23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger Automator

Vragen en problemen met Automator kan je hier kwijt. Andere topics worden gesloten.

Bijdrager
    mekker

zijn er al mensen die hiermee gewerkt hebben?

ik zou graag wat ervaaringen hierover horen, want dit lijkt me één van voormij belangrijkste nieuwe progamma’s

Is het zo eenvoudig als apple op haar site wil doen geloven ?

Bijdrager
    TLM
    ”mekker”

Is het zo eenvoudig als apple op haar site wil doen geloven ?

Ja

TLM

Bijdrager
    G4

HELP!!!!!

Met automator een back up scriptje aan het maken. Nu wil ik dat voor de back up start, eerst de bevoegdheden worden hersteld.

Met ‘diskutil repairPermissions /’ gebeurt er weinig. is dit het juiste commando?

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6449

Bijdrager
    Wilco
    ”G4″

Met ‘diskutil repairPermissions /’ gebeurt er weinig. is dit het juiste commando?

Als gewone gebruiker heb je daar te weinig rechten voor. In de terminal werk het met sudo nadat je je wachtwoord hebt ingegeven. Hoe het met automator opgelost wordt weet ik niet omdat ik tiger nog niet heb.

Bijdrager
    MacAdder

Ik wil in Automator een aantal foto’s in een iPhoto album hernoemen. Nu heb ik dat in Automator ingevoerd en uitgevoerd en vervolgens past hij niet de geselecteerde foto’s in het album aan, maar de foto’s in de algemene iPhoto mappen.

Doe ik iets fout?

P.S. excuses voor het eerder aanmaken van een apart topic. Had deze over het hoofd gezien :oops:

Bijdrager
    Maximus

kun je een actie van de finder er tussen drukken van specified items ?

want dat had ik met backuppen hij deed alles, met finder specified toen ging het bij mij goed.

Bijdrager
    MacAdder

Ik had de finder-specified items al gebruikt. Maar het rare is dat hij de foto’s in de algemene bibliotheek veranderde in plaats van de geselecteerde items in een apart iPhoto album.

Misschien zijn de foto’s in het album een kopie van de algemene bibliotheek? Hmm…maar dan zou hij beide namen, zowel in de bieb als in het album moeten veranderen en dat heeft hij niet gedaan.

Vreeeeeeeemd ::?

Bijdrager
    Kremers

Mijn camera geeft alle foto’s de extentie .JPG mee die ik wil veranderen in .jpg, dit is mij al gelukt maar ik wil graag de map selecteren en dat hij dan alle foto’s in die map gaat aanpassen, als ik de map kies waar ze in staan gebeurt er niets, omdat hij dan waarschijnlijk alleen naar de map zelf kijkt ipv naar de inhoud, is dit ergens aan te passen?

Bijdrager
    GodzillaPresley
    ”Kremers”

Mijn camera geeft alle foto’s de extentie .JPG mee die ik wil veranderen in .jpg, dit is mij al gelukt maar ik wil graag de map selecteren en dat hij dan alle foto’s in die map gaat aanpassen, als ik de map kies waar ze in staan gebeurt er niets, omdat hij dan waarschijnlijk alleen naar de map zelf kijkt ipv naar de inhoud, is dit ergens aan te passen?

Heb je dat inclusief de Finder-taak ‘Haal mapinhoud op’ gedaan?

Bijdrager
    Kremers

Nope, daar zal het aan gelegen hebben, maar heb het inmiddels op een andere manier opgelost, imaak nu gebruik van Find Finder Items, dan map selecteren en bij type Image, dan veranderd hij ze wel:)

Best handig dat automator :Y

Bijdrager
    mekker

als ik fotos wil importeren met image transfer via automator komen deze fotos automatisch in de map images is dit te veranderen?

En is het mogelijk om zelf nieuwe acties toe te voegen?

