30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 148)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger Dashboard

Vragen over Dashboard, widgets en stuff hier graag. Andere topis worden gesloten.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké, hier de eerste dan:

De Widget ‘Eenheden’ geeft als laatste update in ‘Valuta’ 6 apri 2005 aan.
    Niet echt heel erg actueel dus. Hoe krijg je een verse update, of gaat dat automatisch als er wat verandert?

Bijdrager
    maceddy

Hmm normaal update ie inderdaad tot een of twee uur geleden, dat schijnt nu niet helemaal te lukken:?

Beetje vaag. Zal aan die kant wel een storing zijn…

Bijdrager
    KarelWillem

Staat nog steeds op 6 april. Misschien gaat ‘ie pas actueel worden ná 29 april? :wink:

Bijdrager
    WebJ

Vraagje, ookal heb ik Tiger nog niet:

Eet Dashboard veel geheugen? Als je je widgets niet ziet, maakt dat dan je computer langzamer dan als je dashboard helemaal niets open hebt staan?
    (hopelijk is m’n vraag een beetje duidelijk :) )

Bijdrager
    MacAttack
    ”WebJ”

Vraagje, ookal heb ik Tiger nog niet:

Eet Dashboard veel geheugen? Als je je widgets niet ziet, maakt dat dan je computer langzamer dan als je dashboard helemaal niets open hebt staan?
    (hopelijk is m’n vraag een beetje duidelijk :) )

De widgets vreten enkel Ram waneer ze actief zijn. Als Dashboard in rust staat zijn de Widgets inactief

Bijdrager
    iAntalya

Hoe verander je in the Weather widget, de zon, naar bui, naar hagel…
    Steve Jobs deed dit door er op te klikken, maar bij mij lijkt het niet te werken. iemand een idee…?

Bijdrager
    AAC

http://www.apple.com/macosx/tips/dashboardweatherwidget01.html

Daar staat het uitgelegd, je moet Command en Option ingedrukt houden en dan op de weather widget klikken:)

Bijdrager
    maceddy

Shit, dan heeft ie als plaats ‘Nowhere’:P

Hoe krijg ik nu Hoogeveen weer terug (en laat de opmerkingen maar achterwege:P )

edit: hij is der alweer hehe

Bijdrager
    lowfi

kan je in tiger ook instellen dat je widgets activeert door met je muis naar een hoek van je scherm te gaan? Zoals je dat ook in panther kan met expose…

Sneltoets vind ik niet handig eigenlijk.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Low-Fi”

kan je in tiger ook instellen dat je widgets activeert door met je muis naar een hoek van je scherm te gaan? Zoals je dat ook in panther kan met expose…

Sneltoets vind ik niet handig eigenlijk.

Kijk eens bij systeemvoorkeuren..:wink:

Bijdrager
    lowfi

ik heb tiger nog niet…

was gewoon ff nieuwsgierig:P

Bijdrager
    Granny Smith

wat ik als “developer” wel leuk zou vinden is een groep mensen die beta-testertje wille spelen…

deze personen moeten gewoon zien of het goed werkt op hun machine, suggesties over functionaliteit en design zijn ook altijd welkom…

het voordeel is dat het “testen” nauwelijks tijd in beslag neemt (ofwel werkt het ofwel werkt het niet) en dat je van een groot aantal gebruikers direct feedback terug kunt krijgen:

“dit knopje wil ik hier… en iets kleiner”
    “da ding werkt veel te traag… kheb in uw code zitte kijke en ik merk dat je dat met Applescript doet… DIT unix scriptje doet hetzelfde maar is veel sneller”
    “uw graphics trekken op nix man… als je wil maak ik wel een paar mooie interfaces”
    “ik werk aan een gelijkaardig idee… zin om samen te werken?”

een ander voordeel is: je weet exact wie de beta van je widget heeft… en die mensen weten dat het een beta is (en dat ze die niet verder moge verdelen ;))… zo geraakt het net niet verzadigd met 10tallen versies van hetzelfde widget.

Ik stel me beschikbaar als tester:D !!! (Tiger is onderweg… dus nog effe wachten)

Wa denke jullie ervan?

Bijdrager
    macphreak.e
    ”KarelWillem”

Oké, hier de eerste dan:

De Widget ‘Eenheden’ geeft als laatste update in ‘Valuta’ 6 apri 2005 aan.
    Niet echt heel erg actueel dus. Hoe krijg je een verse update, of gaat dat automatisch als er wat verandert?

