13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Tiger again… sorry maar is toch wel interessant….

Ja volgens het bericht op de voorpagina is het niet mogelijk updates te installeren via software update wanneer je versie 8a428 hebt…. het tegendeel is bewezen

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6462

Geweldig dat systeem :apple:

:innocent: verder is de mijne compleet legaal verkregen…

Bijdrager
    Buzz

1. Welk artikel op de voorkant?
    2. Dit zijn updates voor iLife, niet voor het OS.
    3. Officieel is er nog geen Tiger. En er zijn al helemaal nog geen updates voor Tiger, en zolang ze er nog niet zijn is er volgens mij niks met zekerheid te zeggen over of het mogelijk is om ze op Tiger beta builds te installeren.
    4. Waarom iemand met beta builds verder wil werken als Tiger vrijdag gewoon in officiele en ondersteunde vorm te krijg is, is mij een raadsel.

Bijdrager
    Leo

volgens mij bedoelen ze het updaten van het OS zelf dus naar bv 10.4.1 ofzoiets
    of heb ik het mis

Bijdrager
    HSL

ik weet niet waar dat op de voorpagina staat hoor..

maar dit is nooit het geval geweest met macosx.
    je kan alleen niet updaten als je een beta hebt die niet
    hetzelfde is als de uiteindelijk geleverde.

Geblokkeerd
    Anoniem

euh… :oops: tja beetje verkeerd gelezen…. ik weet echter wel van vorige beta’s met zekerheid te melden dat geen enkele update te vinden is via software update voor welk programma dan ook.

Als het voor deze software werkt, werkt het ook voor de OS zelf!

Bijdrager
    Buzz
    ”Shyos”

Als het voor deze software werkt, werkt het ook voor de OS zelf!

Nee hoor, het is heel eenvoudig voor Apple om ergens in het OS een code te verbergen waar de Software Updater naar kijkt voor het installeren van de OS updates. Als ze slim zijn hebben ze deze code anders gemaakt in de officiele Tiger DVD’s dan in de developer beta builds.

Bijdrager
    KarelWillem

8a428 is toch geen Beta, maar de Gold Master versie?

Bijdrager
    HSL
    ”KarelWillem”

8a428 is toch geen Beta, maar de Gold Master versie?

jup,.. 428 is de versie die exact hetzelfde 1 op 1 op DVD is gezet voor de verkoop.

Bijdrager
    Buzz

Het zijn inderdaad dezelfde builds. Een build is in principe een bevroren versie van de source code. Maar dat hoeft dus nog niet te betekenen dat ze niet ergens een code in een configuratie-file hebben aangepast of iets dergelijks. Het zou goed kunnen dat ze exact hetzelfde zijn, maar het is voor mij in ieder geval niet zeker. Of heeft er al iemand exact bit voor bit en byte voor byte de twee vergeleken?

Bijdrager
    HSL

nee, maar dan zouden ze twee verschillende builds van 8A428 hebben.. en dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Kortom (en daar is zo’n beetje tout Internet het over eens); 8A428 is de ‘definitieve’ versie.

Bijdrager
    Sixer

Voor de Public Beta van Tiger waren wel degelijk software updates. Van ’t OS.

Bijdrager
    JeePee

Je bedoelt denk ik van Panther.:D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.