoe dronken ik ook ben, ik gebruik al minstens twintig jaar hetzelfde wachtwoord en toch weigert ie het. Dus na alle varianten nog steeds!
    En de lul … ik weiger dit te accepteren! Dit is echt absurt! En natuurlijk schakelde ik FileVault in om mijn comp te beveiligen omdat ik hem weg moest brengen.
    Ik vind het echt waardeloos!

Inactief
    Anoniem
    ”fromwalking”

Ik vind het echt waardeloos!

Snap ik, maar het was gewoon niet verstandig om op dit moment FireVault in te schakelen.

I have lost my password. Could you unlock it for me?

Sorry but no! Indeed, there are no “backdoors” that would allow someone to access your data by force-opening the vault. Your only chance, if you have an administrator, is that he or she has set up a system-wide “master password” that will open it, along with your own, forgotten, password.

Maar!!! Als ze er enkel een nieuw moederbord in moeten gooien zou ik niet weten waarom ze persé je password van FireVault nodig hebben. Gewoon binnen brengen!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Je hebt geen wachtwoord nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen, je start gewoon op met de CD, selecteert Nederlands, en dan in de menubal bij Hulpprogrammas staat het, filevault kan je niet opnieuw instellen, dat is nogal al logisch he, het is een extra beveiliging die je niet zomaar kan resetten, of kan de-activeren zonder het wachtwoord wat je hebt ingevult, en nee er zijn geen omweggetjes zoals bij windows.

Bijdrager
    hackie
    ”Yaris”

tijgers staan toch op de lijst van bedreigde diersoorten?:? :P

Bijdrager
    inactiveaccount

Wachtwoord wijzigen zonder installatie cd is overigens wel mogelijk wil ik even kwijt, zolang je maar fysiek bij de machine kan. Ik heb deze procedure een keer moeten uitvoeren op mijn iBook toen ik het wachtwoord vergeten was.

Ik weet niet 100% meer hoe dit ging omdat dit alweer bijna een jaar geleden was, maar het had te maken met het feit dat je in Single User Mode als Root automatisch ingelogd bent, en bepaalde services (NetInfo dacht ik) starten. Vervolgens gewoon met passwd [korte-user-name] je wachtwoord wijzigen.

Natuurlijk is dit beetje lastig om te doen als je geen ervaring ermee hebt. Maar ik wou dit even kwijt voor iedereen die denkt dat het niet kan.

Ik raad je, net als alle mensen voor mij, de installatie dvd aan.

Bijdrager
    tiny

Er worden in deze thread twee dingen door elkaar gehaald en het is hiermee erg onduidelijk geworden. Enerzijds is er het password van een user-account en anderzijds is er het password van FileVault.

Password van je user-account kan je idd wel resetten door op te starten met de installatie-CD. Maar als je je password van FileVault niet meer weet of als het niet werkt, helpt niets meer. Dan kom je er gewoon niet meer in. Hoe jammer dat ook is. FileVault codeert alles op een of andere manier en als je een user-account dat door FileVault beschermd is ‘van buitenaf’ bekijkt, zie je een of andere image. Niets aan te doen dus…

En ja, fromwalking, je Mac Tiger noemen is verwarrend omdat iedereen die de titel van de thread ziet dan denkt dat je het over je Mac hebt (hardware) en nier over je user-account. Wat mij betreft zat Zakske niet te miereneuken maar probeerde hij gewoon de vaagheid die jij de wereld in strooit wat duidelijker te maken.

Ik vind het lullig voor je maar volgens mij is er geen oplossing voor je probleem…

Bijdrager
    Marius1976

Ik vind het ook vervelend ….

Maar waarom begin je een nieuw topic? Dat vind ik ook vervelend;)

Bovendien staat je start bericht van dit topic, ook al in dat andere topic. Dus deze gaat gewoon op slot.

Sorry.
    Marius

we gaan hier verder:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1161891

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.