4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    chrisis

Tiger blijft hangen

Door een stroomstoring is de computer van een vriend van mij uitgegaan en sindsdien blijft ie hangen bij opstarten en geeft een blauw scherm met wisselende cursor en “denkrondje”. Hij heeft absoluut geen verstand van computers en ik kom er zelf ook niet (telefonisch) uit. Hij heeft een G4 met Tiger er op zitten. Ik heb in de forums zitten kijken en kon niet echt een simpele oplossing vinden. ook belangrijk: hij heeft de installatie cd’s niet meer.

Bijdrager
    karmijn

Ken dat probleem. Is maar 1 oplossing een Clean Instal met de eigenschappen behouden uitvoeren. Daarna al de updates terug binnenhalen en Stuffit terug installeren want die wordt niet meer ondersteund door Tiger.

Bijdrager
    chrisis

Bedankt voor de reactie. Hij vertelde me dat de cd lader geen eens meer open gaat, dus hoe zou hij moeten installeren? Hij is ook zijn installatie schijf kwijt. Is er absoluut geen andere manier?

Bijdrager
    JeePee

Opstarten met de muisknop ingedrukt (ingedrukt houden), de lade zou dan open moeten gaan. Mocht dit niet helpen, dan opstarten met Alt Appletje O F ingedrukt (ingedrukt houden), je komt dan in Open Firmware. Tik dan ‘eject cd’ in en je lade zal open gaan.

Je zou overigens denken dat Journaling File System de boel in orde zou moeten hebben. Een herstart zou het probleem moeten kunnen verhelpen, maar blijkbaar is dit niet in alle gevallen zo, of stond JFS uit?:?

Is een reparatie met Schijfhulpprogramma / DiskWarrior / TechTool Pro niet afdoende? Vervelend, maar interessant geval, dit kan iedereen overkomen, heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt. :|

Hoewel, ik had een keer kortsluiting door een breukje in het netsnoer van mijn iBookje. Een steekvlam en de stroom viel boven uit, ook van mijn iMac die aanstond. Een herstart was toen voldoende, ik was geen data verloren.:roll:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.