16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    woenk

TIF Bestand??

hallo ik heb een vraagje ik krijg van mijn werk altijd de planing via de mail een exel bestand prima geen probleem kon ik gewoon openen met office maar nu sturen ze het in een tif bestand en kan mijn macje er niet echt wijs uit worden , vraag: waarmee kan ik een tif bestand het beste mee openen

groetjes woenk.

Bijdrager
    solutions

Voorvertoning?

Bijdrager
    woenk

nee wekt niet

Bijdrager
    EchoTango

Tja, tif is niet voor niets de afkorting voor ‘ tyfus’ … :wink:

Bijdrager
    woenk

weet iemand nog iets?

Moderator
    unSOUND

Photoshop, iPhoto, Graphic Converter en voorvertoning zouden het allemaal moeten kunnen openen. Als dat allemaal niet werkt denk ik eerder dat het bestand beschadigd is…

Bijdrager
    woenk

oke bedankt ga ik en proberen

Bijdrager
    woenk

werkt ook niet en mijn colega’s met windhoos bakken kunnen hem wel openen dus bestand is niet beschadigd

Bijdrager
    Esquare
    ”woenk”

werkt ook niet en mijn colega’s met windhoos bakken kunnen hem wel openen dus bestand is niet beschadigd

Het bestand zoals zij dat hebben of het bestand zoals jij dat ontvangen hebt?

Bijdrager
    Freek.

De vraag ligt voor de hand om te onderzoeken of het wel een .tif is of dat het een bestand is met een verkeerde bestandsextentie.

Bijdrager
    woenk

ik heb het nagevraagt en het schijnt echt een tif te zijn

Bijdrager
    woenk
    ”Esquare”
    ”woenk”

Het bestand zoals zij dat hebben of het bestand zoals jij dat ontvangen hebt?

er wordt gewoon een planing gestuurd dus we krijgen allemaal het zelfde

Bijdrager
    Freek.

Begin me toch af te vragen of je gepiepelt wordt. :P

Normaal krijg je de planning als een Excel-bestand en nu ineens als .TIF.
    Misschien eens navragen waarom het nu een .TIF is en wat je gehad moet hebben. Een .TIF neigt meer naar een beeld in pixels en niet naar een Excelactig iets. Hebben ze het Excelbestand op een andere manier bewaard en doorgestuurd?
    Als je appeltje+i op het bestand klikt (Info), is daar iets anders mee te doen om het te openen (ander programma toewijzen)?

Bijdrager
    Esquare
    ”Freek.”

Begin me toch af te vragen of je gepiepelt wordt.

Ja, of wij! :P

Hoe groot is dat bestand? (in MB)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Freek.”

Als je appeltje+i op het bestand klikt (Info), is daar iets anders mee te doen om het te openen (ander programma toewijzen)?

Of probeer het gewoon eens op Excel of Teksteditor te slepen. Als Excel het opent zal het wel een Excelbestand zijn met een vreemde extensie, en anders kun je misschien wat wijzer worden door met Teksteditor te kijken of er Ć¼berhaupt wel iets leesbaars in het bestand staat.

Bijdrager
    Rik de Belg

Een .tif (Tagged Image File Format) is een grafisch formaat, en wordt inderdaad gebruikt in programma’s als Photoshop, Illustrator, etc.
    Een planning in .tif zou willen zeggen dat heel de planning als een “beeld” is opgebouwd en doorgestuurd.
    Zou kunnen zijn om te vermijden dat je zelf eventueel nadien nog wijzigingen aanbrengt in de planning.
    Lijkt me toch bijna onwaarschijnlijk, al weet je maar nooit wat die Windhoos-planningsverantwoordelijke in zijn schild voert natuurlijk.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.