7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fclement

tiger, intel, cisco en andere frustraties

Hey all,

Na lang twijfelen eindelijk de stap naar Mac gezet, imac intel prachtbeestje aangeschaft… En nu zie ik jullie allemaal enthousiast over het gebruik van XP op jullie mac… Ik ben duidelijk altijd te laat.

Serieus nu, ik heb enkele kritieke problemen met men Intel :
    Om in te loggen op het bedrijfsnetwerk dienen we de cisco client te lopen, maar die doet het niet… geen netwerk beschikbaar ??? Tja hoe geraak ik dan op dit forum… En zo lang ik niet via vpn kan inloggen kan ik Office niet binnennemen en bijgevolg enkel plaatjes via iphoto bekijken (PS : de gebrande DVD met de 2 dmg files… die doen gewoon niks… dvd wel aangemaakt in XP maar perfect leesbaar op de mac, en de twee dmg files kunnen geactiveerd worden, er gebeurt gewoon niks…)

Mijn draadloos netwerk wordt gedetecteerd maar een verbinding tot stand brengen lukt vooralsnog niet… Neen, de router ( US robotics) staat volledig open (vermoed zelfs dat mijn oprit een hotspot aan het worden is…)
    Jullie begrijpen dat ik op het punt sta om ipv bootcamp te instaleren, men boot onder mijn nieuwe imac te plaatsen…

Hopelijk brengt iemand van jullie soelaas en redden dit mooie witte dier van een helse trap onder…

PS : de helpdesk van het bedrijf… vonden het niet (beat the IT proffesionals ! ))

Groeten en eventueel bedankt !

Bijdrager
    Zeekomkommer

Cisco VPN moet met de nieuwste client gewoon werken. En ook het tweede probleem hoort er niet te zijn. Het lijkt er bijna op dat er eerder iets mis is met je Airport kaart. In ieder geval biedt bootcamp (windows) geen oplossing hoor. Is airport wel beschikbaar als optie bij de netwerk voorkeuren?

PS. Gebruik jij office om plaatjes te bekijken? En wat je met die DVD’s bedoelt begrijp ik ook niet.

Bijdrager
    fclement

De client probeer ik te gebruiken via een netwerk kabel nu, anders helemaal geen netwerk problemen. Maar je brengt me op een idee eens de airport kaart uitschakelen.

En neen… Error 51 : unable to communicate with the vpn subsystem…

Damn.

Toch bedankt !

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”fclement”

Error 51 : unable to communicate with the vpn subsystem…

Ah, kijk je VPN subsystem doet het gewoon niet. Zorg er eerst voor dat je er zeker van bent dat je de allerlaatste versie van de Cisco VPN client geinstalleerd hebt.

Laatste versie (voor ppc en intel) is 4.9.00.0050

Bijdrager
    fclement

Ik had wel degelijk de laatste versie, maar na je bericht besloot ik te herinstaleren. had vandaag de laatste macos update deinstalleerd trouwens… and guess what ? It works…

En nu proberen die netwerkschij te mounten en office te instaleren…

Wh are getting somewhere !!!

Again many thanks !

Bijdrager
    Zeekomkommer

Mooi. En plaatjes kan je gewoon bekijken in safari of voorvertoning, daar heb je geen iphoto voor nodig.

Bijdrager
    Oppie
    ”fclement”

Jullie begrijpen dat ik op het punt sta om ipv bootcamp te instaleren, men boot onder mijn nieuwe imac te plaatsen…

Relax; geef jezelf ff de tijd… Overgangsperikelen; de ene is er in een paar uur vanaf, de andere doet er soms weken over. Soms moet je even doorzetten; je zult zien: over een paar weken schop je het witte dier niet meer, maar knuffel je het bijkans dood!:D

Lees ook eens MacMiep.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.