13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    cicero83

Thunderbolt aansluiten op Mini-Display poort

Hallo,

Even een vraag. Ik heb een Macbook Pro met 2 Thunderbolt aansluitingen. Ook heb ik een 21inch iMac met een Mini-Display poort aansluiting. Ik wil mijn iMac gebruiken als tweede scherm voor mijn Macbook. Ik las dat het mogelijk was dit met een Thunderbolt naar Thunderbolt kabel te bewerkstelligen. Nu heb ik zo’n kabel gekocht en steek de ene thunderbolt plug in mn Macbook en de andere plug in de Mini-Display poort van m’n iMac. Maar m’n iMac wordt niet herkent als tweede scherm.

Doe ik iets verkeerd of moet ik weer een peperdure adapter kopen?

Cheers.

Bijdrager
    Yggdrasil

Een kabel met Mini DisplayPort-uitgang past in een Thunderboltpoort maar een Thunderbolt-kabel past niet in een Mini DisplayPort, nogal wiedes, toch?

Apple had al aangegeven dat de nieuwe Thunderboltpoort ook fungeerde als een MiniDisplayPort. Als de Thunderbolttechnologie niet aanwezig is, kun je ook niet verwachten dat je Mac die kabel herkent hé.:)

Je hebt een mountain lion in een zak gekocht, vrees ik.

Bijdrager
    madcat

Je hebt inderdaad een thunderbolt naar mini display poort adaptor nodig.
    Vrij logische toch ook dat een “oude” imac niet met een nieuw protocol kan omgaan.

Bijdrager
    cicero83

Op de website van Apple staat dit:

En omdat Thunderbolt is gebaseerd op DisplayPort-technologie, de videostandaard voor beeldschermen met een hoge resolutie, kan elk beeldscherm met een Mini DisplayPort-aansluiting rechtstreeks op de Thunderbolt-poort worden aangesloten. Voor verbinding met een beeldscherm met een DisplayPort-, DVI-, HDMI- of VGA-aansluiting gebruik je gewoon een bestaande adapter.

http://www.apple.com/nl/thunderbolt/

Ik snap er soms geen hout meer van. Is de Mini-displaypoort op m’n iMac dan alleen een uitgang?

Bijdrager
    madcat

Hmmz je brengt me aan het twijfelen, de nieuwe imacs zou je wel moeten kunnen aansluiten als display. Maar dat was bedoeld als displayport->displayport

Ga anders eens langs de applestore die zou je een juist ntwoord moeten kunnen geven.

Bijdrager
    madcat

-dubbel-

Bijdrager
    cicero83

Het is geen nieuwe iMac, het is er één van eind 2009. Ga denk ik inderdaad maar eens naar een Apple-store. In ieder geval bedankt voor je reactie. Je hebt het trouwens ook over een thunderbolt naar mini-display adapter, maar die bestaan volgens mij niet eens.

Bijdrager
    1984
    1984 op 01 januari 2012

Thunderbolt is backwards compatible with Mini DisplayPort-equipped monitors and works with DVI, VGA, dual-link DVI and HDMI adapters as well.

Both the 21.5″ and 27″ models support “Target Display Mode” from external Thunderbolt-equipped sources (so they can be used as an external display from another Thunderbolt-equipped Mac — like the “Early 2011” MacBook Pro line — but not with older Mini DisplayPort-equipped Macs). bronhttp://www.onemorething.nl/community/topic/215-inch-scherm-gebruiken-met-macbook
    Kortom dat gaat niet functioneren met een 21″ iMac uit 2009

Bijdrager
    iKweethetbeter

Op zich is het logisch dat het niet werkt!

Je MBP verwacht dat er een scherm op zijn thunderbolt poort is aangesloten.
    Je iMac verwacht dat er een scherm op zijn mini display port is aangesloten.

Pas de nieuwste iMacs, met thunderbolt, hebben Target Display Mode…

Bijdrager
    Yggdrasil

Waarom herhaalt nu iedereen eigenlijk dat wat ik vanmiddag heb gezegd?:grin:

Bijdrager
    1984
    Yggdrasil op 28 september 2012

Waarom herhaalt nu iedereen eigenlijk dat wat ik vanmiddag heb gezegd?:grin:

cicero83 op 28 september 2012

Ik snap er soms geen hout meer van. Is de Mini-displaypoort op m\’n iMac dan alleen een uitgang?

Het is geen herhalen @Yggdrasil, maar jouw antwoord was klaarblijkelijk niet duidelijk, vandaar dat er meer reacties gepost werden

Bijdrager
    jobz

samenvatting:
    – dit werkt op nieuwe iMacs
    – oude iMacs hebben geen video-in

Bijdrager
    1984
    jobz op 29 september 2012

- oude iMacs hebben geen video-in

De iMac moet beschikken over “Target Display Mode” en de oudere 27″ beschikt daar wel over.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.