6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Tiger install CD

Ik had een vraag. Toen ik mijn mac had gekocht zaten er 2 install cd’s bij (Tiger en Classic). Maar links in het midden op de cd staat Mac mini. Wil dit ook zeggen dat ik die cd alleen voor mijn computer kan gebruiken of een andere mac mini of ook gelijk een iBook ofzo. En nog een vraag…
    Waarom hoef ik geen serial nummer in te tikken bij de installatie…

Bijdrager
    MacBeer

Het is inderdaad zo dat die CD/DVD alleen werkt bij dat type computer. Apple heeft voor zover ik weet nooit een serienummer gevraagd bij de install van een OS.

Gast
    Anoniem

Huh, wat grappig/vreemd. Nog nooit een SN gevraagd? Waarom niet dan? iWork enzo vragen dat wel…

Bijdrager
    Nikita
    ”DCakici”

Huh, wat grappig/vreemd. Nog nooit een SN gevraagd? Waarom niet dan? iWork enzo vragen dat wel…

Ik denk dat dat te maken heeft met dat de OS DVD’s makkelijk apparaat-afhankelijk zijn te maken (bijvoorbeeld alleen voor de Mac mini, of zelfs het serienummer van je Mac, die laatste is een uniek nummer). De iWork / iLife software moet natuurlijk verkrijgbaar zijn op elke Mac, dus is het logischer dat ze daar wel een serienummer inbouwen.

Gast
    Anoniem

Aha, makes sense… Maar dan moet je bij die OS DVD die los koopt in de Apple Store wel een SN invoeren toch. En nog dan nog een vraag… Die DVD die ik bij de mac heb gekregen… is dat een soort van afgeslankte versie van die losse OS DVD’s?
    (net als je bijv. een pc koopt en dat je dan XP homo edition krijgt inplaats van pro)

Bijdrager
    Nikita
    ”DCakici”

Aha, makes sense… Maar dan moet je bij die OS DVD die los koopt in de Apple Store wel een SN invoeren toch. En nog dan nog een vraag… Die DVD die ik bij de mac heb gekregen… is dat een soort van afgeslankte versie van die losse OS DVD’s?
    (net als je bijv. een pc koopt en dat je dan XP homo edition krijgt inplaats van pro)

Serienummer weet ik niet zeker, ik geloof van niet. En het is gewoon een net zo volledige versie. Alleen krijg je bij de Systeem DVD’s ook iLife erbij, en die zit bij de Retail versie er niet bij. En Classic (OS 9.2.2) ook niet. Maar Classic draait sowieso niet op Intel Mac’s…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.