30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger commentaar

Je hebt commentaar op Tiger, op de prijs, ontbreekt er iets? Brul je frustraties hier maar weg. Andere topics worden gesloten.

Bijdrager
    MacAttack

De problemen en vragen rond Tiger zijn bijna allemaal dezelfde, dus zo’n hel zal het wel niet worden. Het is ook niet de bedoeling dat de stickies eeuwig bliven staan. Ze moeten gewoon de wildgroei in Tiger topics de komende weken tegengaan.

Bijdrager
    Roland53

Wat een commotie. Ik ga er (vooralsnog) van uit dat de update naar Tiger gewoon probleemloos verloopt – zoals ik dat in principe als bijna 15 jaar gewend ben van Apple… What’s the big deal?

Bijdrager
    Sixer

Ik vind Tiger de meest onsignificante upgrade aller tijden. Zelfs die van 7.1 naar 7.5 was boeiender.

De estetische verschillen, ookal zijn ze minimaal, steken af tegen het gewoonlijke minimalisme van Apple. De glans in de menubalk vind ik lelijk, het Spotlight-icoontje is niet echt subtiel, en de blauwe Apple van ’t Apple-menu is ook net een tikkeltje flets.

Dashboard vind ik echt een debiele actie van Apple. De widgets zijn kinderlijk en triviaal voor de gebruiker en passen gewoon niet in de Mac OS X-look and feel.

Mail 2 is fijn, die ziet er wat moderner uit en kan wat meer. Maar ook in Mail zijn estetische rariteiten te zien, zoals de knoppen in de toolbar. Die vloeken met iedere andere stijl of ‘guideline’ in het Mac OS.

Verder is er geen moeite genomen om het OS te ‘rebranden’. Het opstart- en inlogscherm zijn dezelfde als die van Panther.

Spotlight is leuk, ookal organiseer ik zelf al m’n Mac uit neurose zo netjes dat ik die weinig zal gebruiken.

De Finder is in Tiger wederom niet serieus onder handen genomen. De boel is nog steeds niet multithreaded. Dat wil zeggen, als één venster in de Finder bijvoorbeeld hangt op de reactie van een AppleShare server of wat dan ook, dan hangt je Finder. Verder is er nauwelijks verschil te zien, afgezien van de integratie van Spotlight in het zoekvak.

Alles bij elkaar heb ik ’t gevoel dat ik een Panther Plus draai, en word ik bang dat dit Apple hun eerste stap is richting populisme in plaats van ’t idealisme wat ik van ze gewend ben.

Of de nieuwe CoreData etcetera ’t voor de ontwikkelaars wel het ‘most significant upgrade since 10.0’ (Steve Jobs) gaan maken, horen we misschien nog van een ontwikkelaar of 2..

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    Bijdrager
    Sixer

Tsja, als een opstartschijf in je About This Mac-venster een
    nieuwe feature is kan ik ook wel tot de 200 komen..

Bijdrager
    Roland53

I rest my case; what’s the big deal? Vanwaar nu eigenlijk al die opwinding/ Zitten we met z’n allen op een paar gadges te wachten of gaat het om fundamentele verbeteringen en aanpassingen zoals van 9 naar 10?

Bijdrager
    Elstar

Zo dat ruimt op.
    De eerste 15 berichten in dit topic hadden niks met tiger te maken, maar met indeling van de tiger-topics. Die staan nu hier.

Bijdrager
    Pim
    ”Sixer”

Zelfs die van 7.1 naar 7.5 was boeiender.

Je bent 23? Toen was je dus 13-14?

Pim:-)

Moderator
    Koen van Tongeren

Een nieuwer, meer geavanceerd en zwaarder systeem dat je (oude) Mac duidelijk sneller doet draaien vind ik al reden genoeg om naar Tiger te updaten. Dus zelfs zonder al die leuke gadgets is Tiger zeker de moeite waard!

Bijdrager
    fistkikker

Eén woord: ACL’s!

Nou ja, eigenlijk 3. Eindelijk.

Bijdrager
    Sixer
    ”Pim”
    ”Sixer”

Zelfs die van 7.1 naar 7.5 was boeiender.

