8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Tampie Magdat

Thuismap perikelen

Ik probeer na een nieuwe installatie van Mac OSX 10.5.7 mijn gebackupte thuismap met de naam ‘macbook’ terug te zetten (kopiĆ«ren) naar de thuismap met dezelfde naam op mijn MacBook Pro. Dit lukt niet en ik krijg een mededeling met een uitroepteken dat dit komt omdat het een vereist onderdeel is van Mac OS X. Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen. Bijvoorbaat dank voor je reactie.

Moderator
    unSOUND

Wat je kunt doen is inloggen als een andere beheerder, dan de thuismap naar de map accounts plaatsen, en dan een account aanmaken met dezelfde korte naam als de thuismap. Als het goed is krijg je dan de melding dat er al een thuismap met die naam bestaat, en krijg je de keuze om die te gruiken als nieuwe thuismap. Tevens zou ik hetzelfde wachtwoord gebruiken zodat je geen problemen krijgt met de oude sleutelhanger.

Bijdrager
    Tampie Magdat

Beste Unsound, allereerst dank voor je reactie/tijd. Ik heb dus via allerlei omwegen uit mijn oude thuismap ‘macbook’ de volgende mappen kunnen redden: Bibliotheek en Gebruikers. Ook heb ik de map Programma’s nog gekopieerd. Daarna ben ik overgegaan op een clean install. Waarschijnlijk doe ik n.a.v. jouw reactie iets niet goed want ik krijg vastlopers. Kan je mij vertellen welke opties ik nog meer heb? Heb nu opnieuw Mac OSX 10.5.7 geinstalleerd en sta op het punt om de n.a.w. gegevens e.d. in te voeren. Wellicht maakt dit de situatie iets eenvoudiger… :slant:

Moderator
    unSOUND

Ik ging er van uit dat je de hele thuismap nog had… Maar jij hebt het nu over “bibliotheek en gebruikers”, maar die mappen horen niet in de thuismap maar op de root van de harde schijf. In de map “gebruikers” staat als het goed is jouw thuismap.

Die thuismap zet je vervolgens in de map “gebruikers”, en dan maak je een gebruiker aan waar de korte naam en het wachtwoord gelijk zijn aan het account waar die thuismap van was…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is niet je thuismap, gekkie…

De mappen -in- de map “Gebruikers” zijn de thuismappen. Maar, waarom niet met Migration Assistant je spullen terughalen van de backup?

Moderator
    unSOUND

De migratie-assisent werkt alleen bij een volledige backup van de HD. Met alleen die mappen krijgt hij dat dus niet voor elkaar.

Bijdrager
    Tampie Magdat

:grin: @cailin coilleach’s ‘gekkie’

Heren, de machine doet het weer als vanouds! Hartelijk dank voor jullie support… TOP!

Bijdrager
    Tampie Magdat

Heb het overigens zo opgelost:

Die thuismap zet je vervolgens in de map “gebruikers”, en dan maak je een gebruiker aan waar de korte naam en het wachtwoord gelijk zijn aan het account waar die thuismap van was…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.