12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    lxx_33

Tiger installeren via C toets

Ola,

Ik heb 2 macjes, een power max g5 en een Imac 17″.

Nu zat er iemand op mijn Max te rommelen en nu kan ik zelf niet meer inloggen.
    Wanneer ik nu mijn Tiger cd erin zet en C ingedrukt houd krijg ik of gewoon de oude os, of een lap tekst met op de achtergrond een plaatje dat ik mijn computer moet resetten.

Wanneer ik deze tiger dvd in mijn Imac stop lukt het wel om via C in het installatie menu te komen.

Ik druk achter elkaar op C wanneer het wit grijze scherm komt, of hou hem lang ingedrukt, maar dat lukt allemaal niet.

Wat zijn mijn mogelijkheden nog om hem alsnog opnieuw te installeren.
    De dvd moet werken want gisteren heb ik er nog een film op gekeken en nog wat software uitgelezen.

Hellup.

Ik heb Apple Mac OS X Tiger 10.4.7. uiteraard met de updates is hij erna weer helemaal bij.

Moderator
    unSOUND

Is die DVD een losse versie van Tiger of een herstel-DVD ? Een Herstel-DVD werkt alleen op de Mac waar hij bij geleverd werd.

Bijdrager
    lxx_33

Het is een losse dvd.

Ik heb er 2 imacs mee gedaan en 1 ibook, maar op mijn G5 geeft hij geen gehoor.

Misschien time ik de C toets verkeerd maar na 40 x geloof ik daar eerlijk gezegd niet in.

Kan ik misschien in een soort terminal server terecht komen en dan via een bepaalde code als nog een opdracht geven?

Bijdrager
    Turbanus

Je moet nooit “zomaar iemand” op je maxjes laten zitten…. voor je het weet zit er eentje met W^~?ø?ß-tengels op vanalles te klikken en te rommelen.:evil:

Bijdrager
    lxx_33

Wanneer ik soms op C klik krijg ik een melding

panic: we are hanging here…

Bijdrager
    lxx_33

@ Turbanus,

TJa ik weet het.
    Ik gebruik hem niet voor mijn werk, dus dacht het kan allemaal geen kwaad en in het ergste geval doe ik hem ff opnieuw installeren.

Maar dat hij daar niet op reageert nu had ik nooit verwacht.

Ben geen data ofzo kwijt die belangrijk voor mij is, maar zie hem toch wel het liefst weer werkend.

Als het moet ga ik wel terug naar de winkel, maar liever niet omdat je dan weer dik een uur kwijt bent.

mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag.

Bijdrager
    lxx_33

Mocht het op een bizarre manier toch zo zijn dat hij de dvd niet lekker leest. Kan ik dan iets doen via een netwerk. dus cd die zeker wordt gelezen door de imac gewoon daarin zetten en dan via netwerk kabel (met of zonder router) de G5 installeren.

Bijdrager
    Obi

das een zgn kernel panic en als die bij opstarten al opkomt dan zit er iets in hardware fout.
    Recentelijk nieuwe hardware geinstalleerd?

Het geheugen kan bv niet goed geplaatst zijn.

obi

Bijdrager
    Turbanus

Nee netwerk gaat niet. Die DVD van die iMac kan best machine-gebonden zijn en dan kun je daar op je G5 niks mee. Heb je geen originele software voor die G5 dan?

Moderator
    unSOUND
    ”Turbanus”

Die DVD van die iMac kan best machine-gebonden zijn en dan kun je daar op je G5 niks mee.

Dat was mijn eerste vraag Turbanus, maar het is dus geen restore DVD… maar een clean install versie, en die werken overal op. ( zolang het een PPC is dan )

Bijdrager
    lxx_33

Heb geen nieuwe hardware geinstalleerd. En als ik niet op C druk krijg ik geen panic gedoe.
    Ik zal alle hardware erin en eruit klikken en dan hopen dat het werkt.

Ik kom normaal uit de windows wereld, en daar kan je dan eventueel nog met dos wat rommelen. Daar had ik op gehoopt.

Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

misschien werkt het zo wel als de hardware erin en eruit is gehaald (al lijkt dat me sterk).

Bijdrager
    lxx_33

Wordt denk ik mijn hd eruit halen en op mijn werk in een andere g5 zetten en dan installeren.

Of andersom om eerst de dvd in die van mij te zetten…. misschien is die toch slecht met het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.