5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    peejeejee

Thunderbolt display valt steeds uit

Wie o wie heeft enig idee wat dit kan zijn:

Mijn thunderbolt display uit 2011 valt sinds kort steeds vaker uit. Ineens is het scherm zwart of het blijft na de sluimerstand zwart. Ik moet dan de stekker van het scherm uit het stopcontact halen en er weer in doen. Dan doet het display het weer even.

Aan de Macbook Pro kan het haast niet liggen zou ik zelf denken. Die heeft net een compleet nieuw logicbord gekregen. En daarvoor was de uitval van het display ook al aanwezig. (wel een stuk minder vaak overigens).

Dit probleem is wat lastig omdat ik nu niet weet of het probleem in de MBP zit of in het Thunderbolt display. ‘k Heb de Mac al een keer compleet opnieuw geformatteerd en een schone installatie gedaan. Helpt niks.

De MBP is een vroeg 2011 model met OSX 10.10.3. Herkent iemand hier de klacht misschien?

Bijdrager
    Maurits

Ik heb regelmatig met diverse Macbook typen last dat na sluimerstand (en/of scherm afkoppelen) het scherm niet direct goed herkend wordt.
    De macbook nogmaals in slaap zetten door scherm te sluiten en weer te openen helpt meestal wel.
    Maar soms moet ik even wachten, en komt na 1 minuut een spinning beachbal naar voren, waarna ik kan inloggen.
    Dit is irritant, maar geen hardware probleem volgens mij.

Op zwart gaan gedurende normaal gebruik hoort echter niet. Is de batterij voldoende vol?

Sleutelbeheerder
    Night

Zover als ik kan nagaan krijgt het externe scherm een verkeerd videosignaal, doordat de Mac het gekoppelde scherm niet goed herkent (bijna zeker als gevolg van de slaapstand, waarna de Mac eerder wakker is dan dat info uit de DVI/Thunderbolt poort binnenkomt). Dit gebeurt zelfs wel eens bij een gekoppeld TV scherm op m’n iMac.

Bijdrager
    Matanza

Begin eerst even bij de kabel van je display. Deze gaan zeer vaak kapot. De Thunderbolt aansluiting is niet de sterkste …

Sleutelbeheerder
    Night

Dat is sowieso een strak plan / startpunt :-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.