21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    j.breidenbach

Tiger gerelateerde vragen

Nu het duidelijk is dat Tiger alleen op DVD uitkomt(snik) de volgende vraag.

Komt er voor ons ook de nieuwe browserversie van Safari;
    Quicktime, etc.

Vooral de browser vind ik vreemd, er bestaan dan twee browsers naast elkaar?

Bijdrager
    Hobbes
    ”j.breidenbach”

Nu het duidelijk is dat Tiger alleen op DVD uitkomt(snik) de volgende vraag.

Komt er voor ons ook de nieuwe browserversie van Safari;
    Quicktime, etc.

Vooral de browser vind ik vreemd, er bestaan dan twee browsers naast elkaar?

1) Nee Tiger komt ook voor een kleine ($10) meerprijs op CD
    http://images.apple.com/macosx/pdf/tigermediaexchange.pdf
    2) Mss weet ik niet, denk van wel
    3) Nee het is gewoon Safari 2 i.p.v Safari (1)

EDIT je hebt deze vraag al eens gesteld en toen wisten ze het nog niet maar even de zoekfunctie gebruiken en je had dit gevonden

Bijdrager
    Hermanko

:? Is de Classic mode er nog wel in Tiger ? :apple:

Bijdrager
    Sixer

Tiger komt gewoon standaard met Safari RSS.

Bijdrager
    XyonN

Ik mag hopen dat Classic er nog in zit. Anders kan ik de stap op het werk niet maken!!!!!

Bijdrager
    Sixer

Lijkt me sterk dat Classic er niet in zit.

Bijdrager
    XyonN

Mij ook, maar Apple heeft er een handje naar om oudere systemen en apparatuur abrupt niet meer te ondersteunen, ergens onderweg. En ik kan NIETS vinden over classic op de apple site.

Bijdrager
    Hobbes

Waarschijnlijk kan je Classic nog draaien onder Tiger als je de instalatie CD nog hebt.
    En anders op een apparte partitie zetten en Opstarten onder OS9

Bijdrager
    Gijs

Classic zit zeker niet ‘in’ Tiger, want dat heeft nooit in OS X gezeten. Je moet het apart installeren. De vergissing is dezelfde als de vragen of iLife bij Tiger zit. Nee, dat zijn losse programma’s die je alleen krijgt bij een nieuwe Mac. Anders moet je ze dus apart installeren. Kortom, als je Classic wilt blijven gebruiken moet je geen schone installatie van Tiger doen of de OS 9-cd’s nog hebben.
    Wat ik me nu wel afvraag is of je in Tiger Classic nog kunt installeren met de herstel-DVD/CD die je bij een Mac hebt gekregen en waarop Panther of Jaguar staat. Ik neem aan van wel, maar kan iemand dat bevestigen?

Bijdrager
    Sixer

Met Classic bedoelen we dan ook niet OS 9, maar de feature Classic.app. De app die OS 9 opstart onder OS X. En die moet toch echt in Tiger meegebakken zitten of niet.

Bijdrager
    Hobbes
    ”Gijs”

Classic zit zeker niet ‘in’ Tiger, want dat heeft nooit in OS X gezeten. Je moet het apart installeren. De vergissing is dezelfde als de vragen of iLife bij Tiger zit. Nee, dat zijn losse programma’s die je alleen krijgt bij een nieuwe Mac. Anders moet je ze dus apart installeren. Kortom, als je Classic wilt blijven gebruiken moet je geen schone installatie van Tiger doen of de OS 9-cd’s nog hebben.
    Wat ik me nu wel afvraag is of je in Tiger Classic nog kunt installeren met de herstel-DVD/CD die je bij een Mac hebt gekregen en waarop Panther of Jaguar staat. Ik neem aan van wel, maar kan iemand dat bevestigen?

OS9 stond wel op de OSX CD’s

Bijdrager
    imar
    ”Hobbes”

OS9 stond wel op de OSX CD’s

Niet op de CD’s van Panther.
    De OS 9 System Folder staat wel op de System Restore CD’s/DVD’s die je bij je Mac krijgt.

Maar als je je Mac nu gaat upgraden naar Tiger, kan je gewoon de OS 9 System Folder en de Applications (Mac OS 9) folder terugzetten.

Bijdrager
    Gijs

Dank je Imar, dat is dus in twee zinnen wat ik bedoelde. Classic (OS 9) zit echt niet in OS X, maar alleen op de restore-schijf die je bij een nieuwe Mac krijgt. Losse systemen van OS X hebben nooit OS 9 er op gehad. Alleen bij de eerste releases van OS X (volgens mij tot 10.1) kreeg je een aparte OS 9-cd geleverd.

Bijdrager
    jan jansen

Denk dat ik te kort kom voor Tiger met de kaart (GeForce FX 5200) in mijn PowerMac.
    Welke zou ik moeten nemen om alles uit Tiger te halen?
    Ik heb een 23-inch Apple Cinema Display.

Denk aan Radeon ATI 9200 PC 128 MB VGA/DVI
    Radeon ATI 9000 Pro AGP 128 Mb ADC/DVI
    of zelfs ATI 9800 AGP 256 Mb ADC/DVI

Bijdrager
    MacAdder

Om alles uit Tiger te halen, zeker met een cinema display denk ik dat je toch richting de 9800 pro moet gaan.

Bijdrager
    Rini

Wat is “alles”uit tiger halen ?

Bijdrager
    Robert de Groot
    ”Rini”

Wat is “alles”uit tiger halen ?

Darmen, longen en andere ingewanden :P

Bijdrager
    jan jansen

o.a. het ten volle benutten van zaken zoals b.v. Core Image, Quartz Extreme en QuickTime 7.
    Er zal toch wel een reden zijn voor de rumors over andere kaarten zoals de GeForce 6800 Ultra.
    en….
    Dual-2.3GHz
    512K L2 cache per processor
    Dual 1.15GHz frontside buses
    512MB PC3200 DDR SDRAM (8GB max.)
    250GB Serial ATA Hard Drive
    128MB DDR SDRAM ATI Radeon 9600 video card
    Dual-2.7GHz
    512K L2 cache per processor
    Dual 1.35GHz frontside buses
    512MB PC3200 DDR SDRAM (8GB max.)
    250GB Serial ATA Hard Drive
    256MB DDR SDRAM ATI Radeon 9650 video card

Bijdrager
    duder

Jah, en ik zit me ook sterk af te vragen wat Core Image gaat betekenen voor m’n ibookje met Radeon 9200 (of was is RV280M9+ eigenlijk??). Wordt het bij mij nou minder mooi of minder vloeiend of wat??

shit zeg, ik lees nu op verschildende fora dat je met een mac mini het ripple effect in Dashboard kunt vergeten en dus ook op mijn iBook!!!! :cry:

Bijdrager
    jan jansen

“Let me tell you something, pendejo…” “This aggression will not stand…”

Bijdrager
    duder

:P Meesterlijk

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.