24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

THUNDERBOLT display als TELEVISIE > telenet

Beste iedereen,

alhoewel er al een aantal topic zijn, vind ik niet de juiste ervaring of hulp.

Waar wij willen in investeren:

een mac (liefst mac mini)
    een thunderbolt scherm
    alle nodige kabels

Wat wij willen bereiken:

digitale tv kijken op het thunderbolt scherm.

Als Belgen zijn wij klant bij Telenet, normaal sluit je dus de HD digicorder met een hdmi en coaxkabel aan op een HD televisie scherm. En werk je met de afstandsbediening van telenet.

Nu werken we al met eye tv en krijgen we zonder problemen alle niet-gecodeerde kanalen op onze macs.

Is er iemand op het forum die een digitale tv kijkt op via een mac op een computerscherm?
    Hoe werkt het best en welke afstandsbediening kan je gebruiken?

Zijn er belgen die telenet digitale tv op het mac werkende hebben?

Alvast merci voor de ervaring en de hulp.

Inactief
    Anoniem

Hoi,

Ik ben in bezit van de terratec h7. Dit apparaatje ondersteund zowel analoge als digitale kabel tv.
    Het apparaatje verbind je doormiddel van een usb kabel met je Mac. De coaxkabel sluit je op het apparaatje aan en een eventuele Smart card ook.
    Standaard levert terratec het apparaat met de EyeTV Lite software. met deze software kan je alleen tv kijken en niet opnemen, maar als je de volledige versie koopt of al hebt zoals in mijn geval is dat geen probleem.
    Bij het apparaatje zit een afstandsbediening geleverd die prima werkt, maar mocht je een ander afstandsbediening zoals een Apple Remote willen gebruiken is dit geen enkel probleem.

Bijdrager
    Melle

Goeiemiddag (het lijkt al avond eigenlijk)

De terratect H7. Nog nooit van gehoord. Even gegoogled. En het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Heb jij ook telenet digitale televisie met een digirecorder? Want een smartcard, dat zegt mij niets.

Nu komt een coaxkabel binnen van telenet en die gaat in de HD digicorder. Hieruit vertrekt terug een coaxkabeld, die ik nu via de eyetv hybrid verbindt met mijn mac > perfect HD zenders, maar niet de HD betaalzenders… die blijven gecodeerd verschijnen. (Eén, Canvas en Ketnet krijgen we dus wel in HD binnen, VT4 en VTM bijvoorbeeld kunnen we enkel analoog bekijken. De kwaliteit daarvan is trouwens vreselijk in vgl. met de HD kanalen…)

Via de eyetv gaat het dus niet. Maar via die terratec H7 zou het dus wel lukken? En ik heb dan geen HDMI nodig?

Bijdrager
    TheBigZ

Wel een duur grapje op deze manier.

Voor €300 koop je een 32″ FullHD TV met CI+ maar ja, dan staat er natuurlijk nergens een appeltje op…

Bijdrager
    pim939

Je kunt toch beter een tv koopen en daar een Mac op aansluiten?

Bijdrager
    1984
    Melle op 30 oktober 2011

De terratect H7. Nog nooit van gehoord.

1984 op 09 mei 2010

@Maverick die TerraTec (geen idee wat het is , nog nooit van gehoord)

Terratec H7 Na het zware verlies van de Elgato 610 en de Elgato 410 was het eigenlijk niet mogelijk om op een goede manier Digitale TV op je Mac te krijgen. Je had natuurlijk de oplossing van Elgato EyeTV Hybrid. Hiermee kan je er voor zorgen dat je analoge TV op je computer, FM radio en de “Free to Air” kanalen digitaal binnenhaalt. Maar digitale Kabel of volledig digitenne binnenhalen kon niet meer. Dankzij de H7 is het nu weer mogelijk om dit wel te doen.

prijs € 149,- incl. btw

Meer lezen: http://www.onemorething.nl/community/topic/elgato-eyetv-sat-icm-kpn-digitenne#ixzz0nRoHihqFhttp://www.onemorething.nl/community/topic/digitenne-op-imac-27-met-kabel

Bijdrager
    Melle

Dat zou inderdaad een betere optie zijn, maar in onze situatie zit het anders.
    Ik en mijn vriendin zijn beide architect. Nu hebben we elk een 24″ cinema display. Zij heeft een Mac Pro en ik een laptopje. Zij rendert nogal veel. En ik teken vooral op de bureau. Dus heb thuis geen supersnelle computer nodig. Alle toch niet 1,5 jaar geleden. Nu werk ik steeds meer en meer thuis en is het laptopje niet meer voldoende. Ook palmt mijn vriendin steeds meer mijn scherm in, om te gebruiken als tweede monitor.

