28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    dapra

Tien miljard app downloads

Geachte lezers,

Is het toevallig iemand opgevallen dat de tellers van verschillende apparaten niet synchroon verlopen? Tussen mijn iMac en iPad klopt er al niets van, maar tussen mijn pc en iMac is het verschil sinds 2 uur geleden al opgelopen tot ca. 350.000 downloads!! Terwijl ik met al mijn apparaten op hetzelfde wireless netwerk aangesloten ben.

Nu heb ik nooit geluk gehad in t spel en zal t ook niet winnen, maar heb wel t gevoel dat ik behoorlijk belazerd wordt! Of ik doe iets goeds verkeerd en heb iets over t hoofd gezien?

Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt voor n reactie.

mvgr Martin

Moderator
    unSOUND

Of… En nu ga ik natuurlijk wel heel erg gek klinken… Die teller is gewoon een banner die niet perse representatief is voor het daadwerkelijke aantal ?

Bijdrager
    Hansi2124

Over welke tellers hebben we het? Heb je er een link van?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    Maverick9898

Die teller is niet de echte hoeveelheid. Anders zou je kunnen wachten op het eind en dan downloaden en dan dus net of wel net niet winnen;).

Bijdrager
    dapra

Nee unSOUND, klinkt helemaal niet gek, nu snap ik t pas! Het is natuurlijk logisch, want als t real-time zou zijn, drukken straks bv 300.000.000 mensen of hetzelfde tijdstip op de knop en dan is 10.000 dollar moeilijk te verdelen:)

Toch vreemd dat n medewerker van iFactors jouw gedachte niet heeft kunnen geven, hij wist het geen eens en had geen flauw idee!

Nogmaals bedankt.

mvgr Martin

ps. Hans, jij ook bedankt.

Bijdrager
    Yaris

Dat is dus precies wat honderdduizenden Applefans zullen doen.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar niet the brightest among them.

Bijdrager
    Yaris

[Jaloerse modus] Waarvoor wordt Hans bedankt? [/Jaloerse modus]

Bijdrager
    Hansi2124

Hahaha. Leidenaars onder elkaar Yaris.:lol:

Bijdrager
    dapra

Nieuwsgierig? Nou, voor t vermelden van de link naar jou Yaris.

Bijdrager
    Yaris

Aha, jullie houden van miss Leiden?

Bijdrager
    Hansi2124

Wat ook leuk is om naar te kijken: control-klik op het getal.
    Ga dan naar Inspecteer element. Klik op de regel
    <script src=”http://images.apple.com/global/nav/scripts/shortcuts.js&#8221; type=”text/javascript” charset=”utf-8″></script>
    Daarna klik op Schakel bronbestanden bijhouden in.
    Dan krijg je dit:

Voor de geïnteresseerden is daar best wel leuke info uit te halen. Ik weet helaas niet welke;-)

Bijdrager
    Thoomas

Als je kijkt naar de broncode van Apple’s website, zie je dat het countdownscript de volgende link aanroept:
    http://www.apple.com/autopush/us/itunes/includes/countdown.inc

Hierin staat:

<br />
    21-JAN-2011 08:00:00|9975472681|1393416<br />

Dat wil dus zeggen dat het aantal downloads op 21 januari om 08:00:00 9975472681 bedraagt, en het op dat moment per tijdseenheid (ik denk per uur) steeds 1393416 toenam. Het script zorgt er dan voor dan dat het geschatte aantal op het huidige tijdstip wordt weergegeven. De teller is dus inderdaad gewoon een schatting van het aantal op dit moment.

Bijdrager
    Yaris

Boerenbedrog met andere woorden.

Bijdrager
    BoMac

Viel me net op dat de teller niet in elk land hetzelfde staat. Wedden dat de winnaar in Japan valt en niet in Engeland?

Geblokkeerd
    Anoniem

Om 11:00

Geblokkeerd
    Anoniem

@BoMac dat ligt aan het moment van de pagina laden.

Bijdrager
    BoMac

@Usain
    Jammer ik dacht dat ik een groot complot tegen Engeland op het spoor was.

Geblokkeerd
    Anoniem

nnog maar 250000 apps te gaan

Bijdrager
    Koetjesreep

Het wordt verloot, de winnaar is niet perce de gene die de 10 miljardste app download.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als ik de winnaar word dan ben ik zo blij dan installeer ik OS X opnieuw en dan ga ik alles legaal kopen.

Bijdrager
    Koetjesreep

Wat je in de AppStore kan vinden:P

Bijdrager
    Little Idiot

Nou, het is gebeurd! ze zijn er… met of zonder gelijklopende scriptjes. Ging natuurlijk extra hard de laatste minuten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik kan alles in de Appstore/Mac appstore/iTunes store vinden

Bijdrager
    Koetjesreep

Dan gebruik je echt de standaard software verder, dus geen spss of office 2011

Geblokkeerd
    Anoniem

dat gebruik ik toch al niet geen microsoft shit op mijn macbook.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.