25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Xserve

tiger installeren

Als ik Tiger installeer, kan ik dan:

1. erase and installen met de Tiger-cd
    2. iLife ’05 installeren (met de meegeleverde iLife ’05 cd)
    3. de extra software installeren die op de installatiecd is meegeleverd
    4. Classic installeren, ook op van de meegeleverde cd’s

heeft iemand dit of iets vergelijkbaars gedaan?

de laatste drie puntjes koop ik niet zelf, maar zijn bij mijn mac mini meegeleverd. blijven die werken, ook al heb ik niet de orginele installatie meer (Panther):wink:

Bijdrager
    Hobbes

Tuurlijk blijven die bruikbaar.
    Ik heb ook een vraagje als je Archiveer en instaleer doet word dan alles in 1map geschreven?
    Dus alle oude users met hun prefs etc Oude progs met hun prefs etc in die ene map??
    En als je verschillende users had dan kom je weer teug op 1 user? Niet op alle oude users he?

Bijdrager
    Nikita

Ik zie niet in waarom die programma’s niet zouden werken met Tiger, dus gewoon lekker doen hoor! Tiger zou sneller moeten zijn dan Panther, dus wat dat betreft… :)

Bijdrager
    Nikita
    ”Hobbes”

ik heb ook een vraagje als je Archiveer en instaleer doet word dan alles in 1map geschreven?
    Dus alle oude users met hun prefs etc Oude progs met hun prefs etc in die ene map??
    En als je verschillende users had dan kom je weer teug op 1 user? Niet op alle oude users he?

Ik denk dat ‘ie het opslaat als een .DMG bestand (of zo doet Panther het als je een gebruiker weghaalt), maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet want ik heb Tiger niet :wink:

Bijdrager
    FreeMacRide

vraagje : ik heb de “beta” versie van Tiger , nu is het een iso bestand. Ik klik erop en hij activeert het , ik ga naar system , installation , osinstall.pkg klik erop en dan komt deze tekst tevoorschijn :

‘BaseSystem’ kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd.

wat betekent dit ? Ik heb wel het iso bestand nog niet op dvd gebrandt

Inactief
    Anoniem

tiger is ngo niet eens uit , hoe kan je het dan installeren ? :?

Bijdrager
    MacBeer

Jij hebt een BETA versie van Tiger? Niemand kan je daarmee helpen omdat de meesten hier geen developers zijn en ook geen Tiger hebben. De mensen die WEL developer zijn en een Tiger-beta hebben mogen er niets over zeggen van Apple.

Een BETA is niet af… zo simpel is het. Ga er maar vanuit dat de echte Tiger prima te installeren is. De versie die jij hebt is niet geschikt om te gebruiken, zo simpel is het.

Bijdrager
    Nikita

Probeer dat ISO bestand ’s op een CD of DVD te branden en het dan nog ’s te proberen (C indrukken tijdens het opstarten met dat ding in de DVD drive)

Inactief
    Anoniem

ow het is weer zo’n smerige ILLIGALE download! :x
    weg ermee!

Bijdrager
    Hobbes
    ”Neo_Piko”

weg ermee!

Wat dacht je dan dat het gratis legaal van het internet te downloaden was:?

Inactief
    Anoniem
    ”Hobbes”
    ”Neo_Piko”

weg ermee!

Wat dacht je dan dat het gratis legaal van het internet te downloaden was:?

nee hoor.

Bijdrager
    FreeMacRide

waarom weg ermee ? Ik vind dit nu eens zo een onzin , als mensen ervoor kiezen iets illegaal te downloaden , dat is dan hun keus. Koop jij al je software ? Ik niet , ik ga geen 1000 euro gaan betalen bv. voor production suite als ik het mss 1 keer nodig heb

maar toch bedankt voor je mening:)

Bijdrager
    MacBeer
    ”FreeMacRide”

waarom weg ermee ? Ik vind dit nu eens zo een onzin , als mensen ervoor kiezen iets illegaal te downloaden , dat is dan hun keus. Koop jij al je software ? Ik niet , ik ga geen 1000 euro gaan betalen bv. voor production suite als ik het mss 1 keer nodig heb

maar toch bedankt voor je mening:)

Allemaal leuk en aardig, maar het is in strijd met de regels van het forum om te spreken over illegaal verkregen software. Dat staat geheel buiten de discussie of het onzin is of niet om al je software te kopen.

De topicstarter stelt een normale vraag. Laten we daarom ontopic blijven.

