6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    danielpunt

Tibia op de Mac

Mijn broertje is helemaal gek van een spelletje genaamt Tibia en wij gaan dus overstappen op de Mac.
    Maar dat spelletje kan alleen gespeelt worden vanaf Windows en Linux. Link
    Kan de Linux versie ook speelt worden op met OSX?

Anders had ik het idee om mijn hele oude PC aan het netwerk draadloos te hangen, daar Tibia op instaleren en dan met Remote Desktop Client for Mac de PC besturen. Alleen het nadeel is dat er minimaal Windows XP Proffesional gedraaid moet worden, en de betreffende computer dat niet aankan.

Wie kan mij helpen.
    Alvast bedankt namens mn broertje

Bijdrager
    pieter78

Hmm… heb het niet geinstalleerd, maar vraag me af of je dan niet beter een oud XP-bakje houdt… gewoon doorgamen op huidige pc. Linux support wordt zo goed als beëindigd, zie ik, dus op den duur zal wel alleen Windows over blijven.

Bijdrager
    danielpunt

Het is geen Windows XP bak. Windows 98 is het nog. Of daar XP Pro lekker op draait weet ik niet, en met de Windows Server dingen heb ik ook geen ervaring.

Bijdrager
    pieter78

sorry, had slecht gelezen… windows 98 dan… Je zou Virtual PC kunnen overwegen, als je een snelle Mac hebt dan kun je Win98 daar misschien nog een beetje onder draaien… als het alleen om dat spel gaat. Anders zou ik toch overwegen de Win-pc te houden voor gaming..

Bijdrager
    Pink Grapefruit

What are the system requirements for the client program?

The client program runs on all Windows 95/98/ME/XP/2000 systems with DirectX version 5.0 or later. You can download the latest DirectX version from the website of Microsoft. However, to ensure the best possible playing experience we recommend that your computer should have a CPU of 500 MHz or better as well as a 3D accelerated video graphics adapter (e.g. cards with ATI Radeon or NVIDIA GeForce chipsets).

Das iets teveel voor Virtual PC… Geen aanrader dus.

Jouw optie om de PC aan het netwerk te hangen is een betere, maar zal je moeten uitproberen of het echt goed werkt. Zeker met ‘3D’ beelden, zou de bandbreedte en verversingssnelheid wel eens te wensen kunnen overlaten. Windows 98 werkt niet met de Remote Desktop Client. Windows XP Pro wel, maar dat lijkt me iets te veel van het goede.

Je zou het eens kunnen proberen met VNC. Zoek op macupdate.com voor een goede Mac-client. En ga naar http://www.realvnc.org voor de server versie die je op de PC moet installeren. Ben echter bang dat het de beelden niet snel genoeg ververst worden… Maar goed het is gratis om uit te proberen.

Bijdrager
    danielpunt

Tibia is geen zwaar 3d spel. Het is een RPG
    http://photobucket.com/albums/v722/Tararelo/<– dat zijn screen shots van mijn broertje
    sommige zijn wat klein maar je akn een ideetje krijgen van hoe het er uit ziet
    http://www.tibia.com dat is de officieele site

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.