12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iNiels1984

Thunderbolt naar Mini Displayport kabel?

Ik heb een vraag… Graag wil ik een nieuw 27″ Apple Cinema Display kopen voor m’n Mac Pro. Op de nieuwe Cinema Displays zit een Thunderbolt aansluitung, deze kan ik dus niet aansluiten op m’n Mac Pro uit 2010. Nu kan ik natuurijk een scherm kopen met Mini Displayport, maar als ik over een tijdje een nieuwe computer koop, dan is een Thunderbolt aansluiting natuurlijk handiger…

Nu vroeg ik me af, is er een kabel van Thunderbolt naar Mini Displayport? Zodat ik m’n Thunderbolt display toch aan kan sluiten op m’n Macpro?

Bijdrager
    YoYelloW

nee dat zal niet mogelijk zijn, die kabels bestaan helaas niet…

Inactief
    Anoniem

Thunderbolt is mini displayport. (backward compatible)
    De vraag is alleen heeft jou mac pro uit 2010 wel mini displayport?

Bijdrager
    iNiels1984

Hi Stephan,

M’n Mac Pro heeft wel mini display ports, heb er nu ook 2 cinema displays op aangesloten, alleen wil ik een nieuwe 27″ ipv 24″. Dan zit er niets anders op dan toch voor de mini display port versie te gaan, wel jammer dat die kabels niet bestaan!

Bijdrager
    rdesign

Dus dan eigenlijk een Mini-DP naar Thunderbolt kabel – andersom dus? Zo ver ik weet bestaan die niet, nee. Mini DP kabeltjes werken, zoals StefanV al aangeeft, wel gewoon met Thunderbolt ingangen. Andersom niet, helaas.

Bijdrager
    Buzz

Je kan de Thunderbolt display wel aansluiten op je Mac Pro. De stekker op de kabel is voor Thunderbolt en mini Displayport exact hetzelfde. Maar je zal niet de helderheid kunnen instellen, en ook zullen de USB, FireWire en Ethernet poorten achterop de display, de speakers, microfoon en de camera niet werken. Die signalen kunnen wel over Thunderbolt, maar niet over Mini Displayport. Daarom moet je voor bij deze Mac Pro de oude 27″ Cinema Display met Mini Displayport en USB kiezen, en niet de Thunderbolt display. Qua scherm zijn ze (vrijwel?) identiek. Het probleem zit hem helemaal niet in de kabel, maar in de Thunderbolt ondersteuning die ontbreekt op je Mac Pro.

Bijdrager
    madcat

Als het goed is thunderbold backward compatible, dus koop een mini-displayport kabel en het zou moeten werken.
    Of heb je dit al geprobeerd?

Bijdrager
    Soulshaker

Het zal niet werken

http://www.apple.com/nl/displays/specs.html

Systeemvereisten.

Mac met Thunderbolt, bijvoorbeeld een MacBook Air, MacBook Pro, Mac mini of iMac
    OS X versie 10.6.8 of hoger.

De thunderbolt display is enkel voor de nieuwste macs.
    Macs met MDP zullen hier niet op werken.

Bijdrager
    TheBigZ
    iNiels1984 op 01 juli 2013

Nu kan ik natuurijk een scherm kopen met Mini Displayport, maar als ik over een tijdje een nieuwe computer koop, dan is een Thunderbolt aansluiting natuurlijk handiger.

Dat is nog maar de vraag. (Mini)DisplayPort is een brede standaard. En zijn honderden monitoren en videokaarten te koop met deze connector.
    Losse videokaarten met Thunderbolt uitgang zijn nog steeds niet te koop.

Ik zou een scherm met een (Mini)DisplayPort ingang kopen.

Bijdrager
    Triumph

Ik zelf heb laatst een 27″ gekocht bij Mycom voor 899,- Het voorlaatste model dus geen Thunderbold.

En hij werkt ook op een Thunderbold aansluiting, getest op mijn MacBook Pro
    Je hebt natuurlijk niet al die aansluitingen (FW USB UTP) als op de Thunderbold CD.

http://www.mycom.nl/beeld-geluid/monitoren/tft-monitoren/10717/apple-led-cinema-display-27

Bijdrager
    TheBigZ

Of je koopt een 30″ U3014 voor €1039.

Bijdrager
    iep

Er zit een verschil tussen de Thunderbolt aansluiting in een Mac en die in een apparaat zoals een externe schijf of genoemd Thunderbolt scherm. Die in de Mac is een gecombineerde aansluiting van Thunderbolt en mini-DisplayPort (mDP) waardoor je zowel Thunderbolt apparaten als de bekende mDP adapters (mDP-VGA, mDP-DVI, mDP-HDMI, etc.) kunt gebruiken. Bij Thunderbolt apparaten is dit absoluut niet het geval. Zij kunnen alleen maar Thunderbolt doen. Het Thunderbolt scherm zal dan ook alleen werken (en dus niet gedeeltelijk zoals iemand hier meent) op een Mac met Thunderbolt poort. Heb je alleen mini-DisplayPort zoals op de Mac Pro 2010 dan heb je pech, dat snapt het scherm niet.

Juist omdat de Thunderbolt aansluiting in de Mac een gecombineerde aansluiting is moet je ook daar de oplossing zoeken. Je kunt hier namelijk zowel Thunderbolt spul als mini-DisplayPort spul aansluiten. Aangezien dat laatste ook werkt op je Mac Pro is dat de weg die je in moet slaan: koop een gewoon scherm en sluit ‘m met een mDP adaptertje naar VGA/DVI/HDMI/DisplayPort aan (ik geloof dat madcat hier ook op doelt). Koop je later een Mac met Thunderbolt dan sluit je dat scherm daar gewoon weer op aan en werkt het ook. Wil je daar echter Thunderbolt apparatuur op gebruiken dan zul je wel het scherm als laatste in de keten moeten opnemen (je kunt namelijk tot 6 Thunderbolt apparaten achter elkaar aansluiten in een zogenaamde keten). Het enige kleine addertje onder het gras.

Ik heb hier ook een Mac Pro 2012 en een MBA met Thunderbolt. Mijn scherm kent een DisplayPort aansluiting. Hiervoor heb ik een mDP-DP kabel gekocht welke op zowel de MP als de MBA werkt (ik wil soms nog wel eens switchen tussen beide machines).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.