6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Thunderbolt 2 naar 3 adapter en USB

Ik heb een TB 2 <> TB 3 adapter. Deze gaat straks van een iMac met TB2 naar een Terramaster (TM), welke twee TB3 en een DP poort bezit. Helaas is de TM is nog steeds onderweg ( lees als “PostNL is het kwijt, waarschijnlijk verkeerd afgeleverd.”).

Ik heb verder nog geen USB3.1 type c apparaat.

Weet iemand of ik een USB-c apparaat direct op de adapter kan zetten? Mechanisch wel natuurlijk maar communiceert deze met de iMac zelf? Ik moet n.l een TB2 verleng kabel kopen en wil gelijk een USB-c naar SataIII adapter erbij bestellen voor losse schijfjes waar data op staat die ik wil kopieren. Maar iets kopen/bestellen en het werkt niet is ook zonde.

De vraag is dus.

Bezit de Tb2>3 adapter het USB-C protocol?

Kan ik een USB-c apparaat hierop aansluiten?

Alvast bedankt.

LA

Bijdrager
    TheBigZ

Volgens Terra-Master zelf werkt het:

Thunderbolt and Thunderbolt 2 Compatibility (for Mac only)

If your Mac has Thunderbolt and Thunderbolt 2 ports, you can capitalise on the D2 Thunderbolt 3 to achieve high-end transfer rates. With Apple’s Thunderbolt 3 (USB-C) to Thunderbolt 2 adapter (not sold with the D2 Thunderbolt 3), compatibility between the D2 Thunderbolt 3 and earlier Thunderbolt technologies is straightforwardly achieved.

https://www.terra-master.com/global/products/video-professional-das/d2-thunderbolt-3.html

Bijdrager
    lord anubis

Klopt, deze zin ken ik daarom ook de TM besteld. Ik heb het idee dat intern en dan een USB-c controller zit in de TB3 chip.

Maar heeft de Apple adapter zelf ook USB-c capaciteiten?

Bijdrager
    Ome Kor

USB-C is de connector. USB 2, USB 3, Thunderbold 2 en TB 3 zijn de protocollen/interfaces. Nee, volgens mij kun je er alleen Thunderbold devices mee aansluiten. Daarom staat die één poort Macbook ook niet bij ondersteunde Macs, want die heeft alleen een USB 3 interface.

Bijdrager
    lord anubis

Oke, had al een donker bruin vermoeden. Maar ja, dan toch maar even wachten tot de TM er is.

Maar mocht iemand er een hebben, de adapter, en het toch wilt proberen, laat me het resultaat weten.

Bijdrager
    Tegenwind

Gaat helaas niet werken.

Bij de ontwikkeling van Thunderbolt 1 wilde men al voor een combinatie-poort gaan welke de USB-aansluiting zou gebruiken en dus ook USB zou ondersteunen. Dit is toen ter tijd echter tegengehouden door het USB Implementers Forum, waarop is gekozen voor een combi van miniDisplayPort en PCI-Express.

Over TB1 en 2 kun je dus naast Thunderbolt beeldschermprotocollen en bijv. Ethernet sturen, maar geen USB.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.