28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger iChat

Vragen en problemen met iChat 3.0 kan je hier stellen. Andere topics worden gesloten

Moderator
    Lucas Raggers

Iedere keer als ik online kom, start iChat op en krijg ik onderstaande melding. Hoe voorkom ik dit?

Bijdrager
    maceddy

Dat is een bevestiging van Jabber dat je aangemeld ben bij MSN en kun je niet uitzetten…

Bijdrager
    benj1989

en hoe zit het met de audio en video met msn-contacten?

Bijdrager
    MacThijn

lijkt me wel vet maar je moet waarschijnlijk wel snel internet hebben

Bijdrager
    ISS
    ”lucasraggers”

Iedere keer als ik online kom, start iChat op en krijg ik onderstaande melding. Hoe voorkom ik dit?

Je kunt beter de Jabber-server van XS4ALL gebruiken, die gebruik ik zelf ook en krijg nooit een dergelijke melding.

Bijdrager
    remcodb2

Werkt het nou een beetje lekker, msn onder ichat?

Bijdrager
    maceddy
    ”benj1989″

en hoe zit het met de audio en video met msn-contacten?

Eeuh niet.
    Dat heeft niet zozeer met iChat te maken, maar meer met Jabber die dat niet ondersteund.

”remcodb2″

Werkt het nou een beetje lekker, msn onder ichat?

Persoonlijk vind ik het een ramp.
    Je moet je naam instellen via Jabber en als er een spatie inzit geeft ie die aan de andere kant als %20 dus das ook niet handig.

Verder, geen avatars, geen file transfers.

Ik blijf voor MSN op Adium hangen, de 0.8 versie is errug goed, hoewel nog wel wat instabiel.

Bijdrager
    vishaakje
    ”maceddy”

Ik blijf voor MSN op Adium hangen, de 0.8 versie is errug goed, hoewel nog wel wat instabiel.

Bij adium irriteer ik me alleen scheel dat de file transfer ook niet werkt.

Bijdrager
    Peach

Dag goede vrienden,

ik heb een vrij ambetant probleem. Ik gebruik momenteel bij iChat Jabber de server aszlig.net. Op zich klaag ik niet, ware het dat ik m’n nick nergens kan aanpassen! Waarom is dat zo erg? Wel m’n huidige nick is spastisch en tevens m’n passw voor m’n MSN!!!:cry:

Ik vind in PSI nergens de optie om m’n nick aan te passen, in iChat ook niet. Als ik hem in Adium of MSN aanpas, … wel dan verandert hij spontaan terug als ik via iChat me aanmeld.

Iemand help me aub!!

Bijdrager
    benj1989

mss ligt het aan server, ik wete het niet
    http://www.jabber.org/network/
    hier heb je ver alle public servers;)
    voorts ga ik mss wel eens een proefje doen om zelf een jabber server te draaien en dan doe je er alles mee wat je wilt…maar weet nog niet wanneer (en of ik het wel ga doen)

Bijdrager
    Kremers

Ik heb nu via PSI een jabber account, maar hoe voeg ik nu MSN toe? Ik lees op xs4all.nl pagina dat deze beschikbaar zou zijn, maar als ik kijk bij Service Discovery kom ik nergens een server genaamd msn.jabber.xs4all.nl tegen? Alleen voor ICQ/AIM en Yahoo.

Bijdrager
    Peach

kremers.. maak gewoon een accountje op aszlig.net .. zeker weten dat het daar wel werkt :wink:

Bijdrager
    chonazz
    ”Peach”

kremers.. maak gewoon een accountje op aszlig.net .. zeker weten dat het daar wel werkt :wink:

Die heb ik ook gebruikt, maar volgens mij doe ik toch nog iets verkeerds…
    Heb eerst een jabber id aangemaakt, vervolgens de brug naar msn gemaakt… In psi heb ik nu twee events recieved staan en ik sta online, maar mijn contact lijst blijft leeg…
    wat kan ik fout gedaan hebben… ?

Bijdrager
    pjotr9

sinds ik 10.4 heb, is ichat er helemaal uit, net zoals mail, etc etc. heeft er iemand een oplossing?