Je bent 23? Toen was je dus 13-14?

Ja:)

Ben begonnen op Systeem 6.0.7 als uhm.. behoorlijk klein ventje:D

Bijdrager
    pepijn

Ik heb eind Maart mij een nieuwe iBook G4 gekocht. Toen ik hem kocht heb ik gevraag aan de verkoper of het niet best was om te wacht tot de nieuwe OS er was en hij verzekerde mij er van dat ik zeker ging kunnen genieten van een promo voor mensen die juist een nieuwe gekocht hadden. Dus koop ik die iBook en wachtte ik geduldig op de promo. Wat blijkt dat er met moeite iets wordt gedaan voor de mensen die juist een nieuwe mac gekocht hebben. Dus gaat het mij nog eens 130€ kosten om mijn nieuwe iBook up te daten.
    Bij de vorige overgang was het toch wel beter als je in deze situatie zat. dan was dit al maanden op voor hand gekend en werd daar meer rond gedaan.
    Nu voel ik mij wel wat in de zak gezet door mac

Moderator
    Koen van Tongeren

Nou, ik zou me eerder genaaid voelen door die verkoper. Die had geen dingen mogen beloven waar hij nog helemaal geen informatie over kon hebben. Ik vrees dat ie je gewoon die Mac wou verkopen.

Bijdrager
    MyZT

Gezien wat je ervoor terugkrijgt vind ik de prijs eigenlijk ook veel te hoog. Waarschijnlijk hebben die lui de nadruk op de verkeerde dingen gelegd.

Nieuwe Finder was wel de meest noodzakelijke update in mijn ogen, want deze is al een aanzienlijk aantal keren gecrashed sinds ik een mac heb.

Verder vind ik dat er weinig verschil te vinden is met panther, een paar updates van applicaties zoals iChat of Quicktime waar genoeg gratis alternatieven voor te vinden zijn.

Spotlight is leuk kan misschien wel eens handig zijn, maar als je je zaakjes goed op orde houd moet alles net zo makkelijk terug te vinden zijn.

Dashbord vind ik verder alleen maar een eye candy update en maakt mijn leven er nou niet veel makkelijker op.

Bijdrager
    Dick de Roos

Toch wel aardig: “niemand” (??) heeft nog Tiger, nog 5 dagen te gaan en toch al zoveel commentaar.
    Wat moet dat worden als Tiger echt verkocht gaat worden?
    Ehhhh… is het de besproken Tiger dezelfde als de Tiger die ik straks kan aanschaffen? :mrgreen:

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”MyZT”

Nieuwe Finder was wel de meest noodzakelijke update in mijn ogen, want deze is al een aanzienlijk aantal keren gecrashed sinds ik een mac heb.

? Mijn Finder crasht nooit.

Bijdrager
    TLM

MyZT bedoelt waarschijnlijk dat je soms gebeurd dat de Finder ermee ophoudt en zichzelf heropstart. Dat heb ik ook al meermaals meegemaakt. Maar de ‘unexpectedly quit’ boodschap heb ik nog niet gezien bij de Finder.

TLM

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik wel, maar dat lag volgens mij eerder aan het programma, niet aan Tiger. Overigens heb ik wel gemerkt dat er een nieuwe knop is gemaakt naast het ‘verstuur rapport’ en ‘annuleer’, namelijk ‘herstart programma’ (of zoiets). Wel handig, want dat is toch meestal het eerste wat je wil doen.

Bijdrager
    rburgt

Hmz, toch maar geen nieuw topic openen, een stukje tiger voorpret:

http://www.uneasysilence.com/archive/2005/04/2706/

Bijdrager
    Gijs
    ”pepijn”

Bij de vorige overgang was het toch wel beter als je in deze situatie zat. dan was dit al maanden op voor hand gekend en werd daar meer rond gedaan.
    Nu voel ik mij wel wat in de zak gezet door mac

Misschien was de periode vorige keer wat langer, maar het is sinds het begin van OS X al beleid van Apple om alleen een upgrade-programma aan te bieden na de officiële aankondiging van de nieuwe versie. Dus je bent gewoon misleid door de verkoper.

