7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mich

Thunderbolt display probleem

Ik heb een thunderbolt display in bruikleen gekregen om te testen voor ik het koop.

Ik merk het volgende probleem op.
    Soms gaat het display plots flikkeren voor enkele seconden. Ik heb de indruk dat dit enkel voorkomt als het display ‘koud’ is, in het eerste uur dat deze aanstaat. Na dit uur heb ik nergens last van.

Thunderbolt display firmware en firmware van de mac zijn allemaal up to date. iemand hier verder ook last van gehad en oplossing?

Als er een probleem mee is koop ik het uiteraard niet, maar aangezien deze voor de rest vrijwel zeer goed werkt wil ik eerst zeker weten of er geen ‘simpele’ oplossing is.

Youtube video van mijn probleem: https://www.youtube.com/watch?v=NG2dhjGr2jk

Bijdrager
    Niels

Lijkt me toch dat er iets niet in orde is met het display, waarschijnlijk een bijna falende capacitor.

Dat filmpje is trouwens best creapy:p

Bijdrager
    Mich

Yes indeed.

Maar het vreemde is dus dat ik dit voorhad rond 12u deze middag, een 2-tal keer en sindsdien werkt het terug zoals het moet.

Ik heb de kabel eens op de andere thunderbolt poort aangesloten, ik hou het de komende dagen in de gaten. In het slechtste geval gaat het terug naar de eigenaar.
    Spijtig, had een mooie prijs en wil geen €1000+ betalen voor een nieuw nu dat er (hopelijk) stilaan een refresh met 4K of 5K moet aankomen

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Mich.

Bijdrager
    Niels

Mogelijk is het dan toch de thunderbolt port van je MacBook, maar dan verwacht je eerder continu problemen.

5K thunderbolt display komt pas als de nieuwe generatie intel chips uitkomt (eind dit jaar) en wordt waarschijnlijk alleen voor MBs met dedicated graphics (maw 15 MBPr) beschikbaar.

Bijdrager
    macpro

Dat probleem herken ik absoluut niet. Heb hier een Thunderbolt display aan een mini uit 2012 hangen en dat gaat gewoon goed.
    Heb je eventueel nog een andere Mac waar je mee kunt testen?

Bijdrager
    Mich

jep, andere mac kan ik proberen.

maar dan opnieuw, om 12u even last gehad. Sindsdien scherm vrijwel hele tijd aan zonder probleem.
    Ik zal het deze week even stresstesten.

Bijdrager
    Mich

Ok, display is terug naar de eigenaar. Het is toch niet helemaal in orde.

Thx for the input folks!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.