6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Harvey

Tiger DVD

hey daar,

vorige week iLife ’08 gekocht, kwestie van mee te zijn met mijn tijd… ineens dan maar besloten om schoon schip te maken op mijn iMac duo core; een backup gemaakt van al mijn documenten, met de bedoeling Tiger (OS X 10.4) helemaal opnieuw te installeren. nu, wat bleek? blijkbaar vind ik mijn OS X installatie DVD nergens… weggegooid, uitgeleend, kwijt? geen idee, maar ik vind het dus nergens.

dan maar die van mijn zus gaan lenen… blijkt dat zij een macbook heeft, en die DVD’s enkel op macbooks werken…

nu, vraagje; omdat ik geen zin heb om nogmaals te betalen voor een OS dat ik eigenlijk al eens gekocht heb (zeker omdat binnenkort Leopard uitkomt), is er een mogelijkheid dat ik dat ergens kan vinden of kopiƫren ofzo?

onlangs kon ik er eentje lenen van een vriend, maar bleek dat iLife ’06 der standaard mee opzat (en ik zegget, ik wil schoon schip maken; niet eerst iets installeren om het daarna weg te gooien), en het bleek om een dual layer DVD te gaan, dus die kon ik al niet kopiĆ«ren mocht ik em later nog nodig hebben.

ik ben dus op zoek naar de standaard Tiger installatie-DVD zonder de extra’s (geen iLife ’06 ofzo, want ik heb juist iLife ’08 gekocht)… dit is zo’n vraag die je normaal niet op een forum stelt, maar zou ik dit eventueel via torrents kunnen vinden?

of zijn er andere mogelijkheden?

alvast bedankt!

Bijdrager
    Almerrrrr

Je kunt bij installeren aangeven dat je de extra’s niet wilt installeren. Verder zokm volgens mij alle tiger install dvd’s dual layer.

Bijdrager
    Esquare
    ”Harvey”

of zijn er andere mogelijkheden?

Ik zie eigenlijk geen enkele goede reden voor een schone installatie van Tiger. Die twee maanden zal de bestaande installatie echt nog wel volmaken!

Bijdrager
    wouwout

ik dacht ook aan een grote schoonmaak tot ik me besefte dat 10.5 er over (ruim) een maand al is. Kan ik het beter dan doen. Is dat ook een optie voor jou?

Bijdrager
    Thoomas
    ”Harvey”

mdit is zo’n vraag die je normaal niet op een forum stelt

Waarom stel je hem dan?:| Als je illegaal aan Mac OS Tiger wilt komen, hoef je echt niet te verwachten dat we je gaan helpen, want dat mag hier niet.

Bijdrager
    Nick89

Ik ben mijn macbook installatie dvd’s kwijt, morgen of volgende week krijg ik leopard binnen, maar dan ontbreekt ilife e.d. nog.

Weet iemand of de dvd’s bij apple te bestellen zijn en hoeveel dat geintje kost?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.