:apple:-R

Bijdrager
    ego
    ”Granny

wat ik als “developer” wel leuk zou vinden is een groep mensen die beta-testertje wille spelen…

deze personen moeten gewoon zien of het goed werkt op hun machine, suggesties over functionaliteit en design zijn ook altijd welkom…

het voordeel is dat het “testen” nauwelijks tijd in beslag neemt (ofwel werkt het ofwel werkt het niet) en dat je van een groot aantal gebruikers direct feedback terug kunt krijgen:

“dit knopje wil ik hier… en iets kleiner”
    “da ding werkt veel te traag… kheb in uw code zitte kijke en ik merk dat je dat met Applescript doet… DIT unix scriptje doet hetzelfde maar is veel sneller”
    “uw graphics trekken op nix man… als je wil maak ik wel een paar mooie interfaces”
    “ik werk aan een gelijkaardig idee… zin om samen te werken?”

een ander voordeel is: je weet exact wie de beta van je widget heeft… en die mensen weten dat het een beta is (en dat ze die niet verder moge verdelen ;))… zo geraakt het net niet verzadigd met 10tallen versies van hetzelfde widget.

Ik stel me beschikbaar als tester:D !!! (Tiger is onderweg… dus nog effe wachten)

Wa denke jullie ervan?

ik ben ook beschikbaar als tester…. :lol:

Bijdrager
    Granny Smith

mail maar wanneer je Tiger hebt… ge kunt direct beginne:D

Bijdrager
    TurkishDelight

kan je straks als Tiger uit is,op de site van Apple, nieuwe widgets downloaden…
    dat zou vet cool zijn….

Bijdrager
    Granny Smith

kdacht van wel… voorlopig nog nix maar zodra ie uit is zal er wel een aparte pagina komen (ik hoop ook voor Automator)

Bijdrager
    moodjoo
    ”TurkishDelight”

kan je straks als Tiger uit is,op de site van Apple, nieuwe widgets downloaden…
    dat zou vet cool zijn….

http://www.apple.com/downloads/macosx/dashboard/

Staat alleen nog niets op.

Bijdrager
    TurkishDelight

zijn de widgets op deze pagina ook te gebruiken voor Dashboard?…:?

http://www.dashboardwidgets.com

Bijdrager
    Granny Smith

tuurlijk

Bijdrager
    bijker

Hoe instaleer je een widget?

Ik heb er een gedownload maar wat dan, ik heb dubbel klik gedaan maar er gebeurd niks.

en wwar staan ze op je harde schijf?

groeten Ilja

Bijdrager
    klaus

ze staan onder library/widgets, maar dat had je normaal al kunnen vinden met Spotlight toch? :)

Bijdrager
    bijker

Ja dat is waar erg stom van me.

maar toch bedankt.

Bijdrager
    vriesela

Er is een Amerikaanse Gouden Gids in Dashboard. Nu maar wachten op de Nederlandse en op de telefoongids.

Kun je Widgets ook permanent aanwezig laten zijn? Zonder eerst op F12 te moeten drukken, of het programma te openen?

Bijdrager
    Hobbes
    ”vriesela”

Er is een Amerikaanse Gouden Gids in Dashboard. Nu maar wachten op de Nederlandse en op de telefoongids.

Kun je Widgets ook permanent aanwezig laten zijn? Zonder eerst op F12 te moeten drukken, of het programma te openen?

Heb ergens gelezen als je het widget vastneemt en naar je desktop sleept en dan op F12 drukt en dan loslaten dat het op je bereaublad blijft staan.
    Heb Tiger nog niet dus heb het nog niet getest

Bijdrager
    duder

Ik kan niet scrollen in Dashboard met niet met het scollknopje en ook niet met sidetrack!!!
    Weet iemand hier wat van?

Bijdrager
    swallowtail

ja allemaal mooi die nieuwe widgets die je nog extra kunt downloaden. maar hoe verwijder ik ze weer wanneer zij niet bevallen?

iemand al enig idee. het lijkt niet een optie te zijn in dashboard en moet misshcien handmatig?

Bijdrager
    Hobbes
    ”swallowtail”

ja allemaal mooi die nieuwe widgets die je nog extra kunt downloaden. maar hoe verwijder ik ze weer wanneer zij niet bevallen?

iemand al enig idee. het lijkt niet een optie te zijn in dashboard en moet misshcien handmatig?

Ga naar de map widgets in libary en verwijder de .wdgt map die je niet meer wilt.

Bijdrager
    swallowtail

hartenlijk dank!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 148)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.