6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JorisDebeij

Thunderbolt naar Firewire

Hallo!

Ik heb een 6TB drive die alleen maar thunderbolt uitgangen heeft. Nu moet iemand anders met deze drive werken maar die heeft alleen Firewire. Ik heb de Thunderbolt naar Firewire kabel geprobeerd maar dat is eenrichtingsverkeer Firewire -> Thunderbolt.

Nu heb ik ook de Belkin Thunderbolt Express Dock geprobeerd maar na de aanschaf zag ik op de website van Apple dat deze alleen werkt met de volgende MAC’s: http://support.apple.com/kb/HT5630

Ik werk van een early 2011 iMac, de Mac waarvan gewerkt wordt is een MacPro. Iemand een idee?

Bijdrager
    Nic

Ik snap niet wat compatibiliteit met de externe Superdrive in je link te maken heeft met de Belkin Thunderbolt Express Dock?

Verder: natuurlijk zou je kunnen proberen het Belkin Dock op je iMac aan te sluiten middels Thunderbolt, en daarna zowel de externe harde schijf via Thunderbolt als de Mac Pro via FireWire op het Belkin Dock aan te sluiten om te kijken of je daarmee op de Mac Pro de externe harde schijf kunt bereiken. Het is twijfelachtig of dit werkt: het Belkin Thunderbolt Express Dock in principe immers hetzelfde als de Thunderbolt-naar-FireWire-kabel: het is dan niet een Thunderbolt-naar-FireWire-kabel, maar een Thunderbolt-naar-Firewire-en-USB-hub.

Mocht dit ook niet lukken dan zou je kunnen proberen de Mac Pro en iMac middels een FireWire-kabel met elkaar te verbinden, om te kijken of je daarmee toegang hebt tot de externe harde schijf die via Thunderbolt aangesloten is op de iMac.

Bijdrager
    Buzz

Het is niet twijfelachtig, het zal zeker weten niet werken. Thunderbolt heeft wel de mogelijkheid om FireWire aan te sluiten, andersom kan dat technisch gewoonweg niet, wat voor kabel of dock je daar ook voor wil gebruiken. De Mac Pro gebruiker zal dus nooit rechtstreeks met deze schijf kunnen werken. Het kan alleen via een netwerkverbinding (dus via Ethernet, FireWire, WiFi, wat dan ook) met een machine die wel Thunderbolt heeft. Die moet dan de schijf via het netwerk sharen. Je haalt dan uiteraard geen Thunderbolt snelheden, maar dat is een beperking van de Mac Pro.

Bijdrager
    computer space
    Buzz_D op 04 oktober 2013

andersom kan dat technisch gewoonweg niet, wat voor kabel of dock je daar ook voor wil gebruiken

Kan wel, komt neer op dat je gewoon een computer gebruikt: je kunt een simpel linuxmachientje met i3 sandy bridge, vleugje ram voorzien van Firewire en daarmee bidirectioneel tussen de twee communiceren. Is best op 10x10x1 cm te proppen, maar of iemand er brood in ziet is een ander verhaal.

Bijdrager
    Buzz

computer space: Dan maak je dus een netwerkverbinding via FireWire, die mogelijkheid noemde ik ook al.

Bijdrager
    JorisDebeij

Thanks voor alle input, volgens mij komt het er op neer dat het niet mogelijk is, dus het gaat er voor mij op neerkomen dat ik mijn premiere pro projecten moet gaan media managen en deze gaan kopieren naar een Firewire drive. Onwijs onhandig en gaat zeer veel tijd kosten. So it be!:-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.