4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Thunderbolt2 en ethernet

Ik gebruik een Macbook pro 15 inch mid 2014 om een videomixer te bedienen. Hiervoor is de mixer via een ethernetkabel aan de thunderboltpoort bevestigd, werkt perfect.

Nu wil ik een livestream opzetten en uitzenden waarvoor ik de output van de mixer via de tweede thuderbolt 2 poort wil verzenden naar Youtube via een sdi naar USB3 converter.

Kan je eigenlijk wel twee ethernet toepassingen tegelijk draaien; de uitzending EN de bediening van de videomixer?

Sleutelbeheerder
    Night

Waarom zou dat niet kunnen? Theoretisch zou het zelfs beiden via dezelfde Thunderbolt poort kunnen (multiport-dock). Overigens heb je het over een USB-3 aansluiting (SDI converter) en een Ethernet aansluiting. Waar haal je de tweede Ethernet aansluiting vandaan?

Bijdrager
    OMT-fan

Op beide thunderbolt2 poorten heb ik een<i> thunderbolt naar ethernetadapter</i> gezet.

De macbook 2014 heeft geen ethernetpoort.

in de ene poort zit de ethernetkabel van de Macbook <i>naar</i> de videomixer (om de mixer te bedienen) en via de tweede poort moet de mackbook (via een SDI, uit de mixer naar de USB3 in de macbook, de livestream-uitzending van de videomixer op Youtube zetten.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    lord anubis

Weet niet welke video mixer je gebruikt.

FYI. Niet 100% ontopic.

Ik had dat 2 verbindingen getest met twee TB2 naar Ethernet en dan 2x LAN – Lan2 was backup systeem die via een 2e WAN IP het web opging.

Werkte prima.

Nu onlangs zoiets via iMac Ethernet en een TB2>TB3>USB-C>Ethernet getest en werkte ook. Was om een QNAP Nas met meerdere poorten exclusief te benaderen.

Dus van de mac uit zou het moeten kunnen. Maar of de videomixer meewerkt weet ik niet.
    Zou moeten als je een target IP adres kan gebruiken.

<div id=”accelSnackbar” style=”left: 50px; top: 50px;”></div>

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door lord anubis. Reden: weg gehaald
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.