10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Nexus

TiBook paint probleem: TiArmor?

Mijn iets meer dan ’n jaar oude PowerBook (aankoopdatum: juli 2002) heeft last van het paint-chipping probleem. Natuurlijk erg zonde van zo’n jong en duur apparaat:cry:

Allereerst; kan dit misschien nog buiten garantie door Apple gefixed worden? Ik bedoel, van een apparaat van 3.500 (!) euro mag je toch wel wat verwachten dacht ik zo… ik vind het toch echt een grove schoonheidsbug op een zo kostbaar ding. (Als je Mercedes na 1 jaar roestplekken krijgt is het toch ook gewoon een fabrieksfout…)

Maargoed, omdat dit een bekend probleem is zijn er diverse producten om dit probleem te verdoezelen:

*) Over TiPaint lees ik zeer slechte verhalen op usenet over nooit bezorgde producten, compleet hard geworden verf, etc.

*) Daarnaast heb ik een tweede product gevonden: TiArmor. Dit is een soort plakstrip die je op verschillende plaatsen op je powerbook kan plakken waar dit paint-probleem vaak voorkomt. Enerzijds is er de doorzichtige kleur, om beschadiging te voorkomen, anderzijds de grijze kleur om beschadiging te bedekken.

Heeft iemand ervaring met dit laatste product, TiArmor?

Zo nee, indien er geinteresseerden zijn is het misschien interessant om meerdere exemplaren te bestellen ivm verzendkosten?

Bijdrager
    Fuji

ik begrijp het maar al te best, zit in hetelfde schuitje, steek nu ook mn pb in een sleeve extra en dan in beschermende tas om erger te voorkomen

mn pb g4 800 is niet veel jonger,

:cry:

Bijdrager
    Torz

pb 667 begint nu ook :evil: :evil: :evil: :evil:

misschien haal ik hem wel uit elkaar en spuit ik alles opnieuw:lol:

Bijdrager
    beammeup

misschien een aardige tip,… ga met je powerbook naar een ‘modelbouwzaak’. daar kunnen ze je volgens mij hardstikke goed helpen, de perfecte kleur voo je mengen en het er keurig voor je opspuiten.
    enne, zo’n sleeve heb je gewoon erg nodig.

beammeup

Bijdrager
    Nexus

With all due respect, maar ik ga niet met een modern apparaat van 3.500 euro naar een hobbyzaak om zelf wat aan te rommelen met verf. Ze zullen verstand hebben van verf, maar dan laat ik mijn powerbookje nog liever zoals ie nu is.

Ik vraag me serieus af of dit niet gewoon door Apple hersteld moet worden, ongeacht of de garantie nu ’n paar maandjes verlopen is. Omdat het m.i. een design/fabrieksfout is die na ’n jaar gebruik pas aan ’t licht komt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben verder overtuigd liefhebber en gebruiker van Apple producten en zou voor geen geld meer terug willen naar de Windows wereld.:)

Bijdrager
    Nexus

Fuji & Torz –> Wellicht is TiArmor ook wat voor jullie… en moeten we maar ‘ns samen een order plaatsen indien het product goed blijkt te zijn (uit ervaringen van anderen… die ik hoop hier te krijgen ;)).

Bijdrager
    Torz

Maar als ik het goed lees is het geen verf maar een soort beschermfilm.
    Wil ik liever niet.

Bijdrager
    Nexus

Is inderdaad geen verf maar randje dat je erop plakt.

Bijdrager
    Panthertje

mag ik is vragen wat jullie allemaall met je Tbookie uitspoken
    de mijne ziet er nog als nieuw uit, en word dagelijks gebruikt.

maar ja ben er wel zuinig op, ondanks hij de hele dag door
    gebruikt word :innocent: een :apple: moet je wel met liefde
    gebruiken hé :wink:

Bijdrager
    Nexus

De verf schijnt te reageren op je huid en daardoor los te bladderen. Schijnt vooral erg te zijn bij transpiratie. Kunnen we niet echt gaan verbieden lijkt me:)

Ik ga er prima mee om. Netjes in een beschermende tas, altijd horloge af als ik erop ga werken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.