One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Thuisvideo iTunes11 (OPGELOST)

Thuisvideo iTunes11 (OPGELOST)

Profielfoto van Blue helmet

Blue helmet op 01 december 2012 #

Alle al in mijn iTunes aanwezige films zijn na de upgrade naar iTunes11 gewoon in de categorie ‘Films’ blijven staan.

Echter als ik nu een nieuwe film in iTunes11 importeer dan komt deze te staan in de categorie ‘Thuisvideo’s’??

De HELP functie biedt helaas geen uitkomst.

Waarom komen nieuwe films niet gewoon in de categorie ‘Films’ terecht en wat is de functie van de categorie ‘Thuisvideo’s”?

Profielfoto van Qmagic

Qmagic op 01 december 2012 #

Als er geen metadata in het videobestand zit, komt het onder thuisvideo’s terecht in de nieuwe iTunes. iTunes maakt hiermee onderscheid tussen je eigen home-videos en de films die je vindt in de iTunes store.

Je kunt het label zelf wel aanpassen in iTunes: klik op rechtermuisknop op je film en kies “Toon Info” en bij opties kan je toewijzen of het een film of thuisvideo is.
Er zijn ook programma’s die deze meta data automatisch invullen voor je als het geen homevideos zijn. Bijv: MetaX, iFicks, iVI, etc.

Profielfoto van Blue helmet

Blue helmet op 01 december 2012 #

Bedankt voor de duidelijke en heldere uitleg. Inderdaad simpel zelf aan te passen.

Profielfoto van bartjeh

bartjeh op 12 oktober 2017 #

wat nou als je niks kunt wijzigen in de ”info” ??

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 13 oktober 2017 #

Klik in iTunes met rechts op de film en kies „Toon in Finder” zodat je bij het bestand uitkomt. Probeer het dan eens te openen in (bijvoorbeeld) Subler om te zien of je daarin wel aan kunt geven welk soort film het is.

Profielfoto van bartjeh

bartjeh op 13 oktober 2017 #

super bedankt Jakko!

nog een vraag..
het Video bestand staat nu op mijn iphone 7. alleen komt hij onder de app Video’s ipv in mijn filmrol..
hierdoor kan ik dit filmpje niet doorsturen naar vrienden.
hoe krijg ik dit filmpje precies in mijn filmrol???
bij voorbaad heel veel dank!!

Profielfoto van Beech

Beech 4 uur geleden #

Speel de thuisvideo af op je computer, neem het beeldscherm op met je iPhone 7.

Over dit topic

Gestart op 01 december 2012 door Blue helmet

Laatste reactie door Beech

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?