12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    j.breidenbach

Tiger cd/dvd

Ik heb de discussie over Tiger gevolgd.
    Komt het alleen op DVD uit of ook op CD.

Bijdrager
    scenic20

Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af. Mijn iBook is technisch gezien nog makkelijk in staat om Tiger te draaien, maar heeft geen dvd speler (was toen een optie).

Ik ga er dan ook van uit dat Tiger ook als cd-rom op de markt verschijnt. Anders sluiten ze toch een behoorlijke groep mensen uit voor het gebruik.

Bijdrager
    WebJ

Ik hoop het ook. Mijn computer is meer goed genoeg om Tiger als een zon te draaien (800mhz G4 Quicksilver, heel veel werkgeheugen en meer dan genoeg harde schijf).

Bijdrager
    OReason

Ik heb ergens gelezen dat een DVD-Speler vereist is, volgens de systeem eisen.

Bijdrager
    awesomemac

Dat klopt, dat was toen te zien bij de tech specs. Maar er zijn vele met iMacs, iBooken die Tiger makkelijk kunnen hebben, maar alleen een cd-speler hebben. Dus het zou zeer fout zijn als Apple Tiger alleen op dvd zou uitbrengen.

Bijdrager
    syriani

is die dvd niet gewoon nodig om “advanced” features te enable-en

zoals dvd-speler en idvd en alle dingen waar dvd voor nodig is,

iLife werd ook verpakt met dvd met alles erop en dan ook cd met alleen iTunes, iPhoto en iMovie op, waar je dus geen dvd voor nodig hebt.

ik denk dat tiger idem gaat zijn.

Bijdrager
    syriani

en bovendien

op de amazon pre-order page staat dat het op cd-rom komt, dus ik denk dat het aanneembaar is dat het ofwel enkel op cdrom komt ofwel ook dvd in de doos zit, ik gok op tweede, omdat zoals ik hier boven reeds zei, iLife ’05 ook zo verkocht werd.

linkje naar de amazon verkoopspagina

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B0002G71T0/bargainspot-20/002-3583976-2526433?dev-t=D3Q1U0P2OSJ55J%26camp=2025%26link_code=xm2

Bijdrager
    Daankragt

Waarom zou apple het alleen op dvd uitbrengen? cdtjes kosten tegenwoordig echt niks meer… Lijkt me een kleine moeite om het gelijk ff op cd te zetten.

Bijdrager
    Nikita

Op een DVD past natuurlijk wel veel meer dan op een cdtje, en anders krijg je van die pakketten van 3 CD’s of meer. Da’s nogal onhandig lijkt me. Maar ik heb d’r gelukkig geen last van, mijn Mac heeft een DVD speler, de vraag is alleen of ‘ie het kan draaien (iMac DV+ G3 450 mhz / 512 MB :wink: ). Wel vreemd als ‘ie alleen maar op DVD zou uitkomen, want er zijn tenslotte na mijn iMac nog heel wat Mac’s uitgekomen die geen DVD maar een CDbrander hadden (bijv. de Flowerpower en Snow iMac’s: 600 en 700 mhz!), dus wat dat betreft… De tijd zal het leren :D

Bijdrager
    Ross

Ik heb liever een dvd, ben je in een keer klaar, maar goed er zijn ook mensen met een oude machine, dus ik hoop voor hun dat er cd’s bij zitten. Tijd zal het uitwijzen

Bijdrager
    jamie

ik hoop dat hij ook op cd uit komt mn vader heeft een imac g4 17”inch 1ghz met een superdriver maar ik heb een imac g3 van de 5 kleuren imac

Bijdrager
    iBookMark
    ”jamie”

ik hoop dat hij ook op cd uit komt mn vader heeft een imac g4 17”inch 1ghz met een superdriver maar ik heb een imac g3 van de 5 kleuren imac

Ik heb gisteren de specificaties maar eens even bekeken en voor Tiger is minimaal een slot-loading iMac vereist met ingebouwde firewirepoort. Bij mijn weten is het eerste model met deze specificaties de iMac DV uit 1999. Ik denk dat op oudere iMacs 10.4 niet gaat draaien.

Ik heb zelf nog een oude iMac DV+ uit 2001 en daar ga ik het in ieder geval op proberen. Er zit al 640MB RAM in en 10.3 draait er ook prima op.

Mark

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.