Bijdrager
    MyZT
    ”TLM”

MyZT bedoelt waarschijnlijk dat je soms gebeurd dat de Finder ermee ophoudt en zichzelf heropstart. Dat heb ik ook al meermaals meegemaakt. Maar de ‘unexpectedly quit’ boodschap heb ik nog niet gezien bij de Finder.

TLM

Nee ik bedoel dat Finder hangt, je vervolgens nix meer kan opstarten Force Quit of Force Restart niet werkt en een killall -9 Finder ook niet werkt waarop de enigste manier het aan/uitknopje is.

Bijdrager
    Hobbes
    ”rburgt”

Hmz, toch maar geen nieuw topic openen, een stukje tiger voorpret:

http://www.uneasysilence.com/archive/2005/04/2706/

Mooi maar kende ik al

Bijdrager
    fistkikker
    ”MyZT”
    ”TLM”

TLM

Nee ik bedoel dat Finder hangt, je vervolgens nix meer kan opstarten Force Quit of Force Restart niet werkt en een killall -9 Finder ook niet werkt waarop de enigste manier het aan/uitknopje is.

Dat heb ik op geen van mijn 3 macs ooit gehad in de twee jaar dat ik ze heb…..

Hardware fout? Permissies?

Bijdrager
    Eagle

Persoonlijk zie ik echt uit naar Tiger!

Ik vind het hele spotlight echt super en heb nu al zin om daar eens flink mee te gaan spelen. Ik ben in het voordeel dat ik er al mee heb kunnen spelen in de developer versie (netjes opgestuurd gekregen van apple) Ik maak me wel een beetje zorgen over de stabiliteit want die was ver te zoeken in de developer versies, maar goed, daar is het een developer versie voor, toch?

Spotlight wordt echt super, ik denk dat het meerdere keren mijn redding gaat worden, vooral in mijn email want ook al organiseer je het nog zo goed, ik raak zo nu en dan wel eens wat kwijt.

De server versie van Tiger lijkt me ook erg cool, ik heb echter ook wel al wat nare meldingen gezien.
    Ach, we zullen het allemaal meemaken. Ik heb mijn agenda in iedergeval wat opgeschoont rond de lancering…

Bijdrager
    thueske
    ”Waterman”
    ”MyZT”
    ”TLM”

TLM

Dat heb ik op geen van mijn 3 macs ooit gehad in de twee jaar dat ik ze heb…..

Hardware fout? Permissies?

Ik heb het ook al een paar keer voor gehad dat finder vastliep zodat het enige wat ik kon doen resetten was.

Bijdrager
    WildCard

OK voor iedereen die NIET veel geheugen hebben in hun mac en dashboard helemaal geweldig vinden…. stop niet te veel widgets op je desktop, ze kosten je ongeveer 9MB per stuk aan geheugen:D

Bijdrager
    MyZT

Heeft Dashboard ook een uitknop ?:P
    ‘T vreet dus geheugen en weer kan je ook online lezen als je een mooie portal heb =]

Bijdrager
    Sixer

Als je geen widgets hebt toegevoegd doet Dashboard niets.

Verder kun je ’t Dashboard icoontje uit je Dock slepen, wat
    ook ’t eerste is dat ik deed..

Bijdrager
    Nisei

Ik snap dat dashboard ook niet helemaal hoor. Er zit niks, maar dan ook niks in wat een beetje consistente vormgeving heeft. Alles heeft een andere kleur, vormgeving en uitstraling. Kortom, het lijkt maar een zootje. Stel je voor dat ieder venster dat je opent in je finder een andere kleur en vormgeving zou hebben, zo’n idee geeft het. Overigens lijkt het wel erg mooi als je een nieuwe widget in je dashboard sleept: alsof je het in een bak met water laat plonsen. Maar goed, dat is even leuk om mee te spelen en dan is de lol er wel weer vanaf. Voor de rest voelt alles wel wat sneller maar naar die 200 nieuwe features moet je wel zoeken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.