16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    johnsmit

thuisnetwerk met pbg4 en airport express aan te raden?

Binnenkort ga ik over naar een nieuw thuisnetwerk. Het advies in de macstore was de volgende:

kabel modem aan router
    airport express, externe hd(met ip) aan router
    stereo en printer aan airport express

In een duits forum las ik (voor zover te begrijpen..) dat je bij deze installatie geen stabiel/functionerend netwerk kan creeren. Heeft iemand ervaring met deze opzet en zijn functioneren?

regards,

john

Bijdrager
    ParadoX

lijkt me toch een uistekende opzet.
    Ik zou niet weten hoe het beter kan met deze hardware.

Til er niet te zwaar aan. Mijn opzet is vergelijkbaar.
    Ik heb thuis heel wat kabels liggen. Meerdere siwtches(hubs) en 2 AP’s (waaronder 1 APE).
    En het geheel draaid uitstekend.

Gewoon in pluggen en als je ergens een port te kort komt hang je er gewoon weer een hubje of switch achter.

Bijdrager
    scab

Ik denk dat veel mensen een soortgelijke setup gewoon werkend hebben, wellicht vaak zonder zo’n ethernet-harddisk. maar het zou gewoon moeten werken. Let wel dat die externe harddisk [edit] NIET [/edit] echt overdreven snel gaat werken via airport; de doorvoersnelheid van de aiport is minder hoog dan de maximum snelheid van die harddisk.

Bijdrager
    kontheur
    ”scab”

Ik denk dat veel mensen een soortgelijke setup gewoon werkend hebben, wellicht vaak zonder zo’n ethernet-harddisk. maar het zou gewoon moeten werken. Let wel dat die externe harddisk die echt overdreven snel gaat werken via airport; de doorvoersnelheid van de aiport is minder hoog dan de maximum snelheid van die harddisk.

Welke externe HD’s kun je eigenlijk aansluiten op je Airport Express?

Je schrijft dat je externe HD echt overdreven snel gaat werken? Dit begrijp ik niet…

Groeten Frank

Bijdrager
    johnsmit

de keus voor een externe hd wil ik nemen daar mn hd in m’n pb bijna vol is en de vrijheid van kabelloosheid wil behouden, in geval van zware bestanden moet ik m’n pb bijpluggen

heeft iemand een voorbeeld met de hardware specs router en hd werkend in deze opzet?

thanks

Bijdrager
    HSL
    ”kontheur”
    ”scab”

Ik denk dat veel mensen een soortgelijke setup gewoon werkend hebben, wellicht vaak zonder zo’n ethernet-harddisk. maar het zou gewoon moeten werken. Let wel dat die externe harddisk die echt overdreven snel gaat werken via airport; de doorvoersnelheid van de aiport is minder hoog dan de maximum snelheid van die harddisk.

Je schrijft dat je externe HD echt overdreven snel gaat werken? Dit begrijp ik niet…

Groeten Frank

een airport kan maximaal 54MB per seconde en dit is in de praktijk zelfs veeeel minder.
    een hd via FireWire heeft al 400MB per seconden:)

Bijdrager
    scab
    ”johnsmit”

kabel modem aan router

harddisk met ethernetverbinding hangt aan de router en de airport ook. Op die manier

[edit] ok, ok… was nog een woordje vergeten in de post..[/edit]

Bijdrager
    kontheur
    ”HS-L”

een airport kan maximaal 54MB per seconde en dit is in de praktijk zelfs veeeel minder.

Dan schreef Scab het fout.

Let wel dat die externe harddisk die echt overdreven snel gaat werken via airport

Dit moet langzaam zijn dus… Maar goed, zijn er dan speciale schijven voor an je AE te hangen of kan dit met elke USB 2.0 externe HD???

EDIT: sorry Scab :wink:

Bijdrager
    ParadoX

je kan geen schijven aan de airport express hangen. Enkel een printer.
    Als je dat wil zul je een netwerk HD moeten aanschaffen.
    Of een andere mac neerzetten als file server.

Uiteraard is alles dat deel is van het netwerk te benaderen via de airport.
    HD inpluggen in switch/router is voldoende om deze ook via de lucht beschikbaar te maken 8)

Bijdrager
    Jello
    ”ParadoX”

Als je dat wil zul je een netwerk HD moeten aanschaffen. Of een andere mac neerzetten als file server.

[/b]

Hij zei ‘een externe hd (via IP). Dat is dus daadwerkelijk een netwerk HD :| :innocent:

Bijdrager
    scab

wat een verwarring allemaal :?

Bijdrager
    kontheur
    ”Jello”
    ”ParadoX”

Als je dat wil zul je een netwerk HD moeten aanschaffen. Of een andere mac neerzetten als file server.

[/b]

Hij zei ‘een externe hd (via IP). Dat is dus daadwerkelijk een netwerk HD :| :innocent:

Ik heb een Lacie 250 GB Porsche design met USB 2.0 aansluiting. Hoe kan ik deze dan werkend krijgen via AE????

Bijdrager
    scab
    ”kontheur”
    ”Jello”
    ”ParadoX”

[/b]

Ik heb een Lacie 250 GB Porsche design met USB 2.0 aansluiting. Hoe kan ik deze dan werkend krijgen via AE????

niet…

Bijdrager
    geerth
    ”HS-L”
    ”kontheur”
    ”scab”

Groeten Frank

Het is trouwens zeker geen MB maar Mb ofwel Mbit…
    bit is de kleine b en Bute is de grote B.
    Je mag dus gewoon alles door 8 delen. =>

APE = 54 Mbit/s = 6,75 MByte/s
    USB 2.0 = 480 Mbit/s = 51 MByte/s
    FW 400 = 400 Mbit/s = 50 MByte/s
    FW 800 = 800 Mbit/s = 100 MByte/s

Wat nie weglaat dat de verhouding hetzelfde blijft natuurlijk;-) En Scab heeft gelijk.. Een USB2.0 externe HD draadloos benaderen gaat niet! Ofwel via een file server, uiteraard.

Bijdrager
    MacTS
    ”johnsmit”

kabel modem aan router

Ik heb deze opzet thuis ook en het werkt uitstekend! Wat een heerlijk apparaatje is die AE toch. Gewoon overal te gebruiken door hem in de buurt van mijn iBook (of mijn vriendin’s Windows laptop) in het stopcontact te steken en weer een sterk signaal te krijgen. Mijn beste aankoop (op de beslissing om op Apple over te stappen na dan).

Het heeft mij alleen 2 avonden gekost om mijn Airport Express aan mijn non-Apple draadloze router werkend te krijgen. Enkele tutorials op internet hebben mij hierbij geholpen, want zelfs op het doosje van de AE staat vermeld dat hij niet te koppelen zou zijn aan een non-Apple router. Dit is dus gewoon wel mogelijk, alleen iets minder gemakkelijk te configureren.

Bijdrager
    ParadoX

dat zeg ik toch…

peace :finderoud:

”scab”
    ”kontheur”
    ”Jello”
    ”ParadoX”

[/b]

niet…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.