7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

    Bijdrager
    Brombeer

    Thunderbird + Sierra = strandballen

    Mac Mini 2012, i5 2,5 GHz, 16GB RAM is onlangs bijgewerkt van OSX 10.8 Mountain Lion naar OSX 10.12 Sierra.

    Sindsdien en zoals de topictitel al zegt: veel strandballen, bij het lezen, opstellen en heen en weer schuiven van mailtjes. Een antwoord tikken is eigenlijk al onbegonnen werk.
    De geheugendruk is groen, Thunderbird (nieuwste versie) gebruikt 360MB en 6 tot 9 % cpu-gebruik.

    Bij Firefox zijn er soms wel wat hickups, maar dat valt te verwaarlozen.
    De andere apps (Voorvertoning en Scrivener) die continu openstaan hebben nergens last van.
    Het probleem verergert alleen maar.

    Waar moeten we de oplossing zoeken?


    Bijdrager
    janbertwedman

    Bevalt Apple Mail niet?


    Bijdrager
    gipsman

    Ja, verhuis naar apple mail.
    Mountain Lion>>>Sierra is een sprong in het duister. Is thunderbird er klaar voor?


    Bijdrager
    Zakske

    Als “onlangs” een paar dagen geleden was kan het aan het indexeren liggen, dat kan meer dan 24 uur duren.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Zakske.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Zakske.

    Bijdrager
    Brombeer

    Nee, Apple mail bevalt niet. Daar zijn we ooit vanaf gestapt -weet niet meer waarom- en dan zouden we vijftien jaar mailarchief weer moeten terugzetten.
    Dat paardemiddel bewaren we voor later.

    Als het indexeren is: dat zo nu toch wel gedaan mogen zijn. De upgrade was tien dagen geleden.


    Moderator
    Night

    Ook niet geheel onbelangrijk:
    • Gebruik je de laatste versie van Thunderbird (52.1.1)?
    • Gebruik je bepaalde plugins, zoals spam filter software?
    • Heb je het probleem ook als je een ‘verse’ gebruiker aanmaakt?
    • Heb je de laatste combo update van Sierra al eens geïnstalleerd?
    • Heb je macOS al eens opnieuw geïnstalleerd over de bestaande versie heen (vanuit Recovery Mode)?
    • Heb je alleen een upgrade gedaan of heb je een verse installatie gedaan en daarna alle gegevens teruggezet vanuit een TM backup?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Night.

    Bijdrager
    Brombeer
    Night op 03 juni 2017

    Ook niet geheel onbelangrijk:
    • Gebruik je de laatste versie van Thunderbird (52.1.1)?

    ja

    • Gebruik je bepaalde plugins, zoals spam filter software?

    nee

    • Heb je het probleem ook als je een ‘verse’ gebruiker aanmaakt?

    Dat is nog niet geprobeerd.

    • Heb je de laatste combo update van Sierra al eens geïnstalleerd?
    • Heb je macOS al eens opnieuw geïnstalleerd over de bestaande versie heen (vanuit Recovery Mode)?

    nog niet.

    • Heb je alleen een upgrade gedaan of heb je een verse installatie gedaan en daarna alle gegevens teruggezet vanuit een TM backup?

    De simpelste manier: Upgrade vanuit App Store.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 5 maanden geleden door  Brombeer.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.