3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark-Icon

Thunderbird en .msf files

Hey Allemaal,

ik heb sinds gister een raar verschijnsel.

Iedere keer als ik Thunderbird opstart of afsluit, worden er allemaal .msf bestanden op mijn desk gezet.
    De namen voor .msf zijn de namen van mijn postmappen in thunderbird.

Iemand dezelfde ervaring of iemand misschien een oplossing???

BVD (en dat staat niet voor binnenlandse veiligheids dienst)

Bye Mark :) :)

Bijdrager
    Gert Arijs

Dat is vrij simpel op te lossen denk ik.

in de map thunderbird (in de Library), dan profiles, dan blabla.default, dan mail; staan je mapjes van alle accounts. hierin staan telkens een aantal bestandjes (enkele voor de inbox, enkele voor de drafts, enz)
    bij jou staan die dingen dus niet daar, maar wel op je bureaublad. dat is makkelijk op te lossen door in Thunderbird naar de instellingen te gaan:
    instellingen voor dit account
    -serverinstellingen
    -locale directory (onderaan)
    bij mij staat er “/Users/2512612/Library/Thunderbird/Profiles/w4uxmqfv.default/Mail/fake.yahoo.com”
    (die fake is omdat ik geen mail meer wil ontvangen, normaal moet er pop.yahoo.co.uk staan of zo)
    bij u zal er waarschijnlijk uw bureaublad staan. dat moet ge dus veranderen in een map waarin je alles wilt laten opslaan. (vb /Users/2512612/Library/Thunderbird/Profiles/w4uxmqfv.default/Mail/fake.yahoo.com dus)

ik ben al jaren gebruiker van Thunderbird (op Windows en Linux) maar nu ik een Mac heb gebruik ik Mail. of overzetten van Thunderbird naar Mail gat, weet ik niet…

lukt ‘t?

Bijdrager
    Mark-Icon

Hey Gert,

dank voor je reactie.
    Het was iid het feit dat de desktop was geselecteerd.
    1 of andere eikel op het werk heeft in het programma zitten klooten.
    Niet te geloven toch.

Thanks anyway.

Take care

[email protected] :D :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.