10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

Tiger installeren op een Powerbook G3 (zwart 1999)

vrienden, ik wil Tiger installeren op een oude Powerbook G3 van het bouwjaar 1999. Het is nog zo een zwarte met enkel een cd-lezer. Ik heb intussen via internet de cd-versie van Tiger kunnen bemachtigen, maar als ik Tiger installeer, zegt ie vlak voor de installatie zelf dat de computer niet meer compatibel is met Tiger.

Is er alsnog een mogelijkheid om deze computer Tiger te laten draaien? deze pobo heeft jammergenoeg GEEN firewire waardoor ik Tiger via mijn veel recentere pobo zou kunnen installeren…

Heeft er iemand een idee of zet ik die installatie-plannen beter uit mijn hoofd?

op dit moment staat er macos9.2 op, maar meer en meer functies en programma’s kunnen en willen niet meer werken, vandaar de noodzaak van een overstap…

Moderator
    unSOUND

Voor Tiger is de systeemeis dat je Mac standaard FireWire heeft, dus ik zou dan eerder proberen Panther erop te zetten, die is qua eisen wat lager, en zal wat soepeler draaien ook…

Bijdrager
    svan

Het kan wel, Tiger installeren op een non-firewire mac, maar ik weet zo uit m’n hoofd niet hoe. Er moet wel veel over te vinden zijn op dit forum… succes! (Waarom trouwens niet gewoon Panther, die doet daar volgens mij niet zo moeilijk over!)

Bijdrager
    Spongebob

ik heb panther niet meer op cd-schijfjes staan, vandaar….

Moderator
    unSOUND

Je kon Tiger anders ook “vinden”… :roll:

Bijdrager
    Spongebob

bovendien heb ik voor ik deze vraag stelde al wat rondgestruind op dit forum, maar ik heb nog niet de exacte informatie gevonden die ik nodig heb.

Het omzeilen van een hardwarecheck is mijns inziens de oplossing, maar het hoe-en-wat weet ik zo niet.

Dus als iemand me kan helpen, heel graag…

Bijdrager
    benj1989

er was denk ik een progje voor om de hardwarecheck te omzeilen

Bijdrager
    macpro

Probeer eens met XPostFacto.

Bijdrager
    svan

ja, dat moet het programma zijn…

Bijdrager
    Spongebob

joepie! het is gelukt. XPostFacto did the trick! op dit moment is de installatie bezig. Bedankt voor de tips!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.