Ik heb dus eigenlijk een vaste mac nodig met groot scherm. Zodat de vriendin altijd over de twee schermen kan beschikken. Het laptopje behoudt zeker ook zijn functie;

Nu kijken wij heel weinig tv en ik zou liever geen tv willen. Maar mijn madam wil toch nog af en toe tv kunnen kijken. ik heb haar nu kunnen overtuigen om toch de tv buiten te kegelen (wij hebben nog zo een enorm bakbeest…) als ik maar voor zorg dat we tv kunnen kijken op mijn nieuwe mac. (die komt in de leefruimte, perfecte afstand van de zetel…)

Dus daarom wil ik tv op mijn mac (mini). Computer en computerschermen kan ik trouwens inbrengen, tv’s niet.

Bijdrager
    iep

Het is niet praktisch om dat zonder TV te doen om de doodeenvoudige reden dat een TV is gemaakt om vanaf een afstand van 3~4 meter te worden bekeken terwijl een computerscherm voor een afstand van maximaal 50cm is berekend. Nou is dat met bewegend beeld niet zo’n probleem maar zodra er ondertiteling onderstaat moet je niet verwachten dat het nog leesbaar is. Gelukkig kun je de TV ook als beeldscherm voor een Mac mini gebruiken waardoor je vanaf je luie sofa ook lekker kunt internetten.

Bijdrager
    1984
    1984 op 13 juli 2010
    eiskoud op 12 juli 2010

een 27″ iMac is een mooie slaapkamer tv:)

nu nog een 45″ imac voor in de woonkamer.. Apple LED Cinema Display (24″ flat panel) € 849,00

Sony KDL40EX600 LED tv €879.-

http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-led-tv

Bijdrager
    Melle

een tv scherm ben ik dus niets mee, omdat het voor 90% dus effectief dient gebruikt te worden als computerscherm. En het zal een thunderbolt scherm worden, omdat ik heel tevreden ben van onze 24″ displays. Dus ofwel lukt het om op een goeie manier tv op dat scherm te krijgen, ofwel moet er dus effectief een “echt” tvscherm komen (wat ik heel jammer zou vinden…)

Nu kijken we trouwens ook al regelmatig films (en af en toe tv) via eyetv op het 24″ scherm > perfecte combinatie!

Is er iemand op het forum die telenet digitale televisie werkende heeft op een computerscherm via die terratect H7?

Inactief
    Anoniem

Hoi,

Ik woon in Nederland dus heb geen ervaring met Telenet.

Succes.

Bijdrager
    smalle50

Nu komt een coaxkabel binnen van telenet en die gaat in de HD digicorder. Hieruit vertrekt terug een coaxkabeld, die ik nu via de eyetv hybrid verbindt met mijn mac > perfect HD zenders,

Dit kan niet want de de rf-uitgang van je hd-digicorder geeft enkel het analoge signaal door. Dus wat jij ziet zijn de gewone analoge zenders. De oplossing die maclover geeft gaat bij Telenet ook niet werken. Wat wel kan is met een slingbox werken, dan heb je alles van u digicorder op de mac + kan je van overal ter wereld via internet naar u digitale tv kijken… Kost wel wat op deze manier maar dan heb je volgens mij wat je wil :-).

Grtz!

Bijdrager
    Melle

@ smalle50. Het kan toch blijkbaar wel. Hoe het kan weet ik niet. Maar het is zo.
    Ik ben hier momenteel toch zonder twijfel naar HD-televisie aan het kijken. (trouwens zelfs met het antenneke van de eye-tv krijg je digitaal signaal binnen…)

In de lijst van zenders zie je trouwens ook duidelijk verschil…
    Je hebt “canvas” en je hebt “canvas HD”. Twee verschillende zenders. Het kwaliteitsverschil is trouwens ook overduidelijk. Van matig slecht, naar fantastisch goed beeld. Zelfs vanaf 40cm.

(mss is dat omdat dat de openbare zenders zijn, en die verplicht “vrij” moeten worden aangeboden door Telenet…?)

