12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas_H_Design

Thunderbold

Goeiedag,

Ik heb een iMac en sinds gister ook de nieuwe Macbook Pro met Thunderbold.
    Nu wil ik bestanden van m’n iMac via Migratie Assistent kopieren naar m’n MBP, ze zeggen dat het via thunderbold lekker snel gaat dus dat wil ik natuurlijk eventjes uitproberen:P

Ik heb echter geen idee wat voor snoertjes ik hiervoor moet gebruiken, ik neem aan dat het een USB -> Thunderbold snoertje moet zijn of iniedergeval iets dergelijks?

Iemand die dit mij kan vertellen?

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij heb je aan beide kanten een Thunderbolt apparaat nodig wil je het op maximale snelheid benutten.

Bijdrager
    ikkezelluf

Al zouden die snoertjes er zijn, je schiet er niets mee op. De snelheid zal nooit hoger liggen dan je USB-poort aan kan.

Thunderbolt -> Thunderbolt is wel snel maar het wachten is op de fabrikanten om dat toe te gaan passen.

Bijdrager
    wietje
    ikkezelluf op 20 maart 2011

Al zouden die snoertjes er zijn, je schiet er niets mee op. De snelheid zal nooit hoger liggen dan je USB-poort aan kan.

Thunderbolt -> Thunderbolt is wel snel maar het wachten is op de fabrikanten om dat toe te gaan passen.
    inderdaad klopt helemaal!
    De fabrikanten en zelfs Apple moeten nog met adapters komen wat tot nu toe nog niet is gebeurt.
    Ik persoonlijk denk dat he pas echt op gang gaat komen als pc laptops er ook mee gaan worden uitgerust.
    Maar hoop dat het veel sneller gaat gebeuren want ik ga ook namelijk een MacBook pro kopen in juni.

Bijdrager
    Soulshaker
    ikkezelluf op 20 maart 2011

En al heb je een externe schijf met thunderbolt , dan nog haal je die snelheden niet
    Je kan maar zo rap bestanden wisselen dan dat je schijf aankan , wat maar 1/10de van de thunderbold snelheid is,

Bijdrager
    1984
    wietje op 20 maart 2011

De fabrikanten en zelfs Apple moeten nog met adapters komen wat tot nu toe nog niet is gebeurt.
    Ik persoonlijk denk dat he pas echt op gang gaat komen als pc laptops er ook mee gaan worden uitgerust.

Ik heb zo het idee dat deze voor USB 3 kiezen :
    Ondersteuning van oudere systemen
    Doordat USB 3.0 fysiek compatibel is met USB 2.0, is USB 3.0 de nieuwe universele interfacestandaard. U kunt een USB 3.0-randapparaat aansluiten op de USB 2.0-poort van een computer, of juist een USB 2.0-randapparaat op de USB 3.0-poort van een computer. U kunt zelfs een USB 2.0-kabel gebruiken om een USB 3.0-apparaat aan te sluiten op een USB 3.0-poort van uw computer. Als het apparaat, de kabel of de poort echter USB 2.0 is, zijn de overdrachtsnelheden ook beperkt tot die van USB 2.0
    .

Bijdrager
    iep

@TS: Je iMac doet geen thunderbolt dus dat is sowieso al geen optie. Wat je beter kunt doen is via het netwerk de dingen over laten zetten, dat is het makkelijkste tenzij je een Time Machine backupschijf hebt (daar kan het ook mee).

@1984: usb3 is er al een hele tijd maar het aantal implementaties is niet groot. Intel zelf doet er op dit moment ook vrijwel niets mee, het zit niet eens in hun Sandy Bridge chipset. Een aantal fabrikanten die wel usb3 uitbreidingskaarten hebben limiteren dit tot alleen hun eigen producten. De rest maakt gewoon gebruik van usb2. Ziet er nog niet echt naar uit dat men echt zo gek is met usb3. Verder is usb3 een totaal ander soort standaard dan thunderbolt waardoor je ze niet met elkaar kunt vergelijken. Thunderbolt is beter vergelijkbaar met al die dockingstationpoortjes. Echter geldt ook hier dat thunderbolt het moet hebben van de fabrikanten. Als die niet willen implementeren houdt het op.

Lid
    Pepperonie

Zoals hier boven al beschreven gaat dat dus niet werken met thunderbolt.
    Het snelste wat je nu kan doen is een ethernet (netwerk) kabeltje tussen je macbook en imac hangen. En dan maar overpompen!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Thunderbold?:grin:

Bijdrager
    Maverick9898

Een gedurfde donder:).

Bijdrager
    joke_name

Volgens mij is trouwens nog de snelste manier via Firewire800. Kabeltjes er tussen en dan gaan met die banaan.

Bijdrager
    iep

Dan zou ik wel de oude Mac in target disk mode starten zodat deze de functie van externe harde schijf krijgt. De nieuwe Mac ziet ‘m dan gewoon als harde schijf. Dat is minder gedoe dan wanneer je een firewire netwerkje probeert op te zetten en waarschijnlijk ook minder overhead (dus wat sneller).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.