6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ganz

Thunderbolt to ethernet probleem met FTP

Ik had een MBP Mid 2012, daar zit een vaste ethernet poort op en haalde ik met FileZilla zo’n 80 MB/sec (640 Mbit/sec) tussen MBP en de NAS
    Nu heb ik een MPB late 2013, hier zit geen vaste ethternet poort op, dus heb ik een originele adapter van Apple gekocht voor 35,-

ik heb gewoon een 1000 Mbit verbinding (staat op auto) ook heb ik later de verbinding aangepast op full/half duplex enz enz
    Nu haal nu maar zo’n 8 MB/sec (64 Mbit/sec) zelfs via Finder haal ik meer zo’n 13 MB/sec dat haalde ik destijds ook via de andere MBP.

ook heb ik de MBP rechtstreeks op de NAS, dus de zonder router of wat dan ook en dan haal ik ook maar 8 MB/sec max.
    is dit een bekend probleem ? of heb ik iets fout in mijn configuratie oid ?

bedankt voor het Lezen:)

Bijdrager
    ganz

oh ja ….. ik werk met OSX 10.11.15 ik lees hier in dit topic problemen met connectify icm deze versie van OSX ligt het daar misschien aan ?

Bijdrager
    Muziekfan

Lijkt mij geen configuratie probleem, je kunt natuurlijk wel testen met een ander protocol.
    Wellicht gebruik je FTP omdat je een website op de NAS hebt staan, zo niet dan zou ik iets anders gebruiken zoals SMB.
    Wil je de maximale doorvoer testen, gebruik dan NFS. Dat is het meest effici├źnte protocol over een LAN (net tevens net zo onveilig als FTP).

Bijdrager
    erwinde

Met mijn macBook pro’s (Eentje draait 10.11.5, de andere 10.11.6) haal ik met gemak meer dan 100Mbyte/s over het locale ethernet met de Thunderbolt naar ethernet adapter van Apple. Probeer eens een directe kabel tussen je mac en de NAS. De kans is groot dat je switch, al dan niet ingebouwd in een router, de boosdoener is.

Bijdrager
    ganz

@erwinde “Probeer eens een directe kabel tussen je mac en de NAS. De kans is groot dat je switch, al dan niet ingebouwd in een router, de boosdoener is.’

Wat staat er nu in mijn openings post …..

“ook heb ik de MBP rechtstreeks op de NAS, dus de zonder router of wat dan ook en dan haal ik ook maar 8 MB/sec max.”
    Dus …..

Bijdrager
    ganz

Probleem is gevonden …… ik heb dus een Synology NAS DS212J daar draaide DSM 5.2 toen werkte alles goed.
    Ondertussen is DSM 6.x geïnstalleerd (staat op automatisch ) het probleem is dat DSM 6.X nog niet helemaal lekker werkt.
    CPU staat op 100 % te stampen, daardoor allerlei services uitgezet (indexen en diverse app’s uit gezet)
    nu haal ik tussen de 90 en 100 MB/sec (met FTP 4 channels ) via finder haal ik max 50 Mb/sec die werkt waarschijnlijk maar met 1 channel:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.