11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco71

Thuiswerken

Hallo allemaal,

Na wat zoeken op dit forum heb ik helaas geen antwoord gevonden op mijn volgende vraag. Wellicht heeft iemand een idee.

Mijn broer heeft een eigen bedrijf en doet zijn administratie (Informer) op een iMac G4 met Mac OS X. Zijn vriendin wil thuis ook aan de administratie kunnen werken op een iMac G4. Zowel op het bedrijf als thuis is er een breedband internetverbinding.

Is er een mogelijkheid om vanuit thuis via de (internet)verbinding in het betreffende document te werken dat op de bedrijfscomputer staat? Hoe moeten zij dat aanpakken?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Groeten,
    Marco

Bijdrager
    HSL

ik denk dat je deze vraag beter aan de systeembeheerder kan vragen van het betreffende bedrijf.

wij kunnen moeilijk gaan raden hoe hun netwerk er uitziet natuurlijk.
    Wellicht heeft hij een kant en klare vpn oplossing, maar misschien ook niet.

grtz

Bijdrager
    qjb

Mogelijk dat een VPN verbinding de oplossing kan bieden. Met behulp van een VPN verbinding kun je de Mac thuis aansluiten op het bedrijfsnetwerk en vervolgens een server benaderen. Het is tegenwoordig al mogelijk om een Mac OS X client machine in te stellen als VPN server:
    http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060616150640529&query=vpn

De client zit standaard in Mac OS X. Stuur maar een PM als je hulp nodig hebt.

Bijdrager
    Marco71

@qjb: dank, ik ga er naar kijken!

@HS-L: Er is geen systeembeheerder, het bedrijf is een eenmansbedrijf en er staat één Mac.

Marco

Bijdrager
    ihans

Je kan het boekhoudbestand op een idisk plaatsen met een .mac account

Bijdrager
    marcz

Maar het gaat sneller om je wijzigingen per post te versturen!

iDisk + .Mac is echt absoluut ongeschikt voor dat soort zaken.

Marc.

Bijdrager
    ihans

Mijn iprofitdatabase bestand is momenteel 20MB en die synct met 5 minuten, ken jij een postbode die het zo snel brengt.

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik denk dat het meer om de veiligheid gaat ervan ik zou ook mijn boehouding niet graag op een server neerzetten waarvan ik de beveiliging niet in eigen hand heb.

Bijdrager
    WouterReyntjens

wat je zou kunnen doen, je hebt hier wel een statis ip nodig(eentje dat niet verandert)
    je installeert een vnc op je pc en een vnc viewer op je pc thuis en zo zou het normaal wel moeten lukken mits forwarding op de router

ofwel neem je remote desktop ipv een vnc programma

Bijdrager
    Marco71

Kan het ook met bestandsdeling?

Dus gewoon bestandsdeling aanzetten op beide computers en mappen voor deling toewijzen? Dat zou al prima zijn. Ik heb het geprobeerd, maar tot nu toe lukt het niet. Weet iemand hoe je zoiets opzet?

Alvast bedankt!

Marco

Bijdrager
    WouterReyntjens

je kan je ftp aanzetten, daarmee kan je oop aan je bestanden!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.