6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nando

Thunderbird probleem door verkeerde installatie

Hallo,

Thunderbird was het eerste programma dat ik installeerde op mijn macbook een paar maand geleden. Ik wist nog niets van een mac. Nu heb ik er een beetje kijk op en zie dat er iets niet goed is gegaan.

Thunderbird werkt en ik kan mail ophalen maar als ik bijlages verstuur komt het niet goed over (leeg of chinese tekens).
    Als Thunderbird opstart komt er op de desktop en in Finder Thunderbird te staan alsof het een schijf is (icoontje van een cdrom speler). Ik weet dat ik iets fout heb gedaan bij de installatie.

Nu wil ik graag mijn fout herstellen maar wil niet al mijn mailtjes kwijt zijn.

Ik zit met de volgende vragen…
    1 waar kan ik de mailtjes vinden die al op de harde schijf staan? Onder windows wist ik ze wel te vinden maar kan hier niets vinden en heb ook geen idee hoe het heet
    2 kan ik opnieuw thunderbird installeren en bijvoorbeeld mijn oude mailtjes uit de oude thunderbird naar de nieuwe slepen?

Heeft iemand nog een ander idee?

Bij voobaat dank voor de genomen moeite.

Bijdrager
    1984

1 .De mailtjes vind je in jouw thuismap >library > daar vind je thunderbird
    2. kijk eens op Macmiep , daar vind je gelijk een antwoord op jouw vraag

Bijdrager
    nando
    ”1984″

1 .De mailtjes vind je in jouw thuismap >library > daar vind je thunderbird
    2. kijk eens op Macmiep , daar vind je gelijk een antwoord op jouw vraag

krijg nou t!ÔéČten?!?!? Ik maar zoeken en zoeken… Daar staat het gekke ding inderdaad, heel erg bedankt! Ik ga nu verder prutsen.

Inactief
    Anoniem

Veel plezier nog met je Apple aankoop.:D

Bijdrager
    nando
    ”Jeroen

Veel plezier nog met je Apple aankoop.:D

Ik heb geen cent ervoor betaald… sterker nog ik krijg betaald om met een macbook rond te zeulen :lol:

Nu blijkt dat nog steeds het probleem bestaat. Ik verstuur mailtjes naar een collega met een mac met dezelfde office versie en het bestandje is leeg…

Ik heb nu de installatie van Thunderbird gemaakt zoals die hoort maar dat helpt nog niet, jammer.

Bijdrager
    DouweM

Vreemd… Heb je al geprobeerd te mailen via Mail.app / Webmail? Als het dan ook fout gaat ligt het aan je bestand, anders inderdaad (waarschijnlijk) aan Thunderbird.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.