Bijdrager
    Stefan

Ook in dit topic maar even mijn opmerking:

Ik had ook het probleem dat bij XS4All de MSN transport er niet meer(!) bij stond. Ik ontdekte net dat ‘ie er wel weer staat als je bij je Jabber account in PSI aanzet dat ‘ie SSL moet gebruiken…

Bijdrager
    chonazz

Ik las ergens op het forum dat je je msn avaters doormiddel van adium kan toevoegen in ichat?
    Je zou in adium iets moeten aanlikken.. Nu dit wil niet werken hierzo..
    Is er een manier om die instelling op te slaan? Zijn er voorwaarden? Welke versie van adium kan het wel?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    arneblk

Hoe maak ik een Jabber account aan.
    Zodat ik uiteidelijk kan msn’en in iChat
    Wie kan mij dat stap voor stap in Jip & Janneke taal uiteggen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Stefan

Kijk op: http://www.xs4all.nl/helpdesk/software/chat/psi/index.html en http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/jabber.php.

”arneblk”

Hoe maak ik een Jabber account aan.
    Zodat ik uiteidelijk kan msn’en in iChat
    Wie kan mij dat stap voor stap in Jip & Janneke taal uiteggen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    maceddy
    ”vishaakje”
    ”maceddy”

Bij adium irriteer ik me alleen scheel dat de file transfer ook niet werkt.

Dat ligt dan aan jou, want hier gaat het zonder problemen, hoewel het zou iets sneller kunnen.

Bijdrager
    zimba

Ik zat ook met het probleem dat msn-contacten niet on-line kwamen in iChat. Ik merk dat veel mensen met dit probleem zitten.

Echter plots lukt het me wel, na tien keer mijn account via psi aan te maken en te desactiveren, telkens door de msn-service in te laden en dan eens wel en dan eens niet on-line te plaatsen. Waarom het plots wel lukt? Joost mag het weten.

Dus voor de mensen bij wie hun contacten ook niet on-line komen: blijf proberen. 8)

Bijdrager
    XyonN

Probleem van andere aard.
    Ik zelf heb nog Panther, maar iekmand waarmee ik wil audiochatten heeft Tiger.
    Door dit versie verschil kan er geen p2p verbinding tot stand gelegd worden.

Alle poorten die nodig zijn staan open, want audiochat met een “Panther iemand” werkt wel.

Ik krijg in het verbindingsinformatievenster de volgende melding te zien:
    Er is geprobeerd om de UDP SIP “invite”te versturen naar de volgende IP-adressen en -poorten:
    xx.xx.xx.xxx:5060, xxx.xxx.xx.xxx:5060

Tja, zoals ik al vertelde, het heeft gewerkt, ook daarna nog, maar niet met iemand die tiger heeft.

Bijdrager
    maceddy

Inderdaad heel vreemd probleem..

Het heeft (bij mij althans) wel gewerkt naar Panther toe (ik draai Tiger) maar op een of andere manier wil het nu niet meer…

Panther <-> Panther gaat goed en Tiger <-> Tiger ook.
    Maar Panther <-> Tiger is een No-Go…

Bijdrager
    MedahOSX

Ik heb nu een contactenlijst (mn .mac account, AIM dus) en een aparte buddy lijst voor jabber. Is het niet mogenlijk dit allemaal bij elkaar in 1 lijst te krijgen? Dit is hoogst irritant zo en neemt veel bureaubladruimte in beslag.

Bijdrager
    sjonnie

Ik heb Tiger en dus iChat 3 geînstalleerd. Ik iChat altijd met een vriend die nog op Panther zit. Probleem is dat we wel kunnen chatten maar als ik hem een bestand wil sturen krijgt hij een foutmelding (meteen na het accepteren) dat er iets fout is gegaan met de bestandsoverdracht. Hij kan mij wel bestanden sturen. Ik begrijp hier niets van! We chatten via AIM.

Bijdrager
    Planeten Paultje

Ik heb Tiger geinstalleerd en blijk niet meer te kunnen audio-chatten met twee vrienden die ook naar Tiger overgestapt zijn (txt gaat wel). Alle drie gebruiken we XS4ALL. Skype werkt prima.

Ik heb toen bij een op bezoek gegaan en heb mijn machine direct aan een andere gekoppeld. Toen werkte het feilloos, zowel Bonjour als AIM.

Iemand enig idee?

Voorlopig ben ik hier on-line, zou graag testen met anderen……….

Update: Zojuist met iemand getest en audio-chat werkt perfect. Lijkt mij dat aan mijn kant alles OK moet zijn. Snap niet wat er dan tussen mij en die twee eerste Tigers mis kan wezen…..

Bijdrager
    XyonN

Klinkt misschien heel clich├ę, maar eind van de maand komt 10.4.1. Ik verwacht dat dit probleempje wel opgelost is. Tot die tijd denk ik dat er weinig tegen te doen is.

Godspeed,
    XyonN

Bijdrager
    MacBeer

Dit is wellicht een fix voor mensen die problemen ondervinden met audio- chats tussen Tiger en Panther.

Laat even weten of het werkt.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.