Bijdrager
    MacBeer
    ”Xserve”

Als ik Tiger installeer, kan ik dan:

1. erase and installen met de Tiger-cd
    2. iLife ’05 installeren (met de meegeleverde iLife ’05 cd)
    3. de extra software installeren die op de installatiecd is meegeleverd
    4. Classic installeren, ook op van de meegeleverde cd’s

heeft iemand dit of iets vergelijkbaars gedaan?

de laatste drie puntjes koop ik niet zelf, maar zijn bij mijn mac mini meegeleverd. blijven die werken, ook al heb ik niet de orginele installatie meer (Panther):wink:

De software die jij bij je Mac mini hebt gekregen zal gewoon werken onder Tiger. Het kan zijn dat er software is (al dan niet van Apple zelf) die wat problemen vertoont wanneer deze onder Tiger draait. De makers zullen dan een gratis patch uitbrengen die het euvel verhelpen.
    Dit is vrij normaal bij de overgang van een systeem zoals bij 10.4

Bijdrager
    DJP
    ”FreeMacRide”

vraagje : ik heb de “beta” versie van Tiger , nu is het een iso bestand. Ik klik erop en hij activeert het , ik ga naar system , installation , osinstall.pkg klik erop en dan komt deze tekst tevoorschijn :

‘BaseSystem’ kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd.

wat betekent dit ? Ik heb wel het iso bestand nog niet op dvd gebrandt

Je kunt hem op dvd branden, maar dat gaat natuurlijk alleen op als je een dvd brander hebt in je mac. Wat je ook kunt doen is het volgende:
    Zorg dat je mac twee partities heeft, heb je maar 1 partitie dan kun je met het programma drive genius je bestaande partitie resizen en zo een tweede aanmaken.
    Open de disk utility/schijfhulpprogramma en open iso image zodat deze in het lijstje komt te staan van schijven. Selecteer de iso image en klik op de tab herstellen, naast schijf ehbo. Naar het bronvakje sleep je de iso, en naar het doel vakje sleep je de tweede partitie. Wanneer je op herstel klikt worden de installatie gegevens gekopieert.
    Vervolgens kun je in systeemconfiguratie als opstartschijf je tweede partitie kiezen, rebooten en installeren maar.:)

Niets illegaals aan overigens, het is algemeen beschikbare informatie.

Bijdrager
    FreeMacRide

ik heb dus 2 harde schijven eentje van 80 en eentje van 40 ( eentje master ander slave). Nu heb ik gedaan wat jij zei , schijfhulpprogramma open , tiger iso in het eerstje vakje en als doel de harde schijf van 40 gig. Ik stel men 40 gig schijf in als opstartvolume maar als hij opstart komt het appletje erop en dan komt er een soort kernel crash

wat moet ik nu doen ?

Bijdrager
    Xserve

Tiger kopen

Bijdrager
    DJP
    ”FreeMacRide”

ik heb dus 2 harde schijven eentje van 80 en eentje van 40 ( eentje master ander slave). Nu heb ik gedaan wat jij zei , schijfhulpprogramma open , tiger iso in het eerstje vakje en als doel de harde schijf van 40 gig. Ik stel men 40 gig schijf in als opstartvolume maar als hij opstart komt het appletje erop en dan komt er een soort kernel crash

wat moet ik nu doen ?

Das vaag, misschien moet je eerst even de schijven controleren of ze nog wel goed zijn, permissies herstellen etc. Hij zou het in ieder geval op deze manier moeten doen. Kun je die kernel fout even opschrijven en dan hier posten?

Bijdrager
    Ja Rune
    ”Xserve”

Tiger kopen

ja, nu!

Bijdrager
    Exomusic

het is gelukt :lol:

ik zit “on”officieel op TIger :innocent:

Bijdrager
    ISS

Vertel eens wat je gedaan hebt, ik krijg de melding : ‘BaseSystem’ kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd. Deze software kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd.

Ik heb een DVD gebrand..

Bijdrager
    Xserve

Tiger kopen

Bijdrager
    TLM
    ”sanderg14″

het is gelukt :lol:

ik zit “on”officieel op TIger :innocent:

All├ęe proficiat ventje

TLM

Bijdrager
    Exomusic

je moet maar eens kijken op vorige pagina onderaan staat uitgelegd hoe je het moet doen. Je sleept je iso bestand gewoon daarin en verder kan je lezen

Zorg dat je mac twee partities heeft, heb je maar 1 partitie dan kun je met het programma drive genius je bestaande partitie resizen en zo een tweede aanmaken.
    Open de disk utility/schijfhulpprogramma en open iso image zodat deze in het lijstje komt te staan van schijven. Selecteer de iso image en klik op de tab herstellen, naast schijf ehbo. Naar het bronvakje sleep je de iso, en naar het doel vakje sleep je de tweede partitie. Wanneer je op herstel klikt worden de installatie gegevens gekopieert.
    Vervolgens kun je in systeemconfiguratie als opstartschijf je tweede partitie kiezen, rebooten en installeren maar.[/quote]

Bijdrager
    JJmac

Zoals de Topic begon weet ik nog niet wat de juiste keus is voor het installeren van Tiger

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.