18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ward

Thuismap vol ** opgelost **

Nadat ik mijn harde schijf tijdelijk flink vol heb laten lopen met data krijg ik nu de melding dat Mail mijn postbussen niet bij kan houden omdat de Thuismap vol is. Inmiddels is er 13GB vrij op schijf en zou er geen probleem meer moeten zijn.
    Hoe laat ik OSX opnieuw bepalen welke ruimte er vrij is in de thuismap???

Ik heb diskwarrior gedraaid, trash geleegd. Het hele systeem loopt alsof de schijf bommetje vol zit!

Bijdrager
    CalmCruiser

13 gig is niet veel, houd altijd meer dan 10% van je schrijf leeg voor cache en virtual memory. BTW leeg je caches ook even dat scheelt ook vaak schrijfruimte!

Inactief
    Anoniem

En herstart anders even..

Bijdrager
    KarelWillem
    ”CalmCruiser”

13 gig is niet veel…

Lol! Mijn eerste Mac had een 20 Mb harddisk. Dat was pas NIET veel.

13 gig is toch al gauw een paar duizend muziek nummers of twee volledige speelfilms op dvd-kwaliteit.

Bijdrager
    Ward

Hoe leeg je de caches handmatig?

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”KarelWillem”
    ”CalmCruiser”

13 gig is niet veel…

Ik weet het KarelWillem, alles is relatief………:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik krijg hier al hetzelfde probleem hoor.
    Nog maar 10 Gb over, en zicht op veel extra muziek en films in iTunes.

Dus dan raakt mijn interne harddisk ook behoorlijk vol. Als ik alles over zet naar de externe, heb ik weer geen plek om een veilige kopie te maken. Nog maar een extra externe aanschaffen dan?

Bijdrager
    computer space

Heb je FileVault aan staan?
    Wanneer er 13 Gb vrij is, dan is er ook 13 Gb vrij. Verborgen cache bestanden wissen kan dit alleen maar verder vergroten.

Bijdrager
    Oppie
    ”CalmCruiser”

13 gig is niet veel

Pardon?!
    Ik heb tijden gewerkt met een iBookje met maar 1 à 2 GB vrij, ging uiteraard probleemloos!
    10% vrij is schromelijk overdreven, maar een paar gig vrij is wel lekker voor het OS.

Bijdrager
    Buzz
    ”Ward”

Nadat ik mijn harde schijf tijdelijk flink vol heb laten lopen met data krijg ik nu de melding dat Mail mijn postbussen niet bij kan houden omdat de Thuismap vol is. Inmiddels is er 13GB vrij op schijf en zou er geen probleem meer moeten zijn.
    Hoe laat ik OSX opnieuw bepalen welke ruimte er vrij is in de thuismap???

Daar hoef je niks voor te doen. Gaat vanzelf. Misschien is er dus nog wat anders aan de hand.

”Ward”

Ik heb diskwarrior gedraaid, trash geleegd. Het hele systeem loopt alsof de schijf bommetje vol zit!

Hoe merk je dat? Krijg je nog steeds die foutmelding in Mail dan?

Bijdrager
    Ward

Ja, ik heb nu 38GB vrij en een herstart gemaakt.
    Ik heb permissies hersteld, diskwarrior gedraaid, mail-prefs weggehaald en teruggeplaatst; niets helpt
    Wie heeft een id?

Ik zie nu dat meer mensen dit probleem hebben:
    klikkerdeklik

Waar zit de crux?????

Bijdrager
    computer space

Ik wacht ook nog op antwoord op een vraag Ward! :wink:

Bijdrager
    Ward

Hier is de oplossing!!

klikkerdeklik

Bijdrager
    computer space

Lekker programma dan dat mail :? Toch nog maar niet switchen.

Bijdrager
    hamster

kan je zomaar alles van caches weg halen of waar moet je opletten om te laten staan?

Bijdrager
    Ward

Mail is een super goed programma! vrijwel nooit problemen of mails kwijt… Super slim spam-filter.

Bijdrager
    Sikko

Bedankt Ward voor je oplossing!

Ik werd al enige maanden geplaagd door die melding: “Uw postbussen kunnen niet worden bijgewerkt omdat uw thuismap vol is” , terwijl ik nog voldoende ruimte op de HD heb.

Door mail af te sluiten, het bestand “envelope index” in thuismap/library/mail weg te gooien/ op het bureaublad te slepen, wordt bij het opnieuw starten van mail weer een nieuwe “Envelope Index” aangemaakt.
    Blijkbaar was de oude “corrupted”
    :D

Bijdrager
    rvanloosen

Had zojuist hetzelfde probleem, terwijl ik al tijden om en nabij dezelfde hoeveelheid vrije ruimte heb.

Ben een paar weken geleden alleen van 19gb naar 22gb gegaan door een paar dingen weg te gooien.

Erg vreemd. Wel lekker dat ik het antwoord hier snel heb kunnen vinden.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.