13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    variante

Thunderbolt usb poort werkt niet

Ik heb een MacBook Pro, gekocht in 2013, en heb er een Thunderbolt op aangesloten. De usb poorten aan de achterzijde van de Thunderbolt werkten even, met mijn toetsenbord, maar na een paar minuten werkte mijn toetsenbord niet meer. Als ik het toetsenbord aansluit op de usb poort van mijn MacBook Pro werkt het wel. Nu blijkt dat alle apparaten die ik aansluit op de usb poorten van de Thunderbolt niet werken. Direct in mijn Mac Book Pro wel. Wat kan dat zijn? Ik heb inmiddels mijn 2e Thunderbolt. De eerste steeds ter reparatie naar de leverancier, maar daar hebben ze het probleem niet, althans ze kunnen niets vinden. Maar ook deze 2e, nieuwe Thunderbolt geeft dezelfde problemen. Wie kan mij helpen? Alle software heb ik inmiddels ook al gedownload.

Bijdrager
    variante

Eén keer kreeg ik de melding dat er teveel stroomverbruik was.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is ”de Thunderbolt” in dit geval voor apparaat?
    Een connection-dock?

Thunderbolt is de naam van de aansluiting, kabels en het stekkertje.

Bijdrager
    variante

Thunderbolt is een beeldscherm van apple.

Bijdrager
    SunKeeper

Ah, Thunderbolt display.

Als het scherm kennelijk niet het probleem is, is het iets anders.

Mijn advies: (op voorwaarde dat je de boel even kan missen uiteraard) lever alles in (Thunderbolt Display, MacBook Pro en het toetsenbord) bij Apple en laat ze het maar oplossen.

Voor zover ik begrijp is alles nog minder dan een jaar oud en valt dus in dat geval onder volledige garantie.

Bijdrager
    koeningNL

In de volksmond ook wel een Thunderbolt Display genoemd dus. Thunderbolt is zoals SunKeeper al heeft aangegeven alleen de type aansluiting. Net zoals USB of FireWire is.

Op internet blijken er meer mensen te zijn met dit probleem. Als workaround wordt dit aangeraden:

unplug the Thunderbolt cable from the Mac that you have the display connected to,
    unplug all devices and peripherals from the USB slots and other ports,
    unplug the AC power cord and leave the display powered off for 30 seconds.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Bijdrager
    1984
    variante op 15 januari 2014

Thunderbolt is een beeldscherm van apple.

Oh…..dat Thunderbolt een beeldscherm was dat wist ik nog niet.

Moderator
    Night

Nee, het is een Apple Thunderbolt Display. En die heeft USB poorten (aan de achterzijde) die kennelijk via de Thunderbolt aansluiting worden doorgelust. En die werken bij TS niet (gok ik).

Ik zou niet alleen met de TB display teruggaan naar de verkoper, maar met de hele configuratie (MBP ook). Ik denk dat je het meeste succes maakt bij de Apple Store in Amsterdam. Daar kunnen ze de hele configuratie testen. Wellicht ligt de fout in de TB connector van je MBP. Er hoeft maar één minuscuul contactje niet goed te zijn….

Bijdrager
    SunKeeper
    koeningNL op 15 januari 2014

Probeer het eens zou ik zeggen.

En dat iedere vijf minuten doen.
    Jij bent lekker productief!:lol:

(geintje, kon het niet laten om te plaatsen)

Bijdrager
    variante

Het is inderdaad een Thunderbolt display.
    Ontkoppelen had ik al gedaan en werkt ook niet.
    Iedere 5 minuten zou nog een optie kunnen zijn haha:lol:, daar begin ik maar niet aan.
    Als ik naar Amsterdam zou gaan, maakt het dan niet uit dat ik de apparatuur daar niet gekocht heb?

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, garantie op Apple apparaten geldt daar altijd, waar dan ook je het hebt gekocht.

In het geval van de MacBook Pro zelfs wereldwijd, al heb je hem in Shanghai gekocht, maakt geen verschil.

Bijdrager
    1984

Hoe zit het met een USB upstream-poort

1984 op 02 januari 2014

maar ik wacht er nog even mee en zal uiteindelijk voor een thunderbolt display gaan.

Niet dat ik echt veel waarde hecht aan een dergelijke test en vergelijking, maar het vertelt wel iets over de kwaliteit en prijs van het scherm.

vergelijking

Apple TV aan een thunderbolt display?

Bijdrager
    variante

Met een oud beeldscherm en een upstream poort had ik nergens last van.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.