Bijdrager
    Maximus

Ik wil graag het volgende automaten:

– Pak image file 001 t/m 011
    – Rename deze naar 002 t/m 012 [er moet 1 foto voor idd]
    – Copy de nieuwe reeks naar /nieuw_foto/
    – Dump de oude in /oude_foto/

Echter ik heb nu gedaan dat hij de fotos uit iPhoto haalt en hij doet ook wat maar ik kan niets instellen wbt het renamen en output:(

Bijdrager
    snorder

weet iemand een site waar ik automator scripts kan downloaden met uizondering van apple.com?

:roll:

Bijdrager
    michelvdb

Wie nog heeft dit vreemde verschijnsel?
    In de menubalk van Automator zie ik 2x Help staan.

Geen van beide leidt tot Automator Help want die
    ontbreekt. Slordigheidje van Apple of wat?

Bijdrager
    Erik
    ”snorder”

weet iemand een site waar ik automator scripts kan downloaden met uizondering van apple.com?

:roll:

Ik weet niet of ie al online is, maar je zou deze in de gaten kunnen houden:
    http://automatoractions.com/

Bijdrager
    Erik
    ”Maximus”

Echter ik heb nu gedaan dat hij de fotos uit iPhoto haalt en hij doet ook wat maar ik kan niets instellen wbt het renamen en output:(

Heb je al eens gekeken naar de standaard Finder scripts?:
    /Library/Scripts/Finder scripts

Met die codes zou je verder moeten kunnen lijkt mij.

Erik

Bijdrager
    michelvdb
    ”michelvdb”

Wie nog heeft dit vreemde verschijnsel?
    In de menubalk van Automator zie ik 2x Help staan.

Geen van beide leidt tot Automator Help want die
    ontbreekt. Slordigheidje van Apple of wat?

Probleem opgelost. Ik vond de oplossing via een gelijkaardig fenomeen in QuickTime. De DiVX en 3iVX QuickTime plug-ins gooien roet in het eten. Die heb alle gedesintalleerd en alles is weer zoals je normaliter mag verwachten. Ook Automator Help werkt nu.:D
    [/img]

Bijdrager
    Double_UK
    ”michelvdb”

Probleem opgelost. Ik vond de oplossing via een gelijkaardig fenomeen in QuickTime. De DiVX en 3iVX QuickTime plug-ins gooien roet in het eten. Die heb alle gedesintalleerd en alles is weer zoals je normaliter mag verwachten. Ook Automator Help werkt nu.:D

Ik had hetzelfde probleem. Maar de 3iVX Quicktime plug-in kon ik laten zitten. Bedankt voor de tip

Bijdrager
    MacThijn

Geweldig programma maar ik had er een vraagje over
    Hoe kan ik er voor zorgen dat die de toetsen combinatie maakt (apple shift D)
    Ik wil dan zorgen dat die een mail zo verstuurt…
    Maar hoe doe ik dat laatste scriptje

thnx alvast

Bijdrager
    Jordan_D

Het programma ziet er geweldig uit. Maar weet iemand of het mogelijk is zodra ik m’n agenda aanpas dat er automatisch een mail kan worden gegenereerd die ik meteen of automatisch kan doorsturen naar diverse mensen. Zodat ze weten welke dagen ik nog beschikbaar heb?

En weet iemand of dat er ergens seminars worden gehouden over Automator?

T.i.a. Jordan

Bijdrager
    tiny

Kan iemand me uitleggen of, en zo ja hoe, ik Automator kan gebruiken om de items op mijn Desktop automatisch in bepaalde mappen te stoppen? Ik heb aparte mappen gemaakt voor o.a. plaatjes, films, links (weblocation) etc etc en ik wil dat zodra iets gedownload is, het automatisch in de correcte map gestopt wordt. Dus alle plaatjes in de map met plaatjes, filmpjes bij de filmpjes, links (webloc) in de map met links, enz…

Bijdrager
    michelvdb

Zou zoiets met Automator soelaas brengen?

Namen en mappen naar eigen behoefte aan te passen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.