8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wouterw

Thunderbolt HD

Ik heb een vraagje. Bij mijn nieuwe Macbook Pro (Retina) zou ik wel een nieuwe externe Harde Schijf willen hebben. Ik heb Thunderbolt aansluitingen in mijn Macbook. Maar heeft het zin om een Thunderbolt HD te nemen als er wel een “gewone” harde schijf in zit? Dus geen SSD oid? Wat de lees- en schrijfsnelheid is toch ook afhankelijk van de lees- en schrijfsnelheid van de schijf? Niet alleen van de aansluiting?
    Zou ik niet beter een harde schijf kunnen kopen, met USB 3.0 en 7200 rpm?

Het is misschien een beetje moeilijk omschreven, ik hoop dat jullie het snappen.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het heeft nut als je een RAID-controller neemt met meerdere schijven – waar je enkel hogere snelheden haalt met RAID0 – wat zo onbetrouwbaar is als de pest -, anders weet ik ook niet goed wat de meerwaarde is van Thunderbolt voor gewone HDD’s.

’t heeft wel lager CPU-verbruik dan USB 3.0.

Bijdrager
    Soulshaker

Bij zowel usb 3 als thunderbolt ga je dezelfde snelheden krijgen.
    Bij een mobiel schijfje is dat rond de 100 a 110MB/s , maximum

Deze past wel mooi met de retina:smile:

Bijdrager
    Boko

@Soulshaker:
    Die drive van Porsche, is die ook compitabel met een thunderbolt cable?

Bijdrager
    Soulshaker

Nee , die porsche heeft usb 3
    Thunderbolt heeft hier geen toevoeging voor extra snelheid

Bijdrager
    flyerking

Ik zou lekker voor usb3 gaan mits je natuurlijk een raidcontroller nodig hebt, is veel goedkoper

Bijdrager
    Soulshaker

Ik denk dat Wouter enkel een gewoon schijfje nodig heeft , zo te lezen aan zijn openingspost.
    Wat word het nu , Wouterw ?

Bijdrager
    wouterw

Ja ik heb gewoon een schijfje nodig, dus ik denk dat ik dan toch maar voor USB-3 ga! Dank jullie wel voor jullie reacties!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.