3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Thumbnail Voorvertoning probleem

Ik heb een probleem met de thumbnail voorvertoning.

Als ik een map open waar zeg maar 15 video bestanden in staan, en als ik bijv een video bestand wil renamen; dmv de return toets. Dan gaat dat niet, omdat de thumbnails van alle videobestanden eerst volledig moeten laden. En als ik het toch probeer, dan krijg je het zelfde effect als je snel 2x return klikt op een bestand.

Bij foto’s heb ik dit weer niet.

Ik vind dit persoonlijk geen groot probleem ofzo, maar soms wel vrij irritant. Heeft iemand dit ook ? En aan wat kan het liggen. Ik heb gewoon een C2D iMac met 3GB. Dus aan de geheugen kan het niet liggen denk ik.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Sinds Leopard worden er automatisch thumbnails aangemaakt voor diverse bestanden.
    Dat loopt in principe via een achtergrond proces. Je kunt dan b.v.b. terwijl dit gebeurt scrollen, maar geen rename uitvoeren zolang de thumbnail nog niet is gemaakt, omdat je daarmee de padnaam gedeeltelijk veranderd.

Bij foto’s lukt het waarschijnlijk wel, omdat de thumbnail daarvan veel sneller is gemaakt.
    Maar eerlijk gezegd zie ik het probleem niet, want hoe vaak voer je nu een rename uit?
    (ik geef b.v.b. na bewerken met photoshop of iMovie de bestanden een naam en klaar is kees)

Bijdrager
    steeze

Ik rename bijna alles als ik iets download oid, maar zoals ik al aangaf is het geen groot probleem voor mij. Ik vond het alleen een beetje raar.

Bedankt voor je antwoord.

:)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.