Een slingbox > weeral een nieuwe term.:-)
    Maar goed, ik onderzoek dat morgen wel.
    Nu al te laat op een zondagavond.

Bijdrager
    smalle50

nu je het zegt, de meeste recente tv’s hebben ook een digitale ontvanger en kunnen zo ook één en canvas ontvangen (die zijn idd niet gecodeerd, fta). dus als het eye-tv ontvangertje een digitaal is moet het wel lukken idd:-) (of via DVB-T, want die kanalen hangen ook in de ether).

Anyway, maakt nu niet uit! bekijk het slingbox systeem eens, maar nogmaals, ik denk dat je hiermee gaat hebben wat je wil! grtz

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb heel het verhaal doorgelezen
    Conclusie zou kunnen zijn
    1.de vriendin is het begin van het probleem……..maw doe die vriendin de deur uit:-):-)
    2 Belgen verwachten dat Nederlanders hun op sommige momenten afwijkend taalgebruik begrijpen …”de MAC kan ik inbrengen”……..”inbrengen” is dat binnen brengen/binnendragen???
    Ik weet er alles van.Ik woon al 11 jaar als Nederlander in Belgie.
    Om een leuk voorbeeld te gevenOnlangs stond er een advertentie bij “personeel gevraagd”
    Meisje voor bar gevraagd……..inslapen mogelijk

Bijdrager
    smalle50

iets in je belastingen inbrengen? ken je dat niet?

http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/inbrengen

dus zo afwijkend lijkt mij dit niet? of hoe zeggen jullie dit dan? ingeven?

Bijdrager
    Melle

@ smalle > ik bekijk die slingbox vnv op mijn gemakje, maar hopelijk is het wat ik zoek.

@ hasseltse huzaar (Hasselaar tegenwoordig mss?) > vriendin is effectief start van het probleem… maar ze heeft net iets te veel andere kwaliteiten om ze hiervoor al buiten te gooien…

en over ons taalgebruik. In naam van mijn landgenoten: mijn welgemeende excuses. Met “inbrengen” bedoelen wij > “inbrengen bij de belastingen… btw aftrekbaar en van die dingen…” Wij staan altijd klaar om meer duidelijkheid te scheppen.

Bijdrager
    mymac

Waarom is een TV niet aftrekbaar? Gaat bij mij prima:lol:

Ik snap alleen niet waarom je perse een niet-TV scherm wilt. Het heeft vele voordelen… Ik heb voor een paar 100 euro al een 50″ plasma TV kunnen halen (nu had ik wel korting e.d., maar nog steeds een koopje) en daar heb ik voor TV gewoon mijn CI+ kaart in zitten, maar er hangt ook een Mac mini aan. Waarom een duurder en kleiner computerscherm kopen als je voor minder geld wat groters kunt krijgen, waar tevens de CI+ module + kaart gelijk in kan. Als je films kijkt kun je dit vanaf de aangesloten Mac doen, en TV kijken gewoon via de… TV.

Of wachten tot Apple eindelijk ooit met een ‘echte’ Apple TV komt :innocent:

Bijdrager
    Melle

@mymac > omdat ik eigelijk vooral een computerscherm wil (90%) en het ook af en toe wil gebruiken als tvscherm. (computeren op een 50″ plasmascherm zie ik echt niet zitten…)

maar ik ben nu dus bezig de slingbox te onderzoeken…

Bijdrager
    The Jesus

Is het nog gelukt?
    Ben ook zo iets van plan:-)

Off the record;

iets in je belastingen inbrengen? ken je dat niet?
    http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/inbrengen
    dus zo afwijkend lijkt mij dit niet? of hoe zeggen jullie dit dan? ingeven?

Ik heb al jaren het gevoel dat de belastingdienst bij MIJ iets inbrengt…:evil::sick:

Bijdrager
    MBPuser

Zolang je niet eerst hoeft te bukken is het drama nog te overzien:grin:

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom een duurder en kleiner computerscherm kopen als je voor minder geld wat groters kunt krijgen…

Resolutie?!

Bijdrager
    TheBigZ

@KW: De TS wil TV kijken (3m afstand), niet kompjoeteren.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik reageerde eigenlijk op het verhaal van melle.

…een tv scherm ben ik dus niets mee, omdat het voor 90% dus effectief dient gebruikt te worden als computerscherm. ..

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.