-
Q:
Thuiswerken
Hallo allemaal,
Na wat zoeken op dit forum heb ik helaas geen antwoord gevonden op mijn volgende vraag. Wellicht heeft iemand een idee.
Mijn broer heeft een eigen bedrijf en doet zijn administratie (Informer) op een iMac G4 met Mac OS X. Zijn vriendin wil thuis ook aan de administratie kunnen werken op een iMac G4. Zowel op het bedrijf als thuis is er een breedband internetverbinding.
Is er een mogelijkheid om vanuit thuis via de (internet)verbinding in het betreffende document te werken dat op de bedrijfscomputer staat? Hoe moeten zij dat aanpakken?
Alvast bedankt voor de suggesties!
Groeten,
MarcoMogelijk dat een VPN verbinding de oplossing kan bieden. Met behulp van een VPN verbinding kun je de Mac thuis aansluiten op het bedrijfsnetwerk en vervolgens een server benaderen. Het is tegenwoordig al mogelijk om een Mac OS X client machine in te stellen als VPN server:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060616150640529&query=vpnDe client zit standaard in Mac OS X. Stuur maar een PM als je hulp nodig hebt.
@qjb: dank, ik ga er naar kijken!
@HS-L: Er is geen systeembeheerder, het bedrijf is een eenmansbedrijf en er staat één Mac.
Marco
wat je zou kunnen doen, je hebt hier wel een statis ip nodig(eentje dat niet verandert)
je installeert een vnc op je pc en een vnc viewer op je pc thuis en zo zou het normaal wel moeten lukken mits forwarding op de routerofwel neem je remote desktop ipv een vnc programma
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.