13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ERIKVDT

Tiger

Kan ik Tiger gebruiken op een clamshell Tangerine iBook G3 300MHZ met 192 MB geheugen?!

Bijdrager
    Ednolb

Ik denk het niet, je hebt zeker en vast al te weinig RAM-geheugen, want 10.3 heeft nu al minimaal 256 MB nodig…. 10.4 zal dan zeker evenveel nodig hebben.

Bijdrager
    Sachin

Dat zal misschien wel gaan maar ontzettend traag. Met PearPC draai ik Mac OS 10.3.8 met 128MB geheugen. De emulatie van een G3 is misschien te vergelijken met een PowerPC-processor die aan 100MHz loopt. Allemaal ontzettend traag en onbruikbaar. Toch was het leuk om Mac OS X te zien op een PC:P

De snelheid van je G3 vormt niet het probleem maar met minder dan 256MB zou ik Mac OS X niet aanraden.

Bijdrager
    Orson

Minstens 512 MB heb je nodig om alles een beetje vlot en perfect te laten draaien vind ik. Als je wat geld voor meer geheugen over hebt dan raad ik je 1 GB aan.

Bijdrager
    rbroen
    ”Orson”

Minstens 512 MB heb je nodig om alles een beetje vlot en perfect te laten draaien vind ik. Als je wat geld voor meer geheugen over hebt dan raad ik je 1 GB aan.

Probeer dat maar eens in een Tangerine iBook G3 300MHZ te stoppen!

Ik heb de eerste versies van Mac OS X toen wel gedraait (Beta en 10.1), maar hij is al weer jaren weg – volgens mij draait er nu weer OS 9 op.

Bijdrager
    Ross

192mb om osx te draaien op zo’n oude machine is sowiezo al te weinig. Dan zou je er het maximale aantal ram in moeten stoppen en dan gaat os x wel. Je moet wel een firmware update gedaan hebben zover ik weet voordat je dat doet.

Bijdrager
    H@roldBeer
    ”ERIKVDT”

Kan ik Tiger gebruiken op een clamshell Tangerine iBook G3 300MHZ met 192 MB geheugen?!

Om kort te houden:
    de IBook kan wel Tiger ondersteunen alleen het gaat wel redelijk met de geheugengrootte
    Ik heb thuis op mijn iMac 500MHz met 384 MB werkgeheugen Tiger erop gezet. Het werkte wel soepel.

In jouw geval zal ik maar de geheugen vergroten en dan ben je klaar.

Bijdrager
    Hobbes

:grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:
    :grrr: :grrr: :grrr: weer een die Tiger al heeft. :grrr: :grrr: :grrr:
    :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

Bijdrager
    Pasav

Dacht dat die tangarine geen FireWire aansluiting heeft … Dus dan houd het ook op, de Tiger zal geleverd worden op DVD …

En ja ik draai ook al Tiger ….:D

Bijdrager
    Hobbes

Dacht dat die tangarine geen FireWire aansluiting heeft … Dus dan houd het ook op, de Tiger zal geleverd worden op DVD …

Eigelijk krijgen jullie hem gratis of hebben jullie de Tiger early start kit gekocht?

Bijdrager
    Chantal C.
    ”Hobbes”

Eigelijk krijgen jullie hem gratis of hebben jullie de Tiger early start kit gekocht?

AppleSeed…

Bijdrager
    ERIKVDT

Welke OSX draait nog wel redelijk op deze machine;ik gebruik nu nog 9.2.2
    10.1 of 10.2 en waar kan ik die vinden?

Bijdrager
    Hobbes
    ”ERIKVDT”

Welke OSX draait nog wel redelijk op deze machine;ik gebruik nu nog 9.2.2
    10.1 of 10.2 en waar kan ik die vinden?

1) Op de G4 draait 10.3 zeker en 10.4 moet ook kunnen
    2) In de Apple store?????

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.