11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Thunderbolt in een Hackintosh, kan dat?

Zoals de topictitel: Thunderbolt in een Hackintosh, kan dat? (Voor Apple Thunderbolt Display)

Bijdrager
    computer space

Als je denkt zelf een betere computer te kunnen maken, dan moet je toch ook weten dat er betere schermen voor minder zijn.
    Ati heeft een leuke videokaart Radeon 7770 met 5 mini display ports, kun je 5 Dell U3013’s aan hanken. F*K TBD.

Bijdrager
    Soulshaker

je hebt ook nog een Cinema display met display port

http://store.apple.com/be-nl/product/MC007ZM/A/apple-led-cinema-display-%2827-inch-flat-panel%29

En daar heb je een pak meer moederborden voor.
    Elk moederbord of grafische kaart met displayport kan er gebruik van maken.

Maar moet het nu echt een apple scherm zijn ?
    Er zijn genoeg andere schermen op de markt die zeker zo goed zijn , zelfs beter….

Bijdrager
    Yggdrasil

Er zijn moederborden met Thunderbolt ja. Ik zat met het idee van deze zomer een Hackintosh te maken om er dan een Thunderbolt Display aan te hangen en ik heb toen wat gezocht. De “goedkoopste” op dat moment was 189 euro voor eentje van MSI. Dat vond ik toen echter teveel aangezien ik maar 600 euro wil uitgeven aan mijn toekomstige PC, zeker als je nog een deftige videokaart enzo wil inbouwen. En zeker als er dan nog een Thunderbolt scherm zou bijkomen (dan lig je al tegen de 2000 euro). En dat er betere schermen zijn weet ik hoor. Die Dell U27 bv is ook een hele mooie maar ik houd het graag Apple. Wie weet hé… in plaats van mijn iMac. Die gebruik ik nu toch maar voornamelijk voor gaming via Boot Camp en films. Mijn MacBook Pro (13″) werkt nl. sneller qua fotobewerking.

Bijdrager
    FloorvN

neem hier eens een kijkje.

Ik heb al jaren een hackintosh in een G5 case, draaid heerlijk !
    al mijn software gebruik ik van tonymacX86

Pagina voor aanbevolen hardware : http://www.tonymacx86.com/351-building-customac-buyer-s-guide-may-2013.html

Bijdrager
    Yggdrasil

Wow, bedankt Floor!

Bijdrager
    johnkeates

Ja, het gedemonstreerd met een NUC.

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Het zou mooi zijn als de Cinema Display net zo plat -of platter- wordt als de nieuwe iMac.

Bijdrager
    MacKevin11

Ohh ik heb een heerlijke MacBook Pro retina die ik gebruik voor bijna alles. Maar heb hier nog een oude pc staan waarvan ik een geweldig werkende Hackintosh gemaakt heb. Heb nooit een kernel panic of wat dan ook gehad en alles draait heerlijk vlot. Het enige nadeel is dat ik niet zo’n geweldig scherm heb en ik zat te denken aan een tweedehands Apple Cinema Display of een Apple Thunderbolt Display, dit dan aan sluiten via een nieuwe videokaart of op een PCI kaart.

Maar dat wordt dan dus alleen een Cinema Display (dus geen thunderbolt)?

Bijdrager
    MacKevin11

@Henk Jan de Bruijn
    Snap niet dat dat niet al